Mimořádné události Živelní pohromy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hašení & zacházení s hasícím přístrojem
Advertisements

aneb co čím se ha sí a nehasí
BACKDRAFT FLASHOVER ROLLOVER
Další povinnosti občanů související s požární ochranou
jmenuji se dráček HASÍK
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Další nebezpečné úrazy
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 8 Autor: Lenka Poláková
Školení zaměstnanců z PO
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Teorie hašení – Hasební látky
Honza a Světlana Ahoj děti, jmenuji se dráček HASÍK.
Integrovaná střední škola, Slaný
Redoxní děje = oxidačně redukční
= velké, náhlé a nečekané neštěstí způsobené živlem
Hoření.
Podstata hoření Zahřejeme-li úhel -> rozžhavení pevné látky -> stykem se vzduchem shoří PLAMEN= OHEŇ= lidmi řízené hoření, ohraničené určitým prostorem.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
HOŘENÍ HAŠENÍ RZ
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
POŽÁRNÍ OCHRANA.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s různými druhy živelných pohrom.
12.1 Mimořádné události, IZS
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
První pomoc Přivolání pomoci z okolí
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Označování nebezpečných látek
Informační podpora při krizovém řízení
Záchranné a likvidační práce a evakuace historicky cenných materiálů
Únik nebezpečné látky - organizace v místě zásahu
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Chování v lese Člověk a jeho zdraví. Chování v lese Člověk a jeho zdraví.
s výskytem nebezpečných látek.
Dobrovolní hasiči.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
PROSTŘEDKY PRO HASEBNÍ ZÁSAH Kateřina Scholasterová SDH Jančí.
Projekt CZ.1.07/1.1.10/ Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích.
POŽÁRNÍ HLÁSIČE CHRÁNÍ ŽIVOT Ing.Petr Ošlejšek, HZS Olomouckého kraje.
Roční zpráva o stavu požární ochrany Kraje Vysočina za rok 2014.
Parametry požáru I. část Požár a jeho rozvoj. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Ch_020_Hoření Ch_020_Chemické reakce_Hoření Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Požární prevence. Obsah  Legislativa  Základní povinnosti občanů  Chování při zjištění požáru  Hoření a nebezpečí sním spojená  Hašení.
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ OCHRANA aneb co čím se ha sí a nehasí
Požáry Fišer, Kadlec, Kraus.
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ V.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ X
aneb co čím se ha sí a nehasí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přehled živelních pohrom
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.
Transkript prezentace:

Mimořádné události Živelní pohromy 1) Požáry Mimořádné události Živelní pohromy

Definice pojmů Hoření je proces, při kterém mezi sebou vzájemně reagují hořlavá látka a oxidační prostředek (nejčastěji vzdušný kyslík) za vývinu tepla, světla a zplodin hoření Oheň je lidmi řízené a na určitý prostor ohraničené hoření Požár je nežádoucí, neovládané a většinou již neovladatelné hoření, představuje jeden z ničivých živlů.

Požár Oheň

Fáze požáru První fáze – vznik požáru až počátek intenzivního hoření. Většinou trvá tato fáze 3 - 10 minut Druhá fáze se vyznačuje počátkem intenzivního hoření a končí chvílí, kdy požár zachvátí všechny hořlavé materiály. Třetí fází označujeme dobu od vzniku požáru u hořlavých materiálů až do chvíle, kdy se začne intenzita požáru snižovat. Čtvrtá fáze zpravidla končí postupným vyhasnutím požáru

Teorie hašení Dosud nebyl vynalezen žádný univerzální hasicí přístroj nebo prostředek. Při hoření vzniká velké množství tepla, proto se při hašení využívá dvou principů – odváděním tepla a snižováním rychlosti tvorby tepla. Dosahujeme toho několika způsoby: ochlazováním hořlavé látky izolací chemickým zpomalením procesu hoření ředěním reagujících látek

Hasební látky Rozlišujeme 5 typů hasicích přístrojů, podle hlavní hasicí látky Těmi jsou: voda (hasicí přístroj vodní) inertní plyn (hasicí přístroj sněhový) pěna (hasicí přístroj pěnový) prášky (hasicí přístroj práškový) halony (hasicí přístroj halonový)

Třídy požárů A – pevné látky – vhodné jsou vodní, pěnové a práškové hasicí přístroje B – hořlavé kapaliny – je možné použít pěnové, práškové a sněhové hasicí přístroje C – plyny – používají se práškové a sněhové hasicí přístroje D – lehké alkalické kovy – hasí se speciálními prášky

Co dělat v případě požáru? Každý z nás je povinen při vzniku a následném zdolávání požáru provést několik základních kroků: udělat všechna nutná opatření pro záchranu ohrožených osob neohrožovat svým jednáním život svůj nebo ostatních uhasit požár, jestliže je to možné, nebo provést možná opatření k zamezení jeho šíření ohlásit okamžitě na určeném místě zjištěný požár nebo zabezpečit jeho ohlášení (na linku tísňového volání - 150). poskytnout osobní pomoc jednotce požární ochrany, pokud ho o to velitel zásahu, velitel jednotky požární ochrany nebo obce požádá nepřekážet zasahujícím jednotkám a nekomplikovat zásah nehrát si na hrdinu a nepřeceňovat své síly

Lesní požár často zakládány dětmi základní školy ročně mnohamilionové škody oheň rozděláváme 50metrů od lesa střežíme osobou starší 18 let izolujeme od okolních hořlavých látek oheň neopouštíme před úplným vyhasnutím, zalijeme vodou, zasypeme zeminou

Otázky k zamyšlení Proč jsou pro nás lesy důležité? Kdo kromě člověka trpí lesními požáry? Jakým jiným způsobem než lidským zaviněním vznikají požáry? Co by si dělal ty při vypuknutí požáru u vás doma?

Použité obrázky http://img5.ct24.cz/multimedia/videos/image/158/medium/47377.jpg http://img.blesk.cz/static/old_abc/imgdb/original/phpB9VcTF.jpg http://www.sdruzeni-zps.cz/stavba/images/pozar2.gif http://firepatch.blog.cz/0712/pozar-horeni http://www.vseprovasdum.cz/data/i366_1013.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Hasic%C3%AD_p%C5%99%C3%ADstroj http://mozek.cz/info/tridy-pozaru http://mozek.cz/info/hasici-pristroje http://www.zachranny-kruh.cz/image.php?idx=43701&mw=355&mh=277 http://media.novinky.cz/027/130270-article-ojlp9.jpg