Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světoví hudební skladatelé
Advertisements

Wolfgang Amadeus Mozart
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Rozčlenění hudebního vývoje
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Klasicismus v evropské hudbě
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Wolfgang Amadeus Mozart
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
JOHANN SEBASTIAN BACH.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.
Wolfgang Amadeus Mozart
Hudební výrazové prostředky
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Tereza Šípková, sekunda
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Franz Joseph Haydn Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Základní informace, ukázky z děl
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Johann Sebastian Bach
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_04_HV_Wolfgang Amadeus Mozart Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Prezentace Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
Hudba Test Poslech POJMY
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
VY 32 INOVACE 543.
Transkript prezentace:

Mgr. Jakub Tomala

 Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář k ukázce č. 3  Komentář k ukázce č. 4  Komentář k ukázce č. 5

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 Wolfgang Amadeus Mozart  1756 – 1791, Rakušan  Don Giovanni, předehra  opera o dvou dějstvích ZPĚT

 Giovanni Pierluigi da Palestrina  asi 1525 – 1594, Ital  Missa brevis (Krátká mše)  publikována v r  čtyřhlasá polyfonie ZPĚT

 Johann Sebastian Bach  1685 – 1750, Němec  Braniborské koncerty, Koncert č. 4, 1. věta  kombinace houslového koncertu a concerta grossa  „soupeří“ tu housle a zobcové flétny ZPĚT

 Gregoriánský chorál, "Dies Irae"  středověk ZPĚT

 Franz Joseph Haydn  1732 – 1809, Rakušan  Smyčcový kvartet č. 63 „Východ slunce“, 4. věta  možná reminiscence na anglickou lidovou píseň, na konci změní drasticky tempo ZPĚT

 AINSLEY, Robert. Klasická hudba. Editor John Burrows, Charles Wiffen. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. Velký ilustrovaný průvodce. ISBN