Vzájemná poloha dvou kružnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Vzájemná poloha dvou kružnic
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
POZNÁMKY ve formátu PDF
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
a + b > c Ʌ a + c > b Ʌ b + c > a
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Porovnávání přímek v rovině
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Vzájemné polohy 8. ročník
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Kateřina Mrázková Název: EU_32_MRA_M8_005 Téma: Matematika 8. ročník.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
1. Bodem, který leží na kružnici 2. Bodem, který leží mimo kružnici
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Konstrukce trojúhelníku
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic Matematika – 8. ročník *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic Kolik společných bodů můžou mít dvě kružnice? k2 k2 S2 S2 S2 S1≡ S2 S1 k1 k1≡k2 k2 žádný společný bod 1 společný bod S1 S2 - středná 2 společné body |S1 S2| - délka středné – vzdálenost středů kružnic ∞ společných bodů *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic 1a) Sestrojte kružnice k1(S1; 4 cm) a k2(S2; 2,5 cm) tak, že |S1S2| = 0 cm (tj. S1≡ S2) Jestliže platí, že S1≡ S2 nazýváme kružnice soustředné. r1 k2 r2 S1≡ S2 S1 k1 |S1S2| = 0 cm r1 - r2 = 1,5 cm |S1S2| < r1 - r2 Kružnice k1 a k2 nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = ∅ *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic 1b) Sestrojte kružnice k1(S1; 4 cm) a k2(S2; 2,5 cm) tak, že |S1S2| = 1 cm. Kružnice k2 leží uvnitř kružnice k1. r1 k2 r2 S1 S2 k1 |S1S2| = 1 cm r1 - r2 = 1,5 cm |S1S2| < r1 - r2 Kružnice k1 a k2 nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = ∅ *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic 2) Sestrojte kružnice k1(S1; 4 cm) a k2(S2; 2,5 cm) tak, že |S1S2| = 1,5 cm. Kružnice k1 a k2 se dotýkají. t r1 k2 Kružnice k1 a k2 mají vnitřní dotyk. r2 Přímka t je tečnou obou kružnic. T . S1 S2 k1 |S1S2| = 1,5 cm r1 - r2 = 1,5 cm |S1S2| = r1 - r2 Kružnice k1 a k2 mají jeden společný bod. k1 ∩ k2 = {T} *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic 3) Sestrojte kružnice k1(S1; 4 cm) a k2(S2; 2,5 cm) tak, že |S1S2| = 3 cm. Kružnice k1 a k2 se protínají. r1 A r2 S1 S2 k1 k2 B |S1S2| = 3 cm r1 - r2 = 1,5 cm r1 + r2 = 6,5 cm r1 - r2 < |S1S2| < r1 + r2 Kružnice k1 a k2 mají dva společné body. k1 ∩ k2 = {A; B} *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic 4) Sestrojte kružnice k1(S1; 4 cm) a k2(S2; 2,5 cm) tak, že |S1S2| = 6,5 cm. Kružnice k1 a k2 se dotýkají. t Kružnice k1 a k2 mají vnější dotyk. r1 k2 r2 T . S1 S2 k1 Přímka t je tečnou obou kružnic. |S1S2| = 6,5 cm r1 - r2 = 1,5 cm r1 + r2 = 6,5 cm |S1S2| = r1 + r2 Kružnice k1 a k2 mají jeden společný bod. k1 ∩ k2 = {T} *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic 5) Sestrojte kružnice k1(S1; 4 cm) a k2(S2; 2,5 cm) tak, že |S1S2| = 8 cm. Kružnice k1 a k2 leží vně sebe. r1 k2 r2 S1 S2 k1 |S1S2| = 8 cm r1 + r2 = 6,5 cm |S1S2| > r1 + r2 Kružnice k1 a k2 nemají žádný společný bod. k1 ∩ k2 = ∅ *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic |S1S2| < r1 - r2 Jedna kružnice leží uvnitř druhé a nemají žádný společný bod. |S1S2| = r1 - r2 Kružnice mají vnitřní dotyk. r1 - r2 < |S1S2| < r1 + r2 Kružnice se protínají ve dvou bodech. |S1S2| = r1 + r2 Kružnice mají vnější dotyk. |S1S2| > r1 + r2 Kružnice leží vně sebe a nemají žádný společný bod. *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic k2 k1 Zapište, které z kružnic: a) mají vnitřní dotyk k1; k5 b) mají vnější dotyk k4; k5 a k2; k3 k5 c) se protínají k1; k2 a k2; k4 a k1; k3 k4 d) nemají žádný společný bod k1; k4 a k3; k4 a k3; k5 a k2; k5 k3 e) jsou soustředné k2; k5 *

Vzájemná poloha dvou kružnic * 16. 7. 1996 Vzájemná poloha dvou kružnic Bez rýsování zjistěte vzájemnou polohu kružnic: a) k1(S1; 3,7 cm) a k2(S2; 1,8 cm); |S1S2| = 5,5 cm r1+ r2 = |S1S2| r1 – r2 = 1,9 cm; r1 + r2 = 5,5 cm; |S1S2| = 5,5 cm kružnice mají vnější dotyk b) k1(S1; 8 cm) a k2(S2; 3,7 cm); |S1S2| = 4,3 cm r1- r2 = |S1S2| r1 – r2 = 4,3 cm; r1 + r2 = 11,7 cm; |S1S2| = 4,3 cm kružnice mají vnitřní dotyk c) k1(S1; 5,2 cm) a k2(S2; 2,5 cm); |S1S2| = 9 cm r1+ r2 < |S1S2| r1 – r2 = 2,7 cm; r1 + r2 = 7,7 cm; |S1S2| = 9 cm kružnice leží vně sebe d) k1(S1; 52 mm) a k2(S2; 36 mm); |S1S2| = 5 cm r1- r2 < |S1S2| < r1+ r2 r1 – r2 = 16 mm; r1 + r2 = 88 mm; |S1S2| = 50 mm kružnice se protínají ve 2 bodech e) k1(S1; 4,7 cm) a k2(S2; 1,5 cm); |S1S2| = 2,8 cm r1- r2 > |S1S2| r1 – r2 = 3,2 cm; r1 + r2 = 6,2 cm; |S1S2| = 2,8 cm jedna kružnice leží uvnitř druhé *