švýcarský vektorový program pro kresbu map

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Olomouc, únor 2012.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Grafika Rastrová X Vektorová.
Zoner Callisto.
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
TEXTOVÝ EDITOR.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Vkládání kreslených útvarů
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Základy práce s programem
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
Malování.
Šrafování a odkazy Modul 6.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
ProgeCAD Modifikace prvků.
Mgr. Karel FischerTabulky1 Tabulka je část dokumentu, kde text je vkládán do políček. Políčka tvoří sloupce a řádky. Tabulku můžeme vložit dvěma způsoby:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Práce s okny VY_32_INOVACE_10_1_02_AP.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
ProgeCAD Základy kreslení.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
ProgeCAD Základy kreslení.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Zástupce Zástupce souboru (anglicky file shortcut) je v informatice typ souboru používaný v systému Microsoft Windows. Umožňuje odkazovat na data, která.
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
Základy práce s programem
Zoner Callisto – křivky
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Digitální učební materiál
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Základy práce s programem
Malování - nástroje grafického editoru
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ProgeCAD Modifikace prvků.
Transkript prezentace:

švýcarský vektorový program pro kresbu map www.ocad.ch

Základní pojmy Symbol = mapová značka v klíči, „stavební kámen“ mapy Objekt = prvek mapy nakreslený jedním symbolem a „jedním tahem“, např. část silnice Řídící bod = souřadnicově vyjádřené umístění objektu na mapě (liniové a plošné objekty mají celou řadu řídících bodů)

Otevření nového souboru Postup „File“ - „Open“ - vybrat druh mapy Lze doplňovat nebo měnit stávající symboly Vrstvy se symboly se řadí hierarchicky podle hierarchie zvolených barev (tabulka barev)

Symboly číslo symbolu jméno ikonka, pod níž se objevuje v paletě symbolů řada parametrů (popisují tvar, barvu, vlastnosti)

Otevření podkladových map postup : „Template“ - „Open“ - vybrat soubor z příslušného adresáře – OK 200 DPI Draft scale 1: 50 000 Map scale 1: 200 000

Kreslící nástroje Křivé čáry (Curve Mode) Elipsy (Ellipse Mode) Kružnice (Circle Mode) Pravoúhelníky (Rectangle Mode) Přímky (Straight Mode) Volnou rukou (Freehand Mode)

Kresba bodových značek Zvolí se bodová značka ve značkovém klíči Vybere se kterýkoliv z kreslicích nástrojů Klikne se na zvolené místo na mapě Bodové značky je možno natáčet; klikne se na značku pro editaci a na střed bodové značky a poté na značku směru a vyznačí se myší směr natočení značky.

Kresba křivých čar Zvolí se liniová značka ve značkovém klíči Vybere se nástroj pro kresbu křivých čar . Vykreslí se křivá čára od výchozího bodu až do koncového bodu pomocí obalových tečen Bézierovy křivky

Editace křivých čar Objekt se edituje pomocí značky pro editaci . Přepínání kresby a editace je možno provádět též pravým tlačítkem myši. Pro pokračování kresby objektu na počá- tečním nebo koncovém bodě se použije klávesa “Shift”.

Kresba elipsy Zvolí se liniová nebo plošná značka ve značkovém klíči Zvolí se nástroj pro kresbu elipsy Myší se vyznačí hlavní osa elipsy Poté se tažením myší dokončí rozměr vedlejší osy

Kresba kružnice Zvolí se liniová nebo plošná značka ve značkovém klíči Zvolí se nástroj pro kresbu kružnice Myší se vyznačí průměr kružnice

Kresba pravoúhlých objektů Zvolí se liniová nebo plošná značka ve značkovém klíči Zvolí se nástroj pro kresbu pravoúhelníků Myší se vyznačí první hrana, poté hrana na ni kolmá atd. až se vykreslí úplný tvar pravoúhelníku; poslední hrana se uzavře automaticky Pokud byla použita plošná značka, obrazec se plošně vybarví.

Kresba rovných čar Zvolí se liniová nebo plošná značka ve značkovém klíči Zvolí se nástroj pro kresbu přímky . Vykreslí se myší první hrana objektu a postupně další hrany. Pokud byla použita plošná značka, propojí se koncové body objektu úsečkou a vyplní se barevně plocha.

Kresba křivých čar volnou rukou Zvolí se liniová nebo plošná značka ve značkovém klíči Zvolí se nástroj pro kresbu volnou rukou Čára se vykreslí pomocí myši. Pokud byla použita plošná značka, propojí se koncové body objektu úsečkou a vyplní se barevná plocha.

Editační funkce duplikování změna objektu změna symbolů výplň plochy zrcadlení převedení do křivek, na prvky

Editační nástroje změna směru rotace body vyříznutí

Sledování průběhu kresby stávajících objektů Vybere se plošná značka ze schránky symbolů Zvolí se příslušný nástroj pro kresbu Kresba hranice areálu se zvenku napojí na zvolený bod křivky Při stisknutém „Ctrl“ se sleduje průběh kresby stávajícího objektu až k další hranici a od ní se vykreslí hranice areálu; kliknutím do kreslicího pole dojde k propojení koncových bodů přímkou a v vyplnění areálu plošnou barvou. U dvojitých čar se sleduje příslušná boční čára.

Popis neformátovaný text – bez limitu jeho délky formátovaný text – text je omezen pravým a levým praporkem, řádky se tvoří automaticky text psaný podle zvolené rovné nebo křivé čáry

Popis – neformátovaný text vybereme textový symbol ze značkového klíče zvolíme jakýkoliv kreslicí nástroj klikneme na bod pro umístění textu napíšeme text klávesnicí

Popis – formátovaný text vybereme textový symbol ze značkového klíče zvolíme jakýkoliv kreslicí nástroj vykreslíme jím pravoúhelníkové okno, do něhož se bude text umisťovat napíšeme text klávesnicí – pokud text dosáhne polohy pravého praporku, pokračuje automaticky na dalším řádku pro nový odstavec použijeme klávesu „Enter“

Popis – podle křivky vybereme textový symbol ze značkového klíče zvolíme nástroj pro kresbu křivých čar vykreslíme křivku, podle níž má popis probíhat pomocí nejméně dvou tangent po určení křivky se objeví obraz účaří, do něhož můžeme text vepsat klávesnicí pokud text se objeví v nesprávném směru, je možno jej převrátit pomocí nástroje “Reverse“

Zobrazení Hatch areas Transparent map Režim normal, protect, hide Klávesové zkratky

Pravidla Co nejdelší čáry kresby křižovatky Podjezdy, nadjezdy Zástavba – plocha, budovy

Hodně úspěchů …