2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 14 – Revision December 4, 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Advertisements

Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
ČAS – TIME (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá + minuty)
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
APOLOGIES, REASONS, PROMISES. A: Promiň, dnes večer nemohu přijít. B: Dobře, jak to? A: Musím napsat domácí úkoly z angličtiny. B: Nic si z toho nedělej.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Elektronická učebnice - II
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 13 – L4 - Exercise November 20, 2008.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 12 – L4 - Introduction November 13, 2008.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / After Hours 06B6 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníListopad.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 9 – L3 Telephone, October 23, 2008.
By Dagmar Běhunčíková Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 10 – Hall of Fame October 30, 2008.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 2 - Geography
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_20_Vyjádření nutnosti pomocí „have to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_10_Summer_holidays_present_simple.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Translation 06/07 Kdy Clara vstává? When does Alice get up?
WH-QUESTIONS.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Future tenses Překlad Handout.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Transkript prezentace:

2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 14 – Revision December 4, 2008

Tonguetwister: Třista třicet tři stříbrných stříkaček stříkalo přes třista třicet tři stříbrných střech. 3 Czech for Travelers

4 Program 7:30-7:40 – HW questions 7:40-7:50 – Modals 7:50-8:05 – Presentation 13 8:05-8:15 – Oral Examination (time, days…) 8:15-8:20 – TEVAL 8:20-8:30 – Break (questions) 8:30-8:45 – Presentation 14 8:45-9:05 – Exam information and revision 9:05-9:20 – Presentation 15 Czech for Travelers

5 Useful Phrases: Jak se dostanu k … ? = How can I get to …? Sněží / Prší / Svítí sluníčko = It is snowing / raining / the sun is shining Kalhoty, tričko, košile, boty, sukně = throusers, T- shirt, shirt, shoes, skirt Bůr, pětka, dvacka = coins: 5 Kč, 10 Kč, 20Kč Nestíhám! = I can not make it to the meeting. Si ze mě děláš prdel? = Are you kidding me? (very unofficial) Czech for Travelers

6 Modals Chtít – want  Já (ne)chci, ty (ne)chceš, on (ne)chce,  my (ne)chceme, vy (na)chcete, oni (ne)chtějí Muset – must, have to  Já (ne)musím, ty (ne) musíš, on (ne)musí,  my (ne)musíme, vy (na)musíte, oni (ne)musí Moct – can  Já (ne)musím, ty (ne) musíš, on (ne)musí,  my (ne)musíme, vy (na)musíte, oni (ne)musí Czech for Travelers

7 Current Issues - Presentations Czech for Travelers 11. Czech Castles 12. National Parks 13. Developing Prague (plans) 14. Racism and Xenophobia 15. How does Czech political system work? (Comparison of rights of US and Czech presidents) 16. Easter 17. „Retail Therapy“

8 Oral Examination 1 Je jedna hodina. Jsou dvě, tři, čtyři hodiny. Je pět, šest, sedm, osm… hodin. 2:15 – je čtvrt na tři 2:30 – je půl třetí (don‘t worry) 2:45 – je třičtvrtě na tři 2:10 – je za pět minut čtvrt na tři 2:20 – je čtvrt na tři a pět minut 2:xx – jsou dvě hodiny a xx minut Czech for Travelers

9 Oral Examination 1 1:15 2:30 3:45 4:15 5:30 6:45 7:15 8:30 Czech for Travelers 9:45 10:15 11:30 12:45 1:30 2:45 3:15 4:30 1:10 2:35 3:40 4:10 5:35 6:50 7:25 8:05

10 Oral Examination 2 Sejdeme se v jednu hodinu. Sejdeme se ve dvě, tři, čtyři hodiny. Sejdeme se v pět, šest… hodin. 2:15 – …ve čtvrt na tři 2:30 – …v půl třetí (don‘t worry) 2:45 – …ve třičtvrtě na tři 2:10 – …za pět minut čtvrt na tři 2:20 – …ve čtvrt na tři a pět minut 2:xx – …ve dvě hodiny a xx minut Czech for Travelers

11 Oral Examination 2 1:15 2:30 3:45 4:15 5:30 6:45 7:15 8:30 Czech for Travelers 9:45 10:15 11:30 12:45 1:30 2:45 3:15 4:30 1:10 2:35 3:40 4:10 5:35 6:50 7:25 8:05

12 Break Czech for Travelers

13 Current Issues - Presentations Czech for Travelers 11. Czech Castles 12. National Parks 13. Developing Prague (plans) 14. Racism and Xenophobia 15. How does Czech political system work? (Comparison of rights of US and Czech presidents) 16. Easter 17. „Retail Therapy“

14 Exam Basic questions and answers Numbers 0 - … How often? Verbs – Lesson 3 Vocabulary and Phrases L3 When shall we meet? Days, time, months Modals Vocabulary and Phrases L4 HW!!! And Useful Phrases Czech for Travelers

15 Numbers Čísla Czech for Travelers

16 Numbers Čísla 0 – 10 M Czech for Travelers

17 Kdy se sejdeme? When shall we meet? Sejdeme se v jednu hodinu. Sejdeme se ve dvě, tři, čtyři hodiny. Sejdeme se v pět, šest… hodin. 2:15 – …ve čtvrt na tři 2:30 – …v půl třetí (don‘t worry) 2:45 – …ve třičtvrtě na tři 2:10 – …za pět minut čtvrt na tři 2:20 – …ve čtvrt na tři a pět minut 2:xx – …ve dvě hodiny a xx minut Czech for Travelers

18 Current Issues - Presentations Czech for Travelers 11. Czech Castles 12. National Parks 13. Developing Prague (plans) 14. Racism and Xenophobia 15. How does Czech political system work? (Comparison of rights of US and Czech presidents) 16. Easter 17. „Retail Therapy“

19 For the next Class? EXAM Revision: Lessons 3 and 4 Presentations 16, 17 Czech for Travelers

20 Homework session/revision Optional „Czech session“ Tuesday 20:20 Hale Library 123 Czech for Travelers