Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Lišejníky v lese.
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
Stavba těla hub, rozmnožování
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
LES ŘASY.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lišejníky.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
Křížovka – příbuzenské vztahy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Transkript prezentace:

Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci si prověří své již dříve nabyté znalosti doplňováním správných pojmů. K dosažení tohoto cíle je použita doplňovačka LES – ekosystém. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: říjen 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: ekosystémy Učivo: poznávání a zařazování daných zástupců (běžných lesních organismů) Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny a určuje jejich význačné zástupce Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: lesní organismy, přírodní soustava, přírodopisné pojmy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně – 6. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

Doplň správné pojmy 1.) Organismy ke svému životu potřebují. s.... o vhodnou t..... u prostředí v... ch v.. u různé l... y z půdy (neživou p..... u)

Doplň správné pojmy. 2.) Přírodní společenstvo různých organismů tvoří spolu s neživým prostředím ve kterém žije: p í s u čili e m

Doplň správné pojmy. 3.) Na kmenech stromů se vyskytuje zelený povlak jednobuněčného organismu. z..... a Tělo tohoto organismu obsahuje zelené tělísko. ch t

Doplň správné pojmy. 4.) Základní stavební část všech organismů, ve které probíhají všechny životní děje. b... a

Doplň správné pojmy. 5.) Tělo hub není zelené, buňky hub nemají ch y, takže v nich neprobíhá f a.

Doplň správné pojmy. 6.) Houbám, u kterých se výtrusy vytvářejí v roušku, říkáme houby r é.Těm, které se živí zbytky organismů v půdě a přispívají tak k rozkladu organických látek a k vytváření humusu se říká houby h é.

Doplň správné pojmy. 7.) Soužití dvou a nebo více organismů, v tomto případě houby s rostlinou nazýváme s a.

Doplň správné pojmy. 8.) Některé houby napadají přímo živé organismy. Podhoubí těchto hub prorůstá přímo do těla rostlin nebo živočichů. Těmto houbám říkáme, že jsou. c é nebo také p é

Doplň správné pojmy. 9.) Organismus, který je tvořen různě spletenými houbovými vlákny, mezi kterými jsou zelené jednobuněčné řasy se nazývá. t a b á, která patří mezi l y

Doplň správné pojmy. 10.) Lišejník je velice citlivý na nečistoty v ovzduší, a proto některé druhy nerostou tam, kde je znečištěný vzduch.Opačně výskyt lišejníků poukazuje na čistotu ovzduší. Proto se lišejníkům říká, že jsou. i y o..... í

Kontrola správně vyplněných pojmů 1.světlo, teplotu, vzduch, vodu, látky, přírodu 2.přírodní soustavu, ekosystém 3.zrněnka, chloroplast 4.buňka 5.chloroplasty, fotosyntéza