Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
Advertisements

Vkládání a úprava tabulek do Wordu 2003
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Základní škola a mateřská škola Bzenec
X EXEL.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ TABULKY, ZÁKLADNÍ FORMÁTOVÁNÍ Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Textový procesor, textový.
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Kontingenční tabulka (c) Ludmila Fridrichová 2008
IT začátečníci - Word Modul 3.
Power Point– pracujeme se snímky
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Excel – editace ( formát ) buněk
EXCEL 2010 Metody vkládání dat. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
MICROSOFT EXCEL 2..
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Excel ´97 Co je to program „Excel“? součást skupiny programů Microsoft Office, tabulkový procesor vhodný pro tvorbu: tabulek, výpočtů, seznamů, posloupností.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Formát buňky.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
Word – Struktura dokumentu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Excel – editace a formát tabulky Ing. Bohumil Bareš.
2.0 TABULKOVÝ PROCESOR MICROSOFT EXCEL
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: Styly.
Úprava řádků sloupců a listů Nejprve si musíme otevřít Excel např. přes START/PROGRAMY/MICROSOFT EXCEL. Vytvořila jsem si tabulku pro strukturu mezd zaměstnanců.
Grafy v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
EXCEL 2010 Karta Domů, formát buňky 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/6.
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
Informační a komunikační technologie 1.3 Nastavení počítače Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Tabulkový procesor MS EXCEL III. TVORBA GRAFŮ, SEZNAMY, FILTROVÁNÍ DAT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová.
Informační a komunikační technologie 1.8 Nastavení počítačové sítě Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník,
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Grafy Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
 produkt od firmy Microsoft  je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.  slouží k psaní textových dokumentů  funkce: -pořízení textu -pokročilá.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Kopírování textu, formátování odstavce. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_18-03 Název školy Střední průmyslová škola.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Tabulkový procesor Operace s řádky a sloupci, filtry – výběrová kriteria Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Digitální učební materiál
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3.1 Práce s buňkou a blokem Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Adresa buňky Obsah zvolené buňky Zvolená buňka

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Označení celého řádku Levým tlačítkem myši klikneme na záhlaví řádku, provedené změny se projeví v celé délce řádku

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Označení celého sloupce Levým tlačítkem myši klikneme na záhlaví sloupce, provedené změny se projeví v celé délce sloupce

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Označení skupiny sousedících buněk Levým tlačítkem myši zvolíme např. horní levý roh, se stisknutým levý tlačítkem myši označíme požadovanou oblast

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Výběr jednotlivých buněk do skupiny Při výběru jednotlivých buněk držíme stisknutou klávesu CTRL opětovným kliknutím na již zvolenou buňku ji vyřadíme z výběru celý výběr zrušíme klávesou ESC

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Vkládání informace do buňky: výběr požadované buňky provedeme myší nebo pomocí směrových kláves pokud je buňka prázdá, můžeme začít hned psát opravujeme-li dříve vložená data, klikneme na ni 2x levým tlačítkem, nebo stiskneme klávesu F2 a text opravíme třeba v řádku vzorců každé zadání musí být potvrzeno klávesou ENTER

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Smazání obsahu buňky: pravým tlačítkem myši vyvoláme nabídku a potvrdíme volbu nebo tlačítkem DELETE

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Zobrazení dlouhého textu v buňce: Pokud zobrazení textu brání další buňka, je zobrazena pouze část textu, Text je zobrazen v “řádku vzorců” po kliknutí na požadovanou buňku.

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Zobrazení dlouhého čísla v buňce: Z uvedeného vzorce je viditelné, že počet číslic výsledku se do této buňky nevejde, Musíme proto upravit šířku sloupce

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Nastavení šířky sloupce: Kurzor umístíme na hranici buňky v záhlaví sloupců, dojde ke změně kurzoru, držíme levé tlačítko myši a pohybem myši vlevo nebo vpravo nastavíme požadovanou šířku. TIP: dvojklikem v tomto místě nastaví program automaticky minimální nutnou šířku pro zobrazení celého obsahu.

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Nastavení výšky řádku: V podstatě postupujeme stejně jako v případě šířky sloupců Tažením dolů se stisknutým levým tlačítkem myši nastavíme požadovanou výšku řádku TIP: dvojklikem v tomto místě nastaví program automaticky minimální nutnou výšku pro zobrazení celého obsahu.

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Skrytí sloupců a řádků Pro skrytí sloupce D klikneme pravým tlačítkem myši na záhlaví sloupce a z nabídky vybereme “Skrýt”.

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Zobrazení skrytých sloupců a řádků Pro opětovné zobrazení skrytého sloupce D označíme záhlaví sousedících sloupců C a E, zvolíme “Zobrazit” z nabídky kterou jsme vyvolali pravým tlačítkem myši

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Přesun obsahu buňky: kurzorem ukážeme na okraj držíme levé tlačítko myši a přesuneme buňku na nové místo tlačítko pustíme

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Kopírování obsahu buňky: kurzorem ukážeme na pravý spodní roh buňky držíme levé tlačítko myši a tažením označíme cílové buňky tlačítko pustíme

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Pokročilé vkládání kopírovaného obsahu buňky: nejprve vybereme zdrojovou buňku a zkopírujeme do “schránky” (např. CTRL+C), držíme levé tlačítko myši a tažením označíme cílové buňky, pravým tlačítkem klikneme do cílové oblasti a z nabídky vybereme “Vložit jinak”.