13. dubna 1943 3. září 2008. JEDEN Z NEJVLIVNĚJŠÍCH SVĚTOVÝCH AUTORŮ V OBORU PODNIKOVÉHO MANAGEMENTU A PRŮKOPNÍK VÝZNAMNÝCH MANAŽERSKÝCH INOVACÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Konference HR ŽIVĚ Vzděláváním k vyšší výkonnosti Kdy je vhodný čas pro spolupráci s poradenskou společností Irena Grimová, Training & Development Head.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Hodnotový management Teorie rozhodování
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti zvyšování výkonnosti a kvality REENGINEERING.
TRANSFORMACE. Transformace mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy nepružná organizace nepružná.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Nabídka personálních služeb
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
SAP Ing. Jiří Šilhán.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Systém managementu jakosti QMS
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Moderní byznys Jan Kovařík. ”Zlepší-li se toky informací ve firmě, pak řešení jednotlivých podnikatelských problémů již přijdou sama.” Bill Gates, Byznys.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
3i3 BUSINESS DEVELOPEMENT INVENTA, s.r.o. Cesta k řízenému růstu firmy Ing. Vladimír Brichta Ing. Miroslav Tůma, Ph.D.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
(13. duben 1948 – 3. září 2008). Jeden z nejvlivnějších světových autorů v oboru podnikového managementu a průkopník významných manažerských inovací 2.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Definice managementu.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
James Champy *1942 Massachusetts, USA. Biografie 1963 Massachusetts Institution of Technology 1968 titul na Boston College Law School 1969 Index Systems.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
1 Řízení změn Modely systémového řízení. 2 Řešení jednotlivostí (cílené) Systémové řízení podnikání (institucí) Změny v „technikách“ řízení.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Principy inovace.
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

13. dubna září 2008

JEDEN Z NEJVLIVNĚJŠÍCH SVĚTOVÝCH AUTORŮ V OBORU PODNIKOVÉHO MANAGEMENTU A PRŮKOPNÍK VÝZNAMNÝCH MANAŽERSKÝCH INