* 16. 7. 1996 Úhel Matematika – 6. ročník *.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhly v kružnici.
Advertisements

Úhel Úhel je část roviny
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Rytzova konstrukce elipsy
ÚHEL.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Rozdělení úhlů podle velikosti
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
Sčítání a odčítání úhlů
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Matematika Rovnoběžníky.
POZNÁMKY ve formátu PDF
SEMINÁRNÍ PRÁCE MATEMATIKA Created by Petr Nohejl Copyright© 2005 Fšechna práva vyhrazena..
Matematika Konstrukce úhlů 60°, 120°, 30°.
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Postup konstrukce: 1) AB 2) k; k (A, r), r > |AB|/2 3) l;l(B, r)l
Dvourozměrné geometrické útvary
IV/ Polorovina, úhel Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Porovnávání přímek v rovině
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Vyvození a procvičení učiva
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
17..
MIROSLAV PYTLÍK KATEŘINA KŘIVÁNKOVÁ PETRA SOCHŮRKOVÁ TEREZA VYHNALOVÁ
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
ÚHLY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
Úhly – definice, značení
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
POJMENOVÁNÍ ÚHLŮ Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
POZNÁMKY ve formátu PDF
Dvourozměrné geometrické útvary
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Dvourozměrné geometrické útvary
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Množina bodů dané vlastnosti
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Základní konstrukce Osa úhlu.
Dvourozměrné geometrické útvary
Úhly Názvosloví Rozdělení úhlů Jednotky velikosti Dvojice úhlů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Úhel Matematika – 6. ročník *

* Úhel 16. 7. 1996 Co je to úhel? Úhel je část roviny ohraničená dvěma polopřímkami se společným počátkem. A Bod V je vrchol úhlu AVB. Polopřímky VA a VB jsou ramena úhlu. Úhel na obrázku označujeme buď ∢AVB nebo ∢BVA . Polopřímky VA a VB rozdělí rovinu na dva různé úhly: V Tento a tento Úhel na obrázku označujeme buď AVB nebo BVA . B Písmeno označující vrchol úhlu je vždy uprostřed. *

* Body náležící úhlu 16. 7. 1996 Které z bodů 𝑲, 𝑳, 𝑴, 𝑵, 𝑶, 𝑷, 𝑸, 𝑹 náleží úhlu ∢AVB a které úhlu AVB? A L K Q R Úhlu ∢AVB náleží body: K N O Q R O Úhlu AVB náleží body: L M N P Q V N P B M *

* Značení úhlů 16. 7. 1996 Úhly značíme pomocí třech bodů (∢AVB , BVA), kde jeden popisuje vrchol úhlu (zapisujeme jej vždy uprostřed) a další dva leží postupně na obou ramenech úhlu. A Úhly často označujeme písmeny řecké abecedy. a =∢AVB b = AVB a b Písmena řecké abecedy (některá): V a alfa b beta g gama d delta e epsilon r ró B p pí m mí w omega *

Přenesení úhlu Přeneste úhel XYZ k polopřímce VB. X A d a d Y r B Z V * Přenesení úhlu 16. 7. 1996 Oblouk o stejném poloměru sestrojíme se středem v bodě V. V úhlu a vezmeme do kružítka vzdálenost d. Úhly XYZ a AVB jsou shodné Doplníme druhé rameno úhlu AVB. Vzdálenost d přeneseme na druhý oblouk od jeho průsečíku s polopřímkou VB. Vzniklý bod označíme A. Sestrojte oblouk se středem ve vrcholu úhlu (Y) s libovolným (ne příliš malým) poloměrem tak, aby protnul obě ramena úhlu. Přeneste úhel XYZ k polopřímce VB. zapisujeme: ∢XYZ ≅ ∢AVB X A d a d Y r Z V B r *

* Osa úhlu 16. 7. 1996 Přímka, která dělí úhel na dva shodné úhly se nazývá osa úhlu. A Sestrojíme oblouk x kružnice k se středem V a (libovolným) poloměrem r. Narýsujeme dva oblouky se stejnými poloměry a se středy v průsečících oblouku x s rameny úhlu. Průsečík oblouků nazvěme X. X o a x Spojíme přímkou (o) průsečík oblouků (X) s vrcholem (V) úhlu. Přímka o je osou úhlu AVB. V r Platí, že: ∢AVX ≅ ∢BVX. B *