Kolejní 2906/4 612 00 Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příběh ZKUŠENÉHO ???? podnikatele
Advertisements

PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Jak psát tiskovou zprávu?
Jak vytvořit dobrou prezentaci
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Rozšíření metod krátké intervence (nejen) pro zdravotníky v České republice Michal Miovský Tisková konference (13. září 2013) Projekt NETAD, reg. č. CZ.1.07/2.4.00/
Tvorba snímků v PowerPointu
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Jiří Hlavenka Ecommerce forum Brno, Jenom ten sex tam chybí.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Zásady pozorování a vyjednávání
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy.
Prezentační dovednosti
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Clever spokesman aneb jak chytře na novináře Ladislav ŠTICHA.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Konference bez podkladů? Konferenční teorie a praxe Maryna Hamanovich, Barbora Paštiková, Jana Georgievová.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Plakát (poster) tipy a triky.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Projekt: Vzdělávání pro ekonomický rozvoj v zemědělství – Ing. Petr Hladký Agro Brno - Tuřany, a.s. Téma: Obchodní dovednosti pro obchodníky.
Komunikace s rodiči.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Pro vlastní bezpečnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Nigel Warburton The Basics of Essay Writings. O co jde? ● číst o tom, jak psát, nestačí ● psaní esejů je základem studia ● psaní je způsobem myšlení ●
Struktura, organizace a fungování redakce
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
Přijímací pohovor Doporučení a rady.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SCICOM – BASIC RNDr. Anna Matoušková, Ph. D.
Absolventi na trhu práce
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Prezentace a komunikace projektů Donátor a neziskovka  Smluvní vztah = oboustranné partnerství  Donátor Vám peníze nedává, ale investuje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Jak na PR (absolutní základ)
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Jak na jazyky.
seřaď jednotlivé členy
PSB_10 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních technologií Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Komunikace vědy a výzkumu (VaV) směrem k veřejnosti a průmyslovým podnikům Bc. Pavlína Langerová společnost AUDICA, s.r.o. Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Jak mluvit s novináři profesionální komunikační dovednosti vědců ven ze své organizace směrem k médiím na konferencích, v osobním i písemném styku

Možnosti rozhovoru „door stop“ – nečekaně, v terénu „on the fly“– v místě, kde se dá očekávat „on the place“ – tam, kde ho lze očekávat „Call or Cell“ – domluvený rozhovor „Caffe place“ – domluvený rozhovor

Novinářské potřeby FAKTA (co, kdo, kdy, kde, jak) Reprezentativní mluvčí AUTORITA Není důležité CO kdo říká, ale KDO co říká Časové omezení Zvuky, citace, obrazy tvoří zprávy atraktivnější, důvěryhodnější

Nejčastější otázky Co se stalo? Kdy a kde? Proč? Kde jsou důvody pro událost? Co jste udělali pro to pro komunikaci vašeho výzkumu, patentu? Co to přinese do budoucnosti?

Pravidla Držte si vyrovnaný a vstřícný postoj k médiím Udržte si otevřenost, přístupnost a porozumění k novinářům Je to obousměrná komunikace. (novinář potřebuje vás a vy jeho)

Pravidla II. Nenechte za sebe mluvit někoho jiného Když je to možné, tak zajistěte občerstvení Nepředstírejte. Reportér může být lépe informován než ve skutečnosti říká NOVINÁŘ SE PTÁ NA TO, CO VÍ

Rozhovor z pohledu novináře Větší kontrola v redakci (PR) Musí se připravit, alespoň otázky… Musí to přepsat 60 min. je cca 7 str. rukopisu Musí se někam dostavit

Plus pro novináře Nemusí být na poradě Rozhovory jsou atraktivní pro čtenáře Utužení/získávání kontaktů Možnost zjistit novinky Relativně málo práce Rychle hotové Je důležitý

Co novinář dělá před… Hledá podklady, informace, zdroje,.. Radí se s editorem/kolegy Přemýšlí nad komunikační strategií Hledá vaše přednosti/chyby Chce vás vytáhnout ven z kanceláře – ocení jiné místo např.konference

Co děláte vy? Hledáte podklady Radíte se s kolegou, nadřízeným, odborníkem,.. Přemýšlíte nad komunikační strategií A zjistíte si informace Vyberete prostředí

Co musíte vědět vy? 1.O čem bude rozhovor 2.Jste ten nejlepší člověk na rozhovor? 3.Co je cílem rozhovoru? 4.Jaký bude výstup? (rámeček, v textu…) 5.Kdo bude rozhovor vést?

