Tvorba kurikula pro výuku informačních technologií na 1. stupni ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Advertisements

INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
PROSTŘEDÍ POČÍTAČE okna Obsah : • Pracovní plocha • Okna • Dialogové okno • Úkoly.
Grafika – 3D Editor. Jaký 3D editor? •3D editorů je velké množství a výběr správného editoru nám velice usnadní práci •Některé jsou vhodné na průmyslový.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACEPrezentace obsahuje návod jak vytvořit prezentaci, její obsah,
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
C O NOVÉHO V ECDL. RVP – vzdělávací oblast IKT Je zmíněn koncept ECDL jako vzor pro konstrukci obsahu vzdělávací oblasti.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Tvorba webových aplikací
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Duben 2012 Číslo klíčové.
Obor informační technologie
Operace s grafickým objektem ve Wordu 2010
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – formát papíru, rozlišení.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_141_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Diplomová práce Veronika Pemlová
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Březen.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nonverbální úlohy Jiří Tesař. Výuka fyziky na ZŠ - zamyšlení  Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky: „Jeden učitel položí v jedné.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.17 Téma: PowerPoint.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta Katedra informatiky Akademický rok: Studijní obor: Výpočetní technika a informatika.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.11 Téma: PowerPoint.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.06 Téma: PowerPoint.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.02 Téma: PowerPoint.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.04 Téma: PowerPoint.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Březen.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.03 Téma: PowerPoint.
VY_32_INOVACE_07_Malování ve Windows – úkol Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu:
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Březen.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_158_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Vedoucí práce: RNDr. Ingrid Nagyová, PhD.
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
Zásady tvorby prezentací Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Pavel Broža Datum: Cílové ročníky: 6. a 7.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
Institut Celoživotního Vzdělávání
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Obecná didaktika ÚVOD.
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Využití digitálních technologií při výuce
vložení – obrázek – (vyhledat logo) – vložit
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Krajský metodický kabinet Informačních a komunikačních technologií
Autor výukového materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Informatika – Základy malování MS Paint
Transkript prezentace:

Tvorba kurikula pro výuku informačních technologií na 1. stupni ZŠ diplomová práce Petra Balínková vedoucí práce: PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D

Cíl práce vytvořit kurikulum pro jeden školní rok sebrat úlohy z různých oblastí práce s počítačem vytvořit pracovní a metodické listy ověřit vybrané úlohy v praxi

Metodika zpracování sestavení tematických celků dle RVP úvod pro práci s počítačem práce s grafikou práce v textovém editoru práce s Internetem programování v prostředí Imagine Logo sbírání úloh z českých i zahraničních učebnic přizpůsobení jednotlivých úloh věku žáků

Výsledky práce vytvoření pracovních a metodických listů ověření použitelnosti některých úloh v praxi vytvoření výukového programu Hrátky s texty

Ukázky práce Práce s grafikou 7. Měsíc Zadání: Nakresli mraky a měsíc podobně jako na obrázku, ale pozor, smíš použít jen Elipsu.

Ukázky práce Textové editory 4. Památník pro strýce Zadání: Lenka dala památník svému strýci, aby jí do něj něco pěkného namaloval. Strýc Láďa, ale moc malovat neumí, a tak jí tam jen napsal pěkné přání, které doplnil samolepkami. Dokážeš přečíst, co jí strýc píše? Nahraď obrázky vhodnými slovy. Hodně a , dobrou za každého Ti přeje strýc Láďa.

Ukázky z práce doplňovací cvičení v Imagine Logo

Závěr vytvoření kurikula pro jeden školní rok ICT na 1. stupeň dle požadavků v RVP zavedly zatím jen některé školy úlohy z oblasti práce s textovými editory jsou využitelné v praxi ověření znalostí a dovedností žáků v tomto prostředí