031122GKANALYTICS ANALYTIKA zdroj informací KACÍŘSTVÍ či PARADIGMA ? Jiří ŠEVČÍK
031122GKANALYTICS vývoj poslání vysokých škol
031122GKANALYTICS ANAL NEJROZŠÍŘENĚJŠÍ CHEMICKÝ OBOR JEDINÝ NORMATIVNĚ REGULOVANÝ OBSAH URČEN GLOBÁLNÍMI KRITERIEMI
031122GKANALYTICS REFLEXE Analytické Chemie FECS curriculum of Analytical Chemistry ČSN ISO EN European Higher Education Area
031122GKANALYTICS CÍLE Boloňské deklarace volný pohyb akademických pracovníků zaměstnatelnost v EU vzájemné porovnání a atraktivita vysokých škol v Evropě
031122GKANALYTICS Analytika = Total Analytical System VZORKOVÁNÍ ∑i MĚŘENÍ ∑y i VYHODNOCENÍ ∑x i f(Σy i ) = SDĚLENÍ(1) INTERPRETACE SDĚLENÍ(2) = f(Σx i ) SDĚLENÍ ZADÁNÍ
031122GKANALYTICS ANALYTIKA návazný systém postupů a metod za účelem zjištění identity a množství předmětu pozorování
031122GKANALYTICS co je zbytková NEJISTOTA kausalita zbytková nejistota doplňkovost pravděpodobnost
031122GKANALYTICS ULTIMATE UNCERTAINTY vs. REPRODUCIBILITY
031122GKANALYTICS VÝSTUPY ANALÝZY výsledky správné přesné informace komplexní a jednoznačné (I(S)) časově náročné (I(S)/t) finančně náročné (I(S)/$)
031122GKANALYTICS ANALYTIKA ? ANALYTICKÁ CHEMIE ANALYTICKÉ METODY
031122GKANALYTICS ANALYTICKÉ METODY MĚŘENÍ využití chemických reakcí v analytice ne příliš používané (15%) K – rychlost, kvantita, matrice, produkty, velký vzorek odpad - znečištění využití fyzikálně chemických vlastností látek v analytice velmi rozšířené (85%) rychlé, citlivé, uni- i selektivní, malý vzorek, málo odpadu
031122GKANALYTICS KAUSÁLNÍ VZTAHY POZNÁNÍ VLASTNOSTI LÁTEK METODY MĚŘENÍ
031122GKANALYTICS ANALYTICKÁ CHEMIE často redukována na metody měření historicky spojována s chemickou reakcí pouze dílčí články návazného systému analytického postupu NIKOLI ANALYTIKA
031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE srážecí chemické reakce ? chromatografický postup rozluštění lidského genomu
031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE CO UČIT ? -na gymnasiu -na VŠ
031122GKANALYTICS Kvantifikace analytického pozorování SIGNÁL
031122GKANALYTICS Kvantifikace analytického pozorování SIGNÁL ANALYTU
031122GKANALYTICS CHARAKTERIZACE organických látek
031122GKANALYTICS Elektromagnetické interakce využívané pro analytické měření 10^ [m] X-rayUV. IR microwave EMR NMR electron inner outer molecule vibration rotation spin. 10^ [Hz] ionization
031122GKANALYTICS ABSOLVENT VŠ odpovídá výuka analytické chemie požadavkům zaměstnavatelů vytváří absolvent přidanou hodnotu pro zaměstnavatele ?
031122GKANALYTICS ANALYTICKÁ CHEMIE PřF UK předmětykreditní body Instrumentální metody55 Vzorkování 9 Návrh experimentu a vyhodnocení 15 Řízení, TT a duševní vlastnictví 18 celkem112
031122GKANALYTICS EXPRESSING UU principle of additivity of partial probabilities
031122GKANALYTICS OBRAZ ANALYTICKÉ CHEMIE CO UČIT ? -na gymnasiu -na VŠ
031122GKANALYTICS ANALYTIKA na gymnasiu? chemická reakce je -chemická, ne analytická -demonstrativní, avšak komplexní, popisující makrosystém -levná, avšak s možným ekotoxickým dopadem přehled
031122GKANALYTICS ANALYTIKA na gymnasiu? separační metody – TLC a papír -jsou analytické -demonstrativní, popisující systém interakcí probíhajících v živé tkáni -jsou svázány s molekulárními vlastnostmi látek -levné, avšak s možným ekotoxickým dopadem více fyziky
031122GKANALYTICS DĚKUJI za pozornost