Autor: Mgr. Dana Forýtková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

 Mapování probíhalo od ledna do března 2013  Bylo zaměřeno na naplňování kritéria Pravidla ve třídách.
Environmentální výchova pro základní školu
Studentská inovace praxí
Projektový den s prvky OSV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Komunikační dovednosti
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Osobnostní a sociální výchova
Dramaturgie dotazníku
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Jak se stát dobrým právníkem?
Jak se stát dobrým právníkem?
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Vlastní hodnocení školy
Geografie dopravy Práce s literaturou Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
4. setkání metodiků škol okresu Vsetín Střední školy
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
Co se děje za zavřenými dveřmi? Komunikace ve školní třídě
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Virtuální AC/měření efektivity vzdělávání. Struktura virtuálního AC/DC Test znalostí Dilemata DialogSimulator Modelová situace off-line Sociogram Individuální.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Učíme se aktivně a s porozuměním díky hlasování Jana Končelová Vlachovice 2011.
Andrea Brožová Doubková
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_52_INOVACE_03_PRV_3.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Části roku Mgr. Lenka Stará
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Regionální rozvoj a praxe
Měření rychlosti zvuku
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
STROM PROFESÍ NAŠÍ RODINY Volba povolání
Rozvojová spolupráce českých měst: výsledky průzkumu
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Práva dítěte Výchova k občanství
Andrea Brožová Doubková
Volnočasová pedagogika
Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek
Závěry z nácviku metodiky
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Dana Forýtková TŘÍDNICKÉ HODINY Prezentace vznikla v rámci projektu Aktivně ke vzdělávání, registrační číslo CZ.1.07/1.3.09/03.0003 Příjemce: Základní škola, Staré Město, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Forýtková Jedná se o podpůrný vzdělávací pro účastníky kurzu Třídnické hodiny jinak.

Role třídního učitele, vedení třídnických hodin Smysl třídnické práce Způsoby vedení TH Struktura TH Základní metody Specifické použití metod

Struktura TH Úvod - aktivita Řešení třídnických – provozních záležitostí Aktivita zaměřená na (podle konkrétních potřeb třídního učitele) Uzavření hodiny - REFLEXE

Základní metody Brainstorming Myšlenkové mapy Diskuse Volné psaní Myslím ANO x NE Hraní rolí

Specifické použití metod ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ Burza problémů Kouzelný proutek Všiml jsem …… SBĚR NÁPADŮ Brainstorming Kolotoč Části

Specifické použití metod VÝBĚR ŘEŠENÍ Hlasování Škálování Advokáti – diskuse o problémech

Typy aktivit pro: Pravidla pro třídu Rozvoj OSV Lovci informací Myslík Co o sobě vím Kdo jsem Čtyřlístek

Typy aktivit pro: C) Práce se vztahy ve třídě Místo po pravici je volné Listy na zádech Dokreslení obrázku Povídání kresbou Sněhová koule …….

Typy aktivit pro: D) S tématem TH Burza problémů Kouzelný proutek Brainstorming Sběr nápadů na řešení problémů Kolotoč Asociace …….

Problémové situace, které mohou vzniknout Negativní reakce mezi žáky Nutno – přímé a otevřené otázky na dění ve třídě „co se děje?“ „co by bylo možné dělat jinak?“ „jak?“

Problémové situace, které mohou vzniknout B) Žáci odmítají být aktivní Asertivní reakce učitele: „Všimla jsem si, že dnes nereagujete na ….“ „Co se děje?“

Problémové situace, které mohou vzniknout C) Aktivita se nepovede Zpětná po každé aktivitě „Jak jste byli spokojeni s aktivitou, s průběhem?“ „Chcete o něčem v souvislosti s aktivitou hovořit?“ „Co by se mělo změnit, abyste byli spokojeni?“

Problémové situace, které mohou vzniknout D) Rozvleklá reflexe Zájem žáků upadá Nutno krátké, rychlé typy reflexí E) Nepředvídatelná reakce žáků Pláč, hádka Co dělat?

Reflexe Barevné papírky Palec nahoře Hodnocení pomocí prstů Jedním slovem Smajlík Volné psaní Dotazník Burza otázek Interwiew Škálování