FILANTROPIE 4. přednáška. Sedm tváří filantropie Výzkum donátorů s ročním příjmem vyšším než 50.000 $ nebo jměním vyšším jak 1 mil. $ Definoval subkultury.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Neziskové organizace a jejich financování
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Jak se uplatnit na trhu práce
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Využití ekonomie informací v teorii firmy.
Politika výběru elektronických zdrojů publikovaných v prostředí Internetu Mgr. Ludmila Celbová
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
a jeho využití u klientů po CMP
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
YOUTHPASS (Pas mládeže) Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro Vysílající a Hostitelské organizace)
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Podnikatel Lermanův zákon o podnikání: Kterýkoli podnikatelský problém je možno vyřešit, je-li k dispozici dostatek času a peněz. Lermanův dodatek: Dostatek.
ÚVOD Management a marketing
Významné normy  Bibliografické citace - obsah, forma, struktura ČSN ISO 690  Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovávaných textovými editory.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Společenská odpovědnost organizací
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
DIDO (Online informační portál pro hendikepované) Projekt DIDO, Posilování civilní společnosti v předvstupním procesu: Grantová podpora neziskových organizací.
Reálné a zobrazené vzory
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Neziskové organizace a jejich financování
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Specifický typ osobnosti
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Praha, 15. června 2010 Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Zásady tvorby prezentace
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
PAS MLÁDEŽE Youthpass Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro mentory)
Tržní prostředí.
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
PPSD Personální a poradenské družstvo Ing. Vojtěch Miler předseda družstva Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS Informační seminář MAS Region.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Výchova k občanství RODINA
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
21. října 2009 expozice 21. budovy Zlínského kraje.
EUROREGION ELBE/LABE 1 Společný Fond malých projektů v EUROREGIONU ELBE/LABE
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
ROZVOJ OS A TŘETÍHO SEKTORU V ČESKÝCH ZEMÍCH Přednáška OS, ZS 2011/12, KAP FF ZČU Lenka Strnadová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veřejné Finance.
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Významné normy Bibliografické citace - obsah, forma, struktura ČSN ISO 690 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovávaných textovými editory ČSN.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Místní rozpočtové jednotky
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

FILANTROPIE 4. přednáška

Sedm tváří filantropie Výzkum donátorů s ročním příjmem vyšším než $ nebo jměním vyšším jak 1 mil. $ Definoval subkultury filantropie v závislosti na tom, co lidé očekávají v souvislosti se svým darem

Sedm tváří filantropie

Základní otázky Kdo jsou? Proč dávají? Jak si vybírají neziskovou organizaci? Co očekávají za svůj dar?

Rodáci Znají místní historii, mají v místě kořeny Svůj úspěch spojují s úspěchem komunity Dobročinnost je pro ně směna – výhodná pro jejich obchod Charakteristická je jejich účast v radách neziskových organizací Chtějí vědět a ovlivňovat, jak budou peníze utraceny Appreciate recognition—want name on room, community signs Oceňují uznání, chtějí svým činem zanechat stopu Dávají paušálně více místním organizacím Jazyk – dopad na komunitu, kvalita života, „jsme jedna rodina“

Zbožní Obvyklé poměrné dávání 96% je orientováno na náboženství Podporují vnější aktivity církví a misionářskou práci Jednají v důvěře v instituce – silný smysl pro důvěru, málokdy zkoumají, zda peníze byly použity jak bylo slíbeno Morální povinnost dávat – „komu je hodně dáno, od toho se hodně očekává“ Netouží po veřejném uznání Věří, že s akždým by se mělo zacházet stejně, s malým stejně jako s velkým dárcem Příliš nevyhledávají kontrolu nad institucemi, neusilují o účast v radách Jazyk – hodnoty organizace, misijní charakter

Investoři Dávají obezřetně, po podrobném zkoumání Hledají měřitelný výnos Dobročinnost je obchodní záležitost Úlevy na dani jsou vysokým motivačním faktorem Looks at giving as optional—doesn't understand moral obligation Na dárcovství se dívají jako na nepovinné, nevnímají ho jako morálně závazné Neusilují většinou o významný vliv na organizaci – vzácně zasedají v radách Mají rádi jisté uznání – formální, mezi sobě rovnými Hledají ty, co mohou vykázat jasné výsledky Nejraději se zajímají o plánované dárcovství Jazyk – finanční prospěch, velikost rozpočtu a využití prostředků, „investice do společnosti“

