Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Prostředí tabulkového kalkulátoru, základní operace Vypracoval : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky.
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Formátování buněk - číselné formáty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Petr Pánek.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EXCEL 2010 Odstranění řádků a sloupců. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
INFORMATIKA 9 MS Excel III. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Výpočty v Excelu Vzorce.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Matematika a její aplikace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
INFORMATIKA 9 MS Excel I. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_09 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Excel – tabulkový editor, funkce AnotaceMS Excel.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Informatika – Podmíněné formátování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu: Střední zdravotnická škola ÚO – šablony Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona: III/2.
MS Excel – Chyby ve vzorcích
zpracovaný v rámci projektu
Základy programu Excel
DUM - Digitální Učební Materiál
Formátování buněk - číselné formáty
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
Inf Tabulkový procesor
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vkládání řádků a sloupců
zpracovaný v rámci projektu
DUM - Digitální Učební Materiál
Relativní a absolutní odkazy
Podmíněné formátování
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DUM - Digitální Učební Materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Informační technologie Sada: 2 Číslo materiálu v sadě: 12 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: MS Excel – procenta Jméno autora: Jan Kameníček Předmět: Práce s počítačem Jazyk: česky Klíčová slova: MS Excel, formát buňky, formát čísla, procenta Cílová skupina: žáci 2. ročníku střední odborné školy, obor strojírenství Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žáci se seznámí formátování čísla na procenta.

Metodický list/anotace Prezentace seznamuje žáky s možnostmi změny formátu čísla na procenta a způsobem, jakým tento formát ovlivňuje výpočty. Prezentace obsahuje řešený příklad. Datum vytvoření: 6. června 2013

MS Excel – procenta

Úvod Pokud v Excelu počítáme s procenty, je vhodné, když k tomu využijeme speciální formát čísla „procenta“. Běžně jsme zvyklí počítat procenta podle vzorce: Při počítání v aplikaci MS Excel však musíme výpočet mírně upravit (zjednodušit) – nebudeme násobit 100. Procenta nám tedy vyjdou v desetinném formátu, a my je pak následně převedeme na formát „procenta“, takže např. 0,02 se nám bude zobrazovat jako 2 %.

Zápis Příkaz pro naformátování čísla na procenta nalezneme nejsnáze na kartě Domů po rozbalení roletky s formáty čísel ve skupině Číslo, viz obrázek vpravo. Ve shodě s tím, co jsme si již řekli v úvodu, musíme mít na paměti, že procenta musíme před jejich naformátování vkládat v desetinném formátu. Pokud tedy chceme mít v buňce 50 %, vložíme do ní číslo 0,5, a potom ho naformátujeme.

Zápis Jak jsme viděli na předchozím snímku, po naformátování čísla na procenta se nám tato automaticky zobrazila se dvěma desetinnými čísly, v našem konkrétním případě to bylo 50,00 %. Pokud tam tato desetinná čísla nechceme (nebo jich chceme jiný počet, můžeme využít jiné možnosti – číslo naformátovat přes dialogové okno „formát buněk“, viz obrázek vpravo.

Výhoda – zjednodušení výpočtu Fakt, že procenta zadáváme v desetinném formátu, nám trochu usnadňuje výpočty. Dejme například tomu, že nějaké zboží v ceně 200 Kč bude slevněno o 5 %. Do tabulky tuto slevu uvedeme jako 0,05 (ovšem díky formátu „procenta“ se nám zobrazuje 5 %. Když potom potřebujeme vypočítat výši slevy v korunách, nemusíme při výpočtu procenta dělit 100, jak jsme zvyklí, ale velmi jednoduše pouze vynásobíme slevu původní cenou, viz obrázek níže.

Příklad Mějme střižný kolík, průměr d s = 6 mm, délka l k = 60 mm, činná délka l kč = 40 % délky kolíku. Na kolík působí něj střižná síla F s = N. Vypočítejte činnou délku kolíku l kč (mm) a jeho otlačení p (MPa). K výpočtu použijte následující vztah: Výpočty zapište do následující tabulky:

Příklad – řešení Příklad úplného řešení úlohy z předchozího snímku naleznete v následujícím odkazu:

Použité zdroje: - MIČKAL, Karel. Technická mechanika I: pro střední odborná učiliště a střední odborné školy. Praha: Informatorium, ISBN Podpora Office [online]. Microsoft Corporation, 2013 [cit ]. Dostupné z: