RISKUJ Lineární rovnice. 100 200 500 Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Funkce.
Lineární funkce a její vlastnosti
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Směrnicový a úsekový tvar přímky
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Cyklista projížděl při závodě trať dlouhou 210 km rychlostí 35 km za hodinu. Napište rovnici funkce vyjadřující závislost vzdálenosti s od cíle na čase.
Úplné kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Průsečík grafu s osou x a y
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi.
Lineární funkce Mo no tón nost. Rozhodujeme o monotónnosti funkce, to znamená, zda je lineární funkce rostoucí, klesající nebo konstantní… 1)z hodnot.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
 y = ax + b a, b … koeficienty – reálná čísla a nesmí být rovno 0 byla by to konstantní funkce  Grafem každé lineární funkce je přímka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
Opakování na čtvrtletní písemnou práci
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Funkce Lineární funkce
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
S omezeným definičním oborem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_88.
Soustava lineárních rovnic
Obecná rovnice přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Funkce Lineární funkce
Matematika Parabola.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Funkce Lineární funkce
Lineární funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Lineární funkce a její vlastnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Příklady s lineární funkcí
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

RISKUJ Lineární rovnice

Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a = 6 y = 6x

Určete zbývající souřadnici bodu A [-2; ?] leží-li na grafu funkce y = 3. Ř ešení: Protože se jedná o konstantní funkci, má ve všech č ástech defini č ního oboru stejnou hodnotu y, proto je A [-2; 3].

Je dána funkce y = 1/3x – 6. Určete průsečíky s osami. Ř ešení: Px [18; 0] 0 = 1/3x – 6 /.3 0 = x – 18 x = 18 Py [0; -6] y = 0 – 6 = -6

Je dána neurčitá rovnice y = 4x + b a bod C [-3; -4], který leží na grafu dané funkce. Určete úplnou rovnici. Ř ešení: -4 = 4.(-3) + b -4 = b b = -4 b = b = 8 y = 4x + 8

Je dána rovnice y = 3x – 3. Určete neznámé souřadnice bodů A [-1; ?]; B [?; 9] ležících na grafu této funkce. Ř ešení: A leží na grafu, dosadíme sou ř adnice bodu y = 3.(-1) – 3 y = -3 – 3 = -6 A [-1; -6] B leží na grafu, dosadíme sou ř adnice bodu 9 = 3x – 3 3x = x = 12 /:3 x = 4 B [4; 9]

Neúplná rovnice má tvar y = ax + 5. Určete ji, víte-li, že prochází bodem C [3; -7]. Ř ešení: -7 = 3x x = x = 12 /: (-3) x = -4 y = -4x + 5

Body A [-5; 3] a B [1; -3] vede přímka. Určete její předpis. Ř ešení: y = ax + b 3 = -5a + bI. 3 = -5.(-1) + b -3 = a + b /.(-1) 3 = 5 + b b = = -5a + b b = -2 3 = -a – b y = -x = -6a /: (-6) a = -1

Určete z grafu rovnici funkce. y x

Ř ešení: y = ax + b x -2 2 y = -2a + bI. 1 = -2. (-3/4) + b -2 = 2a + b /.(-1) 1 = 3/2 + b / = b 1 = -2a + b 2 b = = -2a - b b = -1 / = -4a /: (-4) y = -3/4x – 1/2 a = -3/4

Které body leží na grafu funkce y = -3x + 5. A [-1; 8]; B [1/2; 7/2]; C [0; 5]; D [3; -3] Ř ešení: Sou ř adnice bod ů dosadíme do rovnice. A leží na grafu: 8 = -3.(-1) + 5 B leží na grafu: 7/2 = -3.1/2 + 5 /.2 7 = C leží na grafu: 5 = D leží na grafu: -3 =