6.Pro koho je uvedený rozhovor určený (televize, tisk… Pořad? Kontext?) 7.Jak dlouho bude rozhovor trvat 8.Bude se fotografovat nebo ne? 9.Jaká je vaše úloha v rozhovoru (statik, sólista…) Co musíte vědět vy?

10.Automaticky umět odpovědět na otázky: Kdo jste, co děláte, odkud jste, co je náplní vaší práce, jak dlouho pracujete na VUT, fakultě, v oboru,.. Co musíte vědět vy?

Mějte kontrolu nad akcí 1.Zjistěte si maximum o redaktorovi (jeho články, minulost etc.) 2.Pochvalte jeho práci a řekněte, že ho čtete 3.Neříkejte za každou otázkou: to je dobrá otázka, pane redaktore

4.Je rozdíl mezi redaktorem a redaktorkou 5.Buďte vstřícní, ale ne moc 6.Na otázky neodpovídáte redaktorům, ale jejich cílové skupině 7.Dejte redaktorům maximum info před a po rozhovoru (o vás, o fakultě) Mějte kontrolu nad akcí

8.Nepoužívejte cizí slova a žargon 9.Nenavážejte se do kolegů a do fakulty 10.Novináři nejsou vaši kamarádi – nikdy 11.a 12.Cvičte, cvičte, cvičte Mějte kontrolu nad akcí

13.Nebavte se o politice a náboženství 14.Neřešte budoucnost a vize 15.Nespekulujte nad hypotetickými možnostmi 16.Nikdy neříkejte „no comment“ 17.Nelžete a nemlžte 18.Neodpovídejte pouze ano/ne Mějte kontrolu nad akcí

19.Dívejte se na novináře, ne do kamery 20.Když nevíte odpověď, tak to řekněte 21.Vyhněte se rozpakům, překážkám. 22.Vyberte si čas na rozmyšlení Mějte kontrolu nad akcí

23.Neopakujte negativní slova – skandál, krach, nebezpečí, strašný, smrt…. 24.Nemluvte v záporech 25.Když se něco nepovede, poproste novináře a začněte znovu. 26.Hlídejte pozitivní i negativní část rozhovoru Mějte kontrolu nad akcí

27.Hlídejte tempo rozhovoru (dlouhé odpovědi) 28.Nepoužívejte často otázku „proč“ 29.Délka ideální odpovědi (20, 30, 120 s.) 30.Proložte odpovědi vtipem, příměrem… Mějte kontrolu nad akcí

31.Nebojte se říci, že to je vaše osobní věc 32.Hlídejte si fakta. Můžete je doplnit později 33.Vždy se můžete vrátit k tématu použitím věty: „já si myslím, že by čtenáře/posluchače zajímalo….“ Mějte kontrolu nad akcí

V průběhu rozhovoru Poslouchejte otázky - Musíte otázkám porozumět Soustřeďte se Nechte novináře dokončit otázku Zapomeňte na své ideály Čistěte odpověď

Body language: Používejte neverbální komunikaci Ruce/nohy Hlas Oblečení Veďte novináře k otázkám, které chcete vy. V průběhu rozhovoru

Druhy otázek Ano/ne A co kdyby… Takže je pravda, že… Co uděláte když A a pak B? Ne Takže, jinak…

Řešení… Na začátek bych rád… Nemá cenu se zaměřovat… Rád bych vysvětlil… Musíte to vidět v kontextu… To souvisí s ….

Ano,…., a navíc… Ne, dovolte mi vysvětlit…. Nevím, …., ale vím… Jistě, vím to, ale také vím… Ale důležitější je…. Ano, tak to bylo, ale dnes si myslíme… Řešení…

Pár tipů navíc Buďte sami sebou Mluvte jednoduše Zachovejte klid – nic není staršího, než včerejší noviny Nezapomínejte, že jste pod kontrolou – všechno je nahrané všechno je nahrané i kdyby stokrát byl řečen opak

Keep It Short and Simple Krátce a jednoduše Keep It Simple Dělej to jednoduše Programátoři projektu Apollo a základní zásada na konec: KISS

Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Tel.: Fax: Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Děkuji za pozornost