Tvorba kurikula pro výuku informačních technologií na 1. stupni ZŠ diplomová práce Petra Balínková vedoucí práce: PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D
Cíl práce vytvořit kurikulum pro jeden školní rok sebrat úlohy z různých oblastí práce s počítačem vytvořit pracovní a metodické listy ověřit vybrané úlohy v praxi
Metodika zpracování sestavení tematických celků dle RVP úvod pro práci s počítačem práce s grafikou práce v textovém editoru práce s Internetem programování v prostředí Imagine Logo sbírání úloh z českých i zahraničních učebnic přizpůsobení jednotlivých úloh věku žáků
Výsledky práce vytvoření pracovních a metodických listů ověření použitelnosti některých úloh v praxi vytvoření výukového programu Hrátky s texty
Ukázky práce Práce s grafikou 7. Měsíc Zadání: Nakresli mraky a měsíc podobně jako na obrázku, ale pozor, smíš použít jen Elipsu.
Ukázky práce Textové editory 4. Památník pro strýce Zadání: Lenka dala památník svému strýci, aby jí do něj něco pěkného namaloval. Strýc Láďa, ale moc malovat neumí, a tak jí tam jen napsal pěkné přání, které doplnil samolepkami. Dokážeš přečíst, co jí strýc píše? Nahraď obrázky vhodnými slovy. Hodně a , dobrou za každého Ti přeje strýc Láďa.
Ukázky z práce doplňovací cvičení v Imagine Logo
Závěr vytvoření kurikula pro jeden školní rok ICT na 1. stupeň dle požadavků v RVP zavedly zatím jen některé školy úlohy z oblasti práce s textovými editory jsou využitelné v praxi ověření znalostí a dovedností žáků v tomto prostředí