„Celebrity“ Motivace tvořivým plánováním události Fundraiseri, nikoliv dárci – pomáhají organizaci, uvádějí ji do svého společenského okruhu – pospolitost, zábava Jestliže rodáci hledají obchodní kontakty, socialisti berou v úvahu společenské kontakty Zapojte je do aktivit shromažďování prostředků – požádejte o přímé dary (koupit stůl, …) Mají nejlepší výsledky/ vymýšlí nové způsoby, jak získat lidi pro Vaši organizaci Mají rádi uznání v rámci jejich společenské sítě – dejte jména na pozvánky, pocta během události Chtějí zvláštní status/pozornost od personálu, pamatujte si jejich narozeniny, zvedejte jim telefony Žádejte o jejich pohostinství při přípravném/zakončujícím setkání Jazyk – filatropie jako společenská směna, „pomoc organizaci“

Splátci Reakce na životní zkušenosti (výzkum dárců) Cílené dárcovství – obvykle vzdělání nebo zdraví Nejprve získají prospěch z dobročinnnosti, pak teprve sami dávají Důraz na výsledky a příjemce Neusilují o výraznější zapojení do činnosti organizace Nevyhledávají pozornost – avšak je důležité dodávat jim informace o tom, jak byl využit jejich dar Pocit, že dobrovolný dolar je hodnotnější než vládní dolar Jazyk – pozitivní změna, užitky, „tak jako organizace ovlivnila váš život před lety…“

Altruisté Opravdu nezištní dárci s vnitřní motivací Spontání dárci – reagují na krize Mohou měnit zaměření svých darů z roku na rok Domnívají se, že bohatí mají povinnost dávat Preferují anonymitu, jsou podobní jako zbožní, ale méně náboženští Zdůrazňují kvalitu života v rámci organizace a jejích příjemců Málokdy se vyskytují v radách Mohou odpovědět na přímý dopis/osobní kontakt – dramatický příběh Často se nabízí jako dobrovolníci Jazyk – dramatické příběhy, osobní apel, proměna života/záchrana, „je těžké představit si život bez …“

Dynastie Dobročinnost je silnou rodinou hodnotou Generační rozdíly – mladší mohou vybírat jiné alternativy dárcovství Nejvíce opatrní a nejvybíravější donátoři ze všech skupin Zaměření na základní poslání instituce Využívají externí poradce Nikoliv nezbytně následují tradiční rodiné vzory Nevyžadují formální uznání za svůj dar Neusilují o ekonomickou výhodnost daru Jazyk – tradice, poslání, nová spolupráce, ovlivnění životů v krizi/znevýhodněných

1. Monografie Příklad citace: 1.FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. Přel. H. Fialová. 1. vyd. Praha: Svoboda, s. Klasická ekonomie Sv. 15. Přel. z Microeconomics and Behavior. ISBN FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. 1. vyd. Praha: Svoboda, s. ISBN

5. Elektronické zdroje WWW stránka Jméno autora stránky (je-li uvedeno). Název stránky [online]. datum publikování, datum poslední revize [citováno dne]. Příklad: Špalek, J. Aplikovaná statistika I. [online]. c2001, poslední revize [cit ]. Dostupné z.

4. Článek v seriálové publikaci PRVEKPŘÍKLAD 1.Primární zodpovědnostŠPALEK, J. 2.NázevInformační systémy. 3.Podřízená odpovědnostFotografie Martin Strýček 4.4.Název zdrojového dokumentuFinance a úvěr. 5.Vydání 6.Lokace ve zdrojovém dokumentu: Rok, číslo svazku, lokace části 2002, roč. 55, č. 7, s ŠPALEK, J. Informační systémy. Fotografie Martin Strýček. Finance a úvěr. 2002, roč. 55, č. 7, s nebo ŠPALEK, J. Informační systémy. Finance a úvěr. 2002, roč. 55, č. 7, s