Doprava v klídku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
Prostory komunikační: vertikální: schodiště, výtahy, rampy
Otvory v nosných stěnách
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
typologie obytné stavby 1.roč.APS FAST 4. Přednáška ČLÁNKY NORMY
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Bytové domy ČSN Obytne budovy ČSN Zařizování bytů
Parkovací dům SYSTEM KOMA.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel,
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Příčné prahy 27. dubna 2010.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
BEZBARIEROVÉ ŘEŠENÍ BUDOV
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ZAŘÍZENÍ A PROSTORY PRO DIVÁKY
typologie obytné stavby 6. přednáška RODINNÉ DOMY I.
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
D O P R A V A.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Zámečnické práce (STA39)
Finanční a rozpočtové právo Přednáška č. 11 Daň z nemovitostí.
Pozemní stavitelství Typologie Bytové domy Autor: Ing. Šoupal Kamil
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
Trasování lesních cest
vertikální komunikace
obytné stavby 1.roč.APS FAST 8. Přednáška TYPOLOGIE BYTOVÉHO DOMU
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Rodinné domy.
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
NBU2A LS2015 / RODINNÉ DOMY Petr LÉDL / Petr ŠIKOLA KATEDRA ARCHITEKTURY KONCEPT A DISPOZICE RODINNÉHO DOMU.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
VY_32_INOVACE_34_07 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Zastávky hromadné dopravy. 1.Hlavní trendy úprav Autobusové zastávky  ústup od zastávkových zálivů  spíše zastávky na jízdním pruhu (lze u dvoupruhové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Vyhláška č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb 1 VYHLÁŠKA č. 398/2009 Sb o obecných technických.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM) Vládní výbor pro zdravotně postižené občany Národní rada osob se zdravotním postižením ČR Dagmar.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje kreslení jak se kreslí jednoplášťová střecha, jak.
Garážování a uskladňování strojů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu
D O P R A V A. DOPRAVNÍ SYSTÉMY MIMO MĚSTA meziměstská a mezinárodní dopravní spojení,... UVNITŘ MĚST (městský dopravní systém) – v zastavěném i nezastavěném.
Obytný soubor Za Školkou
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Konstrukce a výstavba silničních komunikací Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Větrání podzemních staveb. Rozdělení větrání Během výstavby –přirozené –nucené foukací sací kombinované Během užívání podzemního díla –provozní přirozené.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Ú Z E M N Í S T U D I E Ú V O Z O V Á A K E B Z D I N C E
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
Příčné prahy 28. června 2012.
Navrhování tunelových staveb
Autor: Bc. Martin Dědič Vedoucí: doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
Garážování a uskladňování strojů
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Proč vznikl SmileCar?. Proč vznikl SmileCar? lidé používají svá auta ... Všichni víme, jak málo lidé používají svá auta ...
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
PREZENTACE
Administrativní budova
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ – TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA
Dýhování Sesazenka – rozměrově přizpůsobené, sesazené a navzájem spojené dýhové listy. Při výrobě se využívá podobnosti až shodnosti dýhových listu jdoucích.
Hygienické zázemí Ing. arch. Milada Baumanová, Ph.D.
Transkript prezentace:

Doprava v klídku

Rozměry stání kolmé a šikmé

Rozměry stání podélné

Stání pro invalidy Kolmé stání Podélné Šířka min 3,5m (manipulační plocha 1,2 m) 2 sousední stání mohou využívat společnou manipulační plochu Podélné Délka min 7 m K vyhrazeným stáním musí být bezbariérových přístup

Stání pro invalidy Na všech odstavných a parkovacích plochách musí být vyhrazena stání pro vozidla přepravující osoby těžce pohybově postižené. Stání je třeba vymezit z celkového počtu stání KAŽDÉ DÍLČÍ PARKOVACÍ PLOCHY 2 až 20 stání 1 vyhrazené stání 21 až 40 stání 2 vyhrazená stání 41 až 60 stání 3 vyhrazená stání 61 až 80 stání 4 vyhrazená stání 81 až 100 stání 5 vyhrazených stání 101 až 150 stání 6 vyhrazených stání

Počet parkovacích míst U bytů rozhoduje plocha bez balkónu a terasy Byt 1+0 (garsoniera): 0,5 st/byt Byt do 100 m2 : 1 st/byt Byt nad 100m2 : 2st/byt Stání návštěvy – 1 místo na každých 10 započatých bytů (pro budovy v Zóně 3 a 4)

Zóny a koeficienty Zóna 1-3 právě počet vypočítaných míst Zóna 4 min počet vypočítaných míst Ku – koeficient vlivu území Zóna 1: 0,25 Zóna 2: 0,40 Zóna 3: 0,60 Zóna 4: 0,90 (1,00)

Zóny a koeficienty Kd – koeficient dopravní obsluhy území Zóna 1-3: 0,60 Zóna 4: 0,90 PRO NÁS ZÓNA 3

Garáže

Garáže Druhy vícepodlažních hromadných garáží a jejich půdorysy

Rampy a jejich sklon VNITŘNÍ přímé 14% zakřivené 13% vyrovnávací 17% VNĚJŠÍ přímé i zakřivené 10%

Velikost stání Stanoví se podle půdorysných rozměrů vozidla + odstupy Pro nás: velké osobní automobily a karavany šířka a délka vozidla r otáčení rozměry stání pro osoby těžce pohybově postižené a osoby doprovázející dítě v kočárku je šířka min. 3500mm s manipulační plochou 1200mm (dvě stání vedle sebe mohou mít jednu společnou manip. plochu) + podélný sklon min. 1:50 a příčný min. 1:40

Vzdálenosti od vozidla

Mechanické parkovací systémy

Výhody a použití Využití převážně ve městech s hustou zástavbou malý zastavěný prostor ve srovnání s klasickým způsobem parkování Komfort (odpadá hledání volného místa, parkování) Ochrana vozidla (povětrnostní vlivy, krádeže) Bez nutnosti zázemí pro řidiče Podzemní řešení umožňuje využít povrch pro zástavbu architektura