Vítejte na MARKETINGU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Marketing Základy a postupy..
2. Úloha marketingu ve firmě
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Struktura podnikatelského plánu
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
MARKETING Základy marketingu. Marketing Mercurius Mercator Market Der Markt.
MARKETING Základy marketingu. Marketing Mercurius Mercator Market Der Markt.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
MARKETING Přednáška P
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vítejte na MARKETINGU.
Marketing farmářských produktů
Marketing Základy a postupy..
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vítejte na MARKETINGU

Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.: +420 549 495 203 E-mail: klarad@econ.muni.cz Konzultační hodiny: ČT: Po domluvě kdykoliv

Literatura Kotler, P. Marketing podle Kotlera Kotler, P. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer Kotler, P. Marketing Management Armstrong, G., Kotler, P. Marketing

Marketing management = nepřetržitý proces analýzy, plánování, implementace a kontroly. Jeho smyslem je vytvoření dlouhodobých vztahů s cílovými zákazníky, které umožní podnikům a dalším subjektům dosáhnout stanovených cílů Demarketing – jeho cílem není dosáhnout nulové poptávky, ale pouze ji redukovat

3 úrovně poznání Vývoj marketingu Selling, advertising, marketing research Marketing department Selling, advertising Selling Market- oriented company Vývoj marketingu 3 úrovně poznání Consciousness One – market transaction Consciousness Two – organization-client transaction Consciousness Three – generic marketing

Koncepce marketingového řízení Výrobní – spotřebitelé upřednostňují levné a široce dostupné výrobky Výrobková – spotřebitelé upřednostňují kvalitní, moderní a zajímavé produkty – marketingová krátkozrakost (Levitt r. 1960) Prodejní – využívání podpory prodeje Marketingová – přání a potřeby zákazníků

Zisk je výsledkem objemů prodeje Podnik Východiska Základy Nástroje Výsledky Stávající produkty Prodej a PP Zisk je výsledkem objemů prodeje Podnik Prodejní koncepce Potřeby zákazníků Integrovaný marketing Zisk je výsledkem spokojenosti zák. Trh Marketingová koncepce

Koncepce marketingového řízení Výrobní Výrobková Prodejní Marketingová Koncepce společenského (sociálního) marketingu – založena na myšlence, že firma musí uspokojovat potřeby a přání zákazníka lépe a účinněji než konkurence. Zohledňuje nejen dlouhodobé zájmy spotřebitelů, ale i dlouhodobé zájmy společnosti

Alternativní náhled na historii marketingového myšlení (J. G. Hutton)

Vývoj názorů na úlohu marketingu Výroba Finance Výroba Finance Výroba Personál Marketing Marketing Personál Marketing Personál Finance a. Marketing jako rovnocenná funkce b. Marketing jako významnější funkce c. Marketing jako hlavní funkce Výroba Finance Výroba Finance Personál Marketing Zákazník Zákazník Marketing Personál d. Zákazník jako řídící funkce e. Zákazník jako řídící funkce a marketing jako funkce integrující

Marketing = není uměním, jehož cílem je najít chytrý způsob, jak se zbavit toho, co vyrobíte. M. je uměním, jak vytvářet skutečnou hodnotu pro zákazníka = je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci i skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny výrobků či jiných hodnot

Pojmy Hodnota pro zákazníka představuje rozdíl rozdíl mezi hodnotou, kt. zákazník získá z vlastnictví a užívání produktu, a náklady, kt. musí vynaložit na to, aby si produkt opatřil Spokojenost zákazníka Potřeba je pocit nedostatku Touhy a přání Produkt zahrnuje jak hmotné zboží tak služby

„Typy“ marketingu Marketing na mezipodnikových trzích (B2B) Marketing založený na emocích Event Marketing Vztahový marketing Megamarketing – power (politics) a public opinion

Marketingový mix J. McCarthy - 4P – product (produkt), price (cena), place (místo), promotion (propagace) Možné rozšíření o packaging (obal), služby, personel (personál), procedures (postupy), physical evidence (fyzické charakteristiky) 4C – customer value (hodnota pro zákazníka), customer cost (náklady pro z.), convenience (pohodlí), communication (komunikace)

Použité zdoje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Crainer, S. Moderní management : základní myšlenkové směry Kotler, P. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer Kotler, P. Marketing Management Kotler. P. Megamarketing. Dostupné na internetu Kotler. P. Marketing and Public Relations. Journal of Marketing Hutton, J.G. Integrated Marketing Communications and the Evolution of Marketing Thought. Journal of Business research http://www.hc-sc.gc.ca/francais/marketingsocial/marketing_social/qu_est.html http://www.fns.usda.gov/oane/menu/Published/NutritionEducation/Files/socmktman.pdf http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_marketing