ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Opakování z minulé hodiny:
Zámořské objevy 15. – 17. století.
2/ Portugalsko, Španělsko
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Registrační číslo projektu
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Rozvinutý středověk - města Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zámořské objevy.
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Dědictví antiky Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_23-01 Zámořské objevy 1/ Obecná východiska.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy 15. století
Zámořské objevy.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Velká Morava Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2. ročník,
Objevné cesty a mořeplavectví
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Kapitoly z českých a světových dějin České země za první světové války Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Zámořské objevy Kosová Jitka. Příčiny cest Dnes – cestujeme za dobrodružstvím, zábavou či odpočinkem Dříve – ekonomické důvody: 1) nedostatek surovin.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Objevné plavby Sexta říjen 2016.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Osvojování Asie člověkem – 2.díl
Název a číslo materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Století velkých objevů
Sada : Člověk a jeho společnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Objevné plavby Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

Název sady Kapitoly z českých a světových dějin – Objevné plavby Tematická oblast Dějepis Anotace Výukový materiál popisuje portugalské a španělské objevování mimoevropského světa Očekávaný výstup Žáci se seznámí s příčinami, podmínkami a výsledky portugalských a španělských zámořských objevů Autor Mgr. Jan Slovák jan.slovak@szszlin.cz Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žáci 1. a 2. ročníku střední odborné školy Stupeň a typ vzdělávání Střední, humanitní Vytvořeno 2012 ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Příčiny a podmínky objevných plaveb [1] Nedostatek drahých kovů Koření a orientální zboží Turci – dobytí Byzance Přerušení starých obchodních tras Zdokonalení orientace na moři – navigace, kompas Zkvalitnění lodí – karaka (Santa Maria), karavela (obr.), v 16. st. galeona ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Španělská galeona [2] ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Portugalci [3] Jindřich Mořeplavec Dobrá organizace Mapy, cestopisy Kolem pobřeží Afriky Obchod s otroky Zlato Slonovina Koření ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Portugalští mořeplavci [4] Bartalomeo Diaz obeplul nejjižnější cíp Afriky – Mys dobré naděje Vasco da Gama (obr.), 1498 doplul do Indie ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Španělé [5] Sjednocení země – Aragonie a Kastilie 1492 vyhnání Maurů a Židů Výprava Kryštofa Kolumba na západ, Santa Maria (karaka na obr.) Amerigo Vespucci – popis Nového světa (1507) Fernando Magalhães 1519-1522 obeplul zeměkouli ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Důsledky zámořských plaveb Evropané si uvědomili, že netvoří většinu lidstva Počátky kolonialismu – 1529 dohoda mezi Španěly a Portugalci, další země: Anglie, Nizozemí Šíření španělštiny a portugalštiny – Latinská Amerika Poznání odlišných civilizací – Aztékové, Inkové Šíření nemocí – syfilis X chřipka, neštovice, spalničky Nové plodiny – brambory, kukuřice, rajčata, slunečnice, kakao, ananas, tabák Obchod – zlato, stříbro, drahokamy, koření, hedvábí, porcelán, slonovina, otroci Počátky euro-atlantské civilizace ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Holandská flauta v rytině V. Hollara // 17. – 18. st Holandská flauta v rytině V. Hollara // 17. – 18. st. v holandské Východoindické společnosti [6] ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Úkoly Co vedlo k zámořským plavbám? Jaké byly životní podmínky na lodích? Které nemoci hrozily? Jak postupovali Portugalci? Co se dováželo z Indie? Co putovalo do Evropy z Nového světa? Co jsou to kolonie? Které atlantské přístavy se nejvíc využívaly? –Najdi je na mapě S kterými kulturami se v Americe Španělé potkali? ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák

Zdroje [1] [cit. 2012-05-15]. Dostupný pod licencí Creative Copmmons na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caravela_04.png?uselang=cs> [2] [cit. 2012-05-15]. Dostupný pod licencí Creative Copmmons na www: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/Spanish_Galleon_Firing_its_Cannon.jpg> [3] [cit. 2012-05-15]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Henry_the_Navigator1.jpg> [4] [cit. 2012-05-15]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vasco_da_Gama_(without_background).jpg> [5] [cit. 2012-05-15]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Santa-Maria.jpg> [6] [cit. 2012-05-15]. Dostupný na www: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Wenceslas_Hollar_-_A_Flute_%28State_2%29.jpg> ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin / Objevné plavby / Mgr. Jan Slovák