Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix PRODUKT
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
MARKETINGOVÝ MIX.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
6.Tvorba produktů.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Nákupní rozhodování.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Projekty MARSL.
Vztahy se zákazníky.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Produkt
Vítejte na Marketingu.
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Marketingové strategie
Marketing farmářských produktů
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vítejte na Marketingu

Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří ji:  firemní design  firemní kultura  firemní komunikace Image = obecný pojem, který se o určité instituci šíří na základě pohledu z vnějšku

Produkt = veškeré výrobky, služby, zkušenosti, osoby, místa, organizace, informace a myšlenky Služby jsou charakteristické tím, že:  jsou nedělitelné a pomíjivé  mají rozmanitou kvalitu a nehmotnou povahu 3 formy marketingu v oblasti služeb Zaměstnanci Firma Zákazníci Interní marketing Interaktivní marketing Externí marketing

Spotřební výrobky Druhy spotřebního zboží Rychlo- obrátkové Dlouhodobé spotřeby SpeciálníNeznámé a nevyhle- dávané Kupní chování spotřebi- telů Časté nákupy, impulzivně nakupované zboží Méně časté, plánované nákupy, porovnávání značek Loajální spotřebi- telé, malá cen. citlivost, porovná- vá se málo Zboží málo známé n. neznámé n. záměrně nevyhle- dávané CenyNízkéVyššíVysokéRůzné

Vrstvy produktu Základní užitek či služba Balení Doplňky Styl a design Kvalita Značka Instalace Prodejní servis Záruky Dodávky a úvěrování Jádro produktu Vnímatelný produkt Rozšířený produkt Potenciální produkt

Značka = jméno, pojem, symbol, design, n. jejich kombinace, která slouží k rozpoznání produktu prodávajícího Fáze zrodu značky:  analýza tržního prostředí  definování cílové skupiny  insight  nalezení idey(jí), jejich protřídění a vytvoření konceptů  výběr konceptu(ů) pro detailní vývoj  dotvoření produktu z hlediska mar. mixu  příprava komunikační kampaně, distribučních podmínek

Faktory úspěšnosti značky Úspěšná značka Originalita Další služby Odlišnost Dlouhodobá perspektiva Integrovaná komunikační kampaň Dobrá kvalita

Hodnocení značek Český trh značkaskóre 1.Nokia0,55 2.Tatranky0,53 3.Bohemia0,52 4.Nova0,52 5.Pilsner Urquell 0,50 6.Tradiční české brambůrky 0,50 7.Orbit0,50 8.Pickwik0,49 9.Mattoni0,49 10.Jar0,48 Světový trh značkamld. dolarů 1.Coca-Cola70,5 2.Microsoft65,2 3.IBM51,8 4.GE42,3 5.Intel31,1 6.Nokia29,4 7.Disney28,0 8.McDonald´s24,7 9.Malboro22,2 10.Mercedes21,4 Zdroj: Mk6Pbfpqry01URV/18p.jpg Mk6Pbfpqry01URV/18p.jpg

Strategické rozhodování o značkové politice Výběr názvu značky  výběr značky  ochrana značky Garant značky  značka výrobce  značka distributora  společné využívání značek Výrobková řada = skupina výrobků, kt. jsou si velmi blízké, mají obdobné užitné vlastnosti, jsou určeny stejné cílové skupině zákazníků, při prodeji procházejí stejnými distribučními cestami Výrobkový mix = zahrnuje všechny výrobkové řady i jednotlivé produkty, kt. jsou nabízeny k prodeji

Strategické rozhodování o značkové politice Výběr názvu značky  výběr značky  ochrana značky Garant značky  značka výrobce  značka distributora  společné využívání značek Výrobková řada (kategorie) Název značky stávajícínová stáva- jící rozšíření výrobkové řady pod stávající značkou použití stávající značky pro další výrobky novývyužívání několika nových značek ve stejné kategorii výrobků využívání nových značek na nových výrobcích

Použité zdroje  Armstrong, G., Kotler, P. Marketing  Marketing – distanční studijní opora  De Pelsmacker, P. – Geuens, M. – Van Den Bergh, J. Marketingová komunikace  Příloha Strategie ze dne – Průvodce zadavatele: Cesta značky  ng/articles/article_4_2.htm ng/articles/article_4_2.htm  ng/articles/article_10_7.htm ng/articles/article_10_7.htm  zna%E8ky _d-80 zna%E8ky _d-80