14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix PRODUKT
ÚVOD DO MARKETINGU.
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
zpracovaný v rámci projektu
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vývoj marketingových koncepcí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Marketingový mix Produkt.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingový mix.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
Vítejte na Základech marketingu
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vítejte na Marketingu.
Vítejte na Marketingu.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing ve veřejném sektoru Základní studijní text Základní studijní text – pracovní verze ve Wordu DSO umístěná na :
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
MARKETING Přednáška P
Tvorba marketingového mixu
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Vítejte na Marketingu.
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Marketing farmářských produktů
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková

2 KMK/MARK1 Produkt = předměty, služby, myšlenky, informace, zkušenosti, události, osoby, místa, vlastnosti, organizace, … = cokoli, co lze na trhu nabídnout k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby DĚLENÍprodukthmotný nehmotný služba 2 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008

3 KMK/MARK1 Služba = aktivity, výhody nebo uspokojení, které jsou na prodej v zásadě nehmotné nepřinášejí žádné vlastnictví 2 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008

4 KMK/MARK1 Miniúkol Vymyslete příklady pro všechny typy produktu: 1.Předmět 2.Služba 3.Myšlenka 4.Informace 5.Zkušenost 6.Událost 7.Osoba 8.Místo 9.Vlastnosti 10.Organizace 2 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008

5 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Jednotlivé úrovně výrobku = každá úroveň zvyšuje hodnotu vnímanou zákazníkem a užitnou hodnotu JÁDRO VLASTNÍ VÝROBEK ROZŠÍŘENÉ POJETÍ VÝROBKU 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008

6 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008 Jádro Vlastní výrobek Rozšířený výrobek

7 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo JÁDRO co zákazník kupuje? základní užitek z výrobku = hlavní funkce, obecná prospěšnost, užitečnost je skutečným důvodem pro nákup, řeší daný problém v marketingové strategii: určit základní potřebu spotřebitele, kterou má produkt uspokojit VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008

8 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo VLASTNÍ VÝROBEK fyzická, konkrétní podoba použitelného výrobku/služby značka, kvalita, design, obal, image v marketingové strategii: zdůraznit v čem se náš výrobek liší od konkurence VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008

9 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo ROZŠÍŘENÉ POJETÍ VÝROBKU soubor vlastnostní a předností navíc: záruka, životnost, bonus ke koupi, instalace, dodání, prodejní a poprodejní služby, úvěr, helpline ucelené řešení problému v marketingové strategii: nalézt cesty, jak produkt rozšířit, jak nabídnout spotřebiteli něco navíc z těchto rozšiřujících přínosů se často stávají přínosy očekávané! poté 5 úrovní produktu VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008

10 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Úrovně výrobku (dle Kotlera): 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října Jádro 2. Konkrétní, použitelný produkt 3. Idealizovaný, očekávaný produkt 4. Rozšířený produkt 5. Potenciální produkt

11 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Související literatura 9 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, října 2008 DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, ISBN

12 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Děkuji za vaši pozornost a přeji vydařené vítání prváků! Eliška Kubíčková 12 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, října 2008