Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Grafické formáty výukový text.
III/2 XVII AB
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Aplikace výpočetní techniky Mgr. Milan Randák
Počítačová grafika.
Základy fotografování kompozice snímku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Učíme se animace Groppa Corina.
Formáty grafických souborů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
Základy počítačové grafiky
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Rastrová grafika E4.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Počítačová grafika.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Barvy v počítačové grafice
Způsoby uložení grafické informace
Transkript prezentace:

Písemka

01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika

02. vysvětlete kompresi obrázků, pomocí 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi jpeg a gif a png Pojmem komprese obrázků se označuje jeho zmenšení, ale ne zmenšení velikosti, ale zmenšení počtu kB. Je- li fotka zkomprimovaná, obráz je nekvalitní, ale zabírá méně místa, než nekomprimovaný snímek. V obrázkách typu gif je možné vytvářet i animace, i když ne moc složité (bart a ta koule jsou animace v gifu, jen se tady nehýbou). Typ gif je jednoduchý má pouze 8 bitů na pixel, a tak není vhodný pro barevné fotografie

02. vysvětlete kompresi obrázků, pomocí 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi jpeg a gif a png Rozdíl mezi jpg a png je pro lidské oko sotva rozpoznatelný. Jpg se více využívá na www, ale není vhodný pro perokresbu a zobrazení textu nebo ikony, na to je vhodnější png.

03. pomocí minimálně 4 obrázků zobrazte celek,detail,makro,super makro celek detail

03. pomocí minimálně 4 obrázků zobrazte celek,detail,makro,super makro makro super makro

04. pomocí minimálně 4 obrázků zobrazte různé typy kompozice obrazu

05. pomocí minimálně 4 obrázků ukažte závislost clony na hloubce ostrosti při fotografování.

06. pomocí minimálně 4 obrázků zobrazte vliv rychlosti závěrky - času, na fotografii a vysvětlete princip Ty nejlepší fotoaparáty mohou zachytit snímek až za dobu například 1/500 s, a tudíž zachytí obrazy, které lidské oko není schopné vnímat, protože je na to na něj moc rychlé. Jako u obrázku s tekoucí sprchou, vypadá to, jako když voda stojí. Na obrázku běžce a paní u metra za můžeme vidět, že běžec a metro jsou rozmazané, jelikož je fotoaparát zachytil s menší rychlostí závěrky. Dobře je to vidět i na obrázku z větrníky, foťák s velkou rychlostí vám vyfotí první obrázek, že to ani nevypadá, že je v pohybu, druhý větrník je rozmazanější, protože měl menší rychlost závěrky a ten třetí byl vyfocen za normální rychlosti, takže to vypadá stejně, jako by to vidělo lidské oko.

07. pomocí minimálně 4 obrázků ukažte vliv ISO na kvalitu snímku

08. zobrazte 10 hlavních částí fotoaparátu I druhá strana

08. zobrazte 10 hlavních částí fotoaparátu