Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s n á zvem „ Výuka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
POZNÁMKY ve formátu PDF
Nepravidelné mnohoúhelníky
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Planimetrie - mnohoúhelník
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
IV/ Geometrie - historie
Rovinné útvary.
Abychom se dokázali pohybovat a vnímat svět kolem nás potřebujeme geometrickou představivost. Geometrie podporuje naše prostorové vnímání. Patří k nejstarším.
POZNÁMKY ve formátu PDF
6_Geometrické obrazce Mnohoúhelník Lomená čára: Uzavřená lomená čára:
IV/ Polorovina, úhel Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
IV/ Podobnost trojúhelníků
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
IV/ Obvody a obsahy geometrických obrazců
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka na gymn á ziu podporovan á ICT “. Tento projekt je spolufinancov á n Evropským soci á ln í m fondem a st á tn í m rozpočtem Česk é republiky. Zpracov á no , autor: Mgr. Jindři š ka Janečkov á Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročn í k gymn á zia Planimetrie IV/ Mnohoúhelníky

Mnohoúhelníky ?

Uzavřená lomená čára A1A1 A2A2 A3A3 A4A4 A 0 =A 5 Skládá se z úseček, z nichž každé dvě sousední mají společný právě jeden krajní bod a neleží v téže přímce. n = 5 A 0, A 1, A 2, A 3, A 4, A 5 …vrcholy lomené čáry A 0 A 1, A 1 A 2, A 2 A 3, A 3 A 4, A 4 A 5 …strany lomené čáry

Mnohoúhelník A1A1 A2A2 A3A3 A4A4 A5A5 Hranice mnohoúhelníku - lomená čára, která ohraničuje mnohoúhelník – obvod mnohoúhelníku. n = 5 A 1, A 2, A 3, A 4, A 5 …vrcholy mnohoúhelníku A 1 A 2, A 2 A 3, A 3 A 4, A 4 A 5, A 5 A 1 …strany mnohoúhelníku

Y Mnohoúhelník A1A1 A2A2 A3A3 A4A4 A5A5 Mnohoúhelník - uzavřená lomená čára spolu s částí roviny ohraničenou touto lomenou čárou. n = 5 Y…vnitřní bod mnohoúhelníku vnitřek mnohoúhelníku…množina všech vnitřních bodů x

Úhlopříčky mnohoúhelníku A1A1 A2A2 A3A3 A4A4 A5A5 Úhlopříčka – úsečka s krajními body ve dvou nesousedních vrcholech.

Počet úhlopříček mnohoúhelníku ?

Z každého vrcholu n-úhelníku vychází n – 3 úhlopříček.

Počet úhlopříček mnohoúhelníku A1A1 A2A2 A3A3 A4A4 A5A5 n > 3 n. (n – 3) 2

Konvexní mnohoúhelník ?

Leží vždy v jedné z polorovin určených kteroukoliv stranou. Polorovina, v níž mnohoúhelník leží, se nazývá opěrná polorovina.

Nekonvexní mnohoúhelník

▼ ▼ ▼ ▼ Vnější úhel mnohoúhelníku

Konvexní mnohoúhelník Úhlopříčky vycházející z jednoho vrcholu konvexního n-úhelníku rozdělí n-úhelník na n – 2 trojúhelníků.

Součet velikostí všech vnitřních úhlů konvexního n - úhelníku ?

(n – 2). 180° Součet velikostí všech vnitřních úhlů konvexního n - úhelníku

?

? 540° 360° 1080° 180°

Pravidelný n - úhelník Mnohoúhelník, jehož všechny strany i vnitřní úhly jsou shodné.

Použité obrázky Použitá literatura POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: planimetrie. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2001, 206 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN