031122GKANALYTICS ANALYTIKA zdroj informací KACÍŘSTVÍ či PARADIGMA ? Jiří ŠEVČÍK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

Instrumentální analýza
Příprava tenkých vrstvev chalkogenidů a jejich selektivní leptání
Teoretická výpočetní chemie
ROZHODOVACÍ PROCESY PRO VÍCECESTNÉ TELEMATICKÉ APLIKACE Filip Ekl
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 CercleS - CASAJC.
Kapalinová chromatografie v analytické toxikologii Věra Pacáková Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra analytické chemie.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Aktivita Aktivita a – „projevená koncentrace“
STUDIUM CHOVÁNÍ ESTERŮ KYSELINY KŘEMIČITÉ V ZÁSADITÉM PROSTŘEDÍ
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
6. Řízení a monitoring procesů. Řízení, regulace, měření, monitoring, automatizaceve farmaceutickém průmyslu Řídicí systémy Měřicí a monitorovací systémy.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Aktivity EURACHEM-ČR Zbyněk Plzák Den ÚNMZ 2010.
VYUŽITÍ ANALYTICKÝCH VÝSLEDKŮ V PRAXI Jiří G.K. ŠEVČÍK.
Geo-informační systémy
kvantitativních znaků
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
STANOVENÍ NEJISTOT PŘI VÝPOŠTU KONTAMINACE ZASAŽENÉHO ÚZEMÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_109.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Instrumentální analýzy
Praktická analytická chemie
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Návrh klasifikátoru inovací Dynamický model transformace dat ve znalost organizace.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Dokumentace informačního systému
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Environmentální chemie I
Partyzánské náměstí Ostrava tel.: fax: Projekty EU na Zdravotním ústavu Ostrava „Identifikace průmyslových zdrojů“
Projekt CZ / /0052 Komplexní program Univerzity Karlovy v Praze pro vzdělávání v řízení přenosu znalostí a výchovu v inovačním podnikání.
Radiační příprava práškových scintilátorů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Data pro posuzování environmentálních rizik Hustopeče, Petr Trávníček Luboš Kotek Petr Junga.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Zpracování ocelárenských odprašků metodou stabilizace/solidifikace
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
Modelování čištění komunálních odpadních vod
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb 3.přednáška,akademický rok 2012/13,V.Mencl Úvod do stavebního zkušebnictví Rozdělení zkušebních metod Upřesněné zkušební.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Pražské analytické centrum inovací CZ / /0002 Kontaktní osoba Karel Volka ESF – JPD 3 Grantové.
Experimentální metody (qem)
Nasazení nástrojů BI pro analýzu dat z IS STAG Řešitel: Vladimíra Zádová Datum:
Radovan Horák, Romana Zaoralová, Jiří Voller
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2014 Vyučující: Prof. Jiří Kozelka, Biofyzikální Laboratoř, Ústav fyziky kondenzovaných.
Úprava zařízení pro rázové zkoušky tahem
HODNOCENÍ ANALYTICKÝCH DAT JAN TŘÍSKA CENTRUM VÝZKUMU GLOBÁLNÍ ZMĚNY AV ČR ČESKÉ BUDĚJOVICE.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
Základy chemických technologií 2014 TECHNOLOGIE…..ANEB JAK SE CO DĚLÁ CHEMICKÁ TECHNOLOGIE - SOUBOR CHEMICKÝCH METOD A POSTUPŮ, KTERÝMI SE REALIZUJE PŘEMĚNA.
1 #. 2 KLINICKÁ BIOCHEMIE © Biochemický ústav LF MU (V.P.) 2010.
Matematické modelování transportu neutronů SNM 1, ZS 09/10 Tomáš Berka, Marek Brandner, Milan Hanuš, Roman Kužel.
Obor: Chemie a chemické technologie Chemik: Co se děje s hmotou při chemických reakcích? Chemický inženýr: Co se děje v aparátech, tj. reaktorech a separátorech?
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Flexibilní rozsah akreditace – fyzikálně chemické analýzy Eva Břízová, Pavel Kořínek Seminář ČIA Flexibilní rozsah akreditace laboratoří Brno 11. října.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Budoucnost odborného školství
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Metoda IČ (IR) spektrometrie
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Úvod do psychologie II. přednáška
„Green analytical chemistry“
Transkript prezentace:

031122GKANALYTICS ANALYTIKA zdroj informací KACÍŘSTVÍ či PARADIGMA ? Jiří ŠEVČÍK

031122GKANALYTICS vývoj poslání vysokých škol

031122GKANALYTICS ANAL NEJROZŠÍŘENĚJŠÍ CHEMICKÝ OBOR JEDINÝ NORMATIVNĚ REGULOVANÝ OBSAH URČEN GLOBÁLNÍMI KRITERIEMI

031122GKANALYTICS REFLEXE Analytické Chemie FECS curriculum of Analytical Chemistry ČSN ISO EN European Higher Education Area

031122GKANALYTICS CÍLE Boloňské deklarace volný pohyb akademických pracovníků zaměstnatelnost v EU vzájemné porovnání a atraktivita vysokých škol v Evropě

031122GKANALYTICS Analytika = Total Analytical System VZORKOVÁNÍ ∑i MĚŘENÍ ∑y i VYHODNOCENÍ ∑x i f(Σy i ) = SDĚLENÍ(1) INTERPRETACE SDĚLENÍ(2) = f(Σx i ) SDĚLENÍ ZADÁNÍ

031122GKANALYTICS ANALYTIKA návazný systém postupů a metod za účelem zjištění identity a množství předmětu pozorování

031122GKANALYTICS co je zbytková NEJISTOTA kausalita zbytková nejistota doplňkovost pravděpodobnost

031122GKANALYTICS ULTIMATE UNCERTAINTY vs. REPRODUCIBILITY

031122GKANALYTICS VÝSTUPY ANALÝZY výsledky správné přesné informace komplexní a jednoznačné (I(S)) časově náročné (I(S)/t) finančně náročné (I(S)/$)

031122GKANALYTICS ANALYTIKA ? ANALYTICKÁ CHEMIE ANALYTICKÉ METODY

031122GKANALYTICS ANALYTICKÉ METODY MĚŘENÍ využití chemických reakcí v analytice ne příliš používané (15%) K – rychlost, kvantita, matrice, produkty, velký vzorek odpad - znečištění využití fyzikálně chemických vlastností látek v analytice velmi rozšířené (85%) rychlé, citlivé, uni- i selektivní, malý vzorek, málo odpadu

031122GKANALYTICS KAUSÁLNÍ VZTAHY POZNÁNÍ VLASTNOSTI LÁTEK METODY MĚŘENÍ

031122GKANALYTICS ANALYTICKÁ CHEMIE často redukována na metody měření historicky spojována s chemickou reakcí pouze dílčí články návazného systému analytického postupu NIKOLI ANALYTIKA

031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE srážecí chemické reakce ? chromatografický postup rozluštění lidského genomu

031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE CO UČIT ? -na gymnasiu -na VŠ

031122GKANALYTICS Kvantifikace analytického pozorování SIGNÁL

031122GKANALYTICS Kvantifikace analytického pozorování SIGNÁL ANALYTU

031122GKANALYTICS CHARAKTERIZACE organických látek

031122GKANALYTICS Elektromagnetické interakce využívané pro analytické měření 10^ [m] X-rayUV. IR microwave EMR NMR electron inner outer molecule vibration rotation spin. 10^ [Hz] ionization

031122GKANALYTICS ABSOLVENT VŠ odpovídá výuka analytické chemie požadavkům zaměstnavatelů vytváří absolvent přidanou hodnotu pro zaměstnavatele ?

031122GKANALYTICS ANALYTICKÁ CHEMIE PřF UK předmětykreditní body Instrumentální metody55 Vzorkování 9 Návrh experimentu a vyhodnocení 15 Řízení, TT a duševní vlastnictví 18 celkem112

031122GKANALYTICS EXPRESSING UU principle of additivity of partial probabilities

031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE CO UČIT ? -na gymnasiu -na VŠ

031122GKANALYTICS ANALYTIKA na gymnasiu? chemická reakce je -chemická, ne analytická -demonstrativní, avšak komplexní, popisující makrosystém -levná, avšak s možným ekotoxickým dopadem přehled

031122GKANALYTICS ANALYTIKA na gymnasiu? separační metody – TLC a papír -jsou analytické -demonstrativní, popisující systém interakcí probíhajících v živé tkáni -jsou svázány s molekulárními vlastnostmi látek -levné, avšak s možným ekotoxickým dopadem více fyziky

031122GKANALYTICS DĚKUJI za pozornost