Život ve vodě Filip Bordovský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název: Biologie živočichů, Rybí pásma v ČR
Advertisements

Atlas ryb Kliknutím si posouváš obrázky První obrázek bude kreslený
Autor:Mgr. Alena Shánělová
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
RYBY.
Ryby.
PREZENTACE – RYBY.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Digitalizace výuky Příjemce
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
Ichtyofauna ČR V současnosti ve vodách ČR prokázán výskyt 67 druhů ryb, řazených do 17 čeledí Z toho 52 druhů (78 %) je původních a 15 druhů je nepůvodních.
Český rybářský svaz, místní organizace J.Hradec.
OSTATNÍ DRUHY RYB v mimopstruhových vodách
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
Pstruh obecný (70 cm). Pstruh obecný (70 cm) Pstruh americký (70 cm)
ZOOLOGIE OBRATLOVCŮ RYBY
Systém ryb.
Poznávačka: kruhoústí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními vlastnostmi vodního.
Nejpočetnější skupina obratlovců 25 OOO druhů V ČR jich žije 80
MOŘE, OCEÁN.
Luštění o rybách RNDr. Václav Procházka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s životem v mořích a oceánech.,
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
ROK 2010 NASAZENÍ REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva komise pro kontrolu zarybn ě ní.
SLADKOVODNÍ RYBY.
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sladkovodní ryby_poznávačka
Ekosystémy.
VODNÍ EKOSYSTÉMY V ČR přirozené: umělé: se stojatou vodou:
Základní škola Kladruby
Pásma ryb Lukáš Melecký.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
Nejznámější sladkovodní ryby
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_NAV_282 Ročník: 2.
RYBY poznávání zástupců
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem  Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka  projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Ryby Číslo vzdělávacího materiálu: ICT7/2 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
RYBY. kapr obecný vouskykrátká řitní ploutev dlouhá hřbetní ploutev.
Typ vodního prost ř edí Po č et druh ů % celk. po č tu Poznámka Primárn ě sladkovodní ,16200 (93%) nále ž í do nad ř ádu Ostariophysi ( ř ády Characiformes,
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Bioindikátory čistoty vod
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
BAHNÍK VÝCHODOAFRICKÝ úhořovitý tvar těla hřbetní, ocasní a řitní ploutev splývají v lem Zajímavosti: dýchá párovými plicními vaky, sucho přečkává zahrabán.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
RYBÍ PÁSMA Mgr. Radka Macháňová.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
RYBY – přehled zástupců
Zástupci sladkovodních ryb
Obr.č.1.
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
Poznávačka ryb.
RYBY sladkovodní a mořské.
ZŠ Holýšov, 7. A Michal Dáňa 2018/2019
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Třída: Ryby.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Elektronická učebnice - II
Transkript prezentace:

Život ve vodě Filip Bordovský

Život ve vodě Hydrobiologie – věda zkoumající život ve vodě. Vodní tok: od pramene k ústí rozlišujeme horní tok střední tok a dolní tok!

Rybí pásma: Pstruhové pásmo Lipanové pásmo Parmové pásmo Cejnové pásmo Chladná voda s vysokým obsahem kyslíku, mělké a kamenité dno. Vyskytují se zde chladnomilné druhy bezobratlých (blešivci, chrostíci..) Ryby: pstruh, siven, vranka, střevle mřenka. Lipanové pásmo Hodně kyslíku, štěrkové až písčité dno, menší spád. Mnoho bezobratlých druhů ( jepice, pakomáři …) Ryby: Lipan, pstruh, jelec, ostroretka, mník, hrouzek … Parmové pásmo Široké koryto s písčitým dnem, obsah kyslíku ve vodě klesá, mnoho bezobratlých, Ryby: parma, podoustev, ostroretka, okoun, plotice… Cejnové pásmo Široké a hluboké koryto, málo kyslíku, bahnité dno, kalná voda. Bezobratlí: nitěnky, pijavky, larvy hmyzu. Ryby: cejn, kapr, karas, bolen, uhoř, štika, sumec ….

Jezera, přehrady a rybníky: Stojatá voda: Jezera, přehrady a rybníky: podobné ekosystémy V ČR složení rybího společenstva odpovídá cejnovému pásmu!

Moře a oceány Nejrozmanitější život je při pobřeží a v mělkých šelfových mořích (hloubka do 200m), nebo na korálových útesech. Hlavními producenty jsou – zelené řasy a sinice, hlouběji řasy červené a hnědé! Světlo proniká pouze do hloubky 150 – 200m!

Plankton – drobné organismy unášené při hladině vodních nádrží. Bentos – společenstvo živočichů na dně vodních nádrží (moří i řek) Pelagiál – živočichové ve volné vodě. Významní mořští živočichové: tuňáci, sledi, makrely, sardinky, olihně, humři, langusty, ústřice, slávky.