Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu 70833.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Využití Open Source GIS nástrojů ve výuce zeměpisu na střední škole
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Počítačové praktikum Úvod do předmětu
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Tvorba webových aplikací
Geoinformační technologie v egyptologické praxi EGY022014a/ Spec.přednáška I LS 2012 – 2014, 1. přednáška 2014 Organizační záležitosti: Výuka bude probíhat.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Pořádání odborných konferencí Tomáš Sochor Katedra informatiky a počítačů Ostravská univerzita Systém dalšího vzdělávání pracovníků.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
E-learning ve výuce na SŠ
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
Metadata a metainformační systémy (seminář)
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
MISYS ČVUT v Praze Geografické informační systémy Zpracoval: J.Marák.
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
CMS Moodle Petr Korviny Témata příspěvku úvod o CMS Moodle úvod o CMS Moodle tvorba kurzu tvorba kurzu správa kurzu (z pohledu lektora,
Vzdělávací technologie aplikace Jaromír Reger (L07155)
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
IBM Global Services © Copyright IBM Corporation 2002 Internet ve státní správě a samosprávě, Programy „Blended Learning“ pro zaměstnance.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Gymnázium Františka Živného Informační centrum 015 Rozvojový projekt č.160R 2004 Informační centrum jako garant rozvoje dovedností v oblasti IT a schopností.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
WebCastle VŠB Vedoucí bakalářské práce:Ing. Jan Ružička Ph.D. Vypracoval:Martin Prager VŠB – TU Ostrava Institut Geoinformatiky Studijní skupina :G362.
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
„ Rozšíření možností vizualizace geodat
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
Jan Růžička, Leden /01/05 Proč pro prezentaci prostorových dat využívat nástrojů WWW Nízké náklady na vybavení klientského počítače Snadné zvýšení.
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
MIDAS – krátké představení Jan Růžička Institut ekonomiky a systémů řízení, odd. GIS Hornicko – geologická fakulta, VŠB-TU Ostrava 17.listopadu,
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Nástroje podpory uživatelů
Transkript prezentace:

Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu Ostrava-Poruba

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna2 Úvod Předmět je součástí kurzu „Geoinformatika a geoinformační technologie“ Cíle výuky kurzu –rozšíření a prohloubení znalostí pro práci s GIT –důraz na Internetové technologie J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna3 Moduly kurzu Geografické informační systémy Družicové navigační a polohové systémy Publikování prostorových dat na Internetu J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna4 Cílové skupiny Cílovými skupinami budou především pracovníci z následujících oblastí: –veřejná správa a přidružené instituce (např. Krajské úřady, AOPK, ČHMÚ) –učitelé základních a středních škol –pedagogové vysokých škol –správci inženýrských sítí –pracovníci GIS a GIT v různých oblastech J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna5 Charakteristika studentů pro předmět Dospělí studenti, kteří jsou nuceni seznámit se s problematikou geografických informačních systémů (GIS), konkrétně s oblastí GeoWeb Věk studujících: 25 – 50 let Počty studujících - řádově: 70 – 100 ročně Typ vzdělání: Vysokoškolské, event. úplné střední J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna6 Charakteristika studentů / 2 Předpokládaná motivace: Nutnost pracovat s GIS a s GeoWeb Motivační nástroje a metody: Sleva při exceletním studiu :), neustálý kontakt s tutorem a studenty Technické podmínky: Multimediální počítač. Připojení k Internetu J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna7 Charakter kurzu / 1 E – learninig (90%) –on-line –off-line Prezenční část (10%) –tutorialy (2x za předmět) –závěrečný test a obhajoba J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna8 Charakter kurzu / 2 Způsob a parametry hodnocení kurzu: Hodnocení materiálů, tutora, mentora (?) Organizační podmínky běhů kurzů: Řeší centrum, my zajišťujeme pouze tutory J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna9 Obecné cíle předmětu Naučit praktickým dovednostem k vytváření prezentací prostorových dat v prostředí Internetu (resp. technologie WWW). J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna10 Studijní materiály 7 ucelených výukových materiálů + návod ke studiu –v on-line verzi – primární způsob –v off-line verzi – jakožto podpora –texty, obrázky, animace, testové otázky, úkoly J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna11 Studijná materiály / 2 Tvorba WWW stránek Správa WWW serverů Publikování prostorových dat v prostředí WWW Nástroje pro publikování prostorových dat v prostředí WWW Rastrové a vektorové formáty pro publikování prostorových dat v prostředí WWW Rozšířené možnosti pro publikování prostorových dat v prostředí WWW Praktická cvičení s nástroji pro publikování prostorových dat v prostředí WWW J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna12 Zvolené metody výuky On-line learning - model NMISM Materiály i v off-line verzi Dva dvoudenní tutorialy J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna13 Zvolené metody výuky / 2 Mnoho materiálů přístupných na Internetu Praktické ukázky prezentací Možnost diskuse se spolužáky Možnost diskuse v jiných diskusních fórech Komunikace s tutorem J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna14 Zpětná vazba Kontrolní otázky a testy pro autokontrolu Úkoly zasílané k posouzení tutorovi Autokontrola účastí studentů v diskusi Závěrečný test a obhajoba zpracovaného projektu J R

Růžička, J.: Kurz VLE Dílna15 Ukázka z materiálů J R