VY_III/2_INOVACE_112_Nervová soustava Nervová soustava Miroslav Kaňok.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OD BUŇKY K ČLOVĚKU 8. ročník.
Advertisements

Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Lidská kostra – 1. část Autor: Mgr. Diana Mücksteinová
Mozek Aleš Jůn, Dominik Šíba.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Třídění přírodnin VY_III/2_INOVACE_102_Třídění přírodnin
Parní stroj a spalovací motory
Střídání ročních období
Polární pás – Arktida VY_V/2_INOVACE_33_Polární pás - Arktida
VY_V/2_INOVACE_10_Sluneční soustava
VY_V/2_INOVACE_18_Měsíc Měsíc Miroslav Kaňok. OBSAH Měsíc – přirozená družice ZeměMěsíc – přirozená družice Země Pozorování MěsícePozorování Měsíce Použité.
NERVOVÁ SOUSTAVA. NERVOVÁ SOUSTAVA STAVBA Základem je nervová buňka (neuron) CNS (centrální nervový systém) - mozek mícha PNS (periferní.
NERVOVÁ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Digitální učební materiál
NERVOVÁ SOUSTAVA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci nervové.
Přizpůsobivost živočichů a rostlin
VY_III/2_INOVACE_109_Trávicí soustava Trávicí a močová soustava Miroslav Kaňok.
KOSTRA Prvouka 3.ročník. KOSTRA Prvouka 3.ročník.
NERVOVÁ SOUSTAVA II. VY_32_INOVACE_E2-18 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_III/2_INOVACE_105_Kostra člověka
Podmínky života na Zemi
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
VY_III/2_INOVACE_118_Jednoduché stroje
VY_V/2_INOVACE_19_Podoby Měsíce
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
Miroslav Kaňok VY_V/2_INOVACE_04_Energie. OBSAH Cesta energie v příroděCesta energie v přírodě Zdroje energieZdroje energie Použité zdrojePoužité zdroje.
DÝCHACÍ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Mírný pás – smíšené a listnaté lesy, stepi
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mlži.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
VY_V/2_INOVACE_15_Trvání dne a noci
Škola Střední průmyslová škola Zlín
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
VY_V/2_INOVACE_09_Slunce Slunce Miroslav Kaňok. OBSAH SlunceSlunce Slunce - fotografieSlunce - fotografie Použité zdrojePoužité zdroje.
Podnebné pásy, počasí a nadmořská výška
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
Oběhová soustava a krev
VY_V/2_INOVACE_13_Země ZEMĚ Miroslav Kaňok. OBSAH ZeměZemě Použité zdrojePoužité zdroje.
Tropický pás savana a poušť
Nervová soustava 2 Mozek.
VY_III/2_INOVACE_114_První pomoc
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Mozek. Co je to mozek? - je řídící integrační orgán nervové soustavy člověka -kontroluje veškeré tělesné funkce - činnost srdce - trávení - pohyb - řeč.
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví Téma: Nervová soustava Jméno autora:
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Lidské tělo - kostra.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Nervová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Dýchací soustava.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_14_NERVOVÁ SOUSTAVA
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Polární pás – Antarktida
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Anotace Prezentace slouží k úvodní hodině do tématického celku: nervová soustava Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ.
Prezentace – výklad učiva
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Transkript prezentace:

VY_III/2_INOVACE_112_Nervová soustava Nervová soustava Miroslav Kaňok

OBSAH Nervová soustava Použité zdroje

Nervová soustava Umožňuje myslet, mluvit, pracovat … mozek mícha nervy Chrání jej lebka. Řídí činnost celého organismu (těla) Uložena v páteřním kanále. Spolu s mozkem řídí činnost celého organismu Spojují mozek a míchu se všemi orgány. Přenášejí informace a příkazy jak reagovat (např. pohyb nohy). Ale třeba činnost srdce vůlí neovlivníme.

POUŽITÉ ZDROJE Kholová H. Přírodověda pro pátý ročník – Život na Zemi. Praha: Alter, s. Persian Poet GalPersian Poet Gal. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _diagram.png