14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková
2 KMK/MARK1 Produkt = předměty, služby, myšlenky, informace, zkušenosti, události, osoby, místa, vlastnosti, organizace, … = cokoli, co lze na trhu nabídnout k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby DĚLENÍprodukthmotný nehmotný služba 2 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008
3 KMK/MARK1 Služba = aktivity, výhody nebo uspokojení, které jsou na prodej v zásadě nehmotné nepřinášejí žádné vlastnictví 2 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008
4 KMK/MARK1 Miniúkol Vymyslete příklady pro všechny typy produktu: 1.Předmět 2.Služba 3.Myšlenka 4.Informace 5.Zkušenost 6.Událost 7.Osoba 8.Místo 9.Vlastnosti 10.Organizace 2 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008
5 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Jednotlivé úrovně výrobku = každá úroveň zvyšuje hodnotu vnímanou zákazníkem a užitnou hodnotu JÁDRO VLASTNÍ VÝROBEK ROZŠÍŘENÉ POJETÍ VÝROBKU 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008
6 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008 Jádro Vlastní výrobek Rozšířený výrobek
7 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo JÁDRO co zákazník kupuje? základní užitek z výrobku = hlavní funkce, obecná prospěšnost, užitečnost je skutečným důvodem pro nákup, řeší daný problém v marketingové strategii: určit základní potřebu spotřebitele, kterou má produkt uspokojit VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008
8 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo VLASTNÍ VÝROBEK fyzická, konkrétní podoba použitelného výrobku/služby značka, kvalita, design, obal, image v marketingové strategii: zdůraznit v čem se náš výrobek liší od konkurence VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008
9 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo ROZŠÍŘENÉ POJETÍ VÝROBKU soubor vlastnostní a předností navíc: záruka, životnost, bonus ke koupi, instalace, dodání, prodejní a poprodejní služby, úvěr, helpline ucelené řešení problému v marketingové strategii: nalézt cesty, jak produkt rozšířit, jak nabídnout spotřebiteli něco navíc z těchto rozšiřujících přínosů se často stávají přínosy očekávané! poté 5 úrovní produktu VYMYSLETE V TÝMECH! 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října 2008
10 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Úrovně výrobku (dle Kotlera): 7 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, prosince října Jádro 2. Konkrétní, použitelný produkt 3. Idealizovaný, očekávaný produkt 4. Rozšířený produkt 5. Potenciální produkt
11 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Související literatura 9 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, října 2008 DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, ISBN
12 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Děkuji za vaši pozornost a přeji vydařené vítání prváků! Eliška Kubíčková 12 KMK/MARK1 Nové trendy v marketingu, října 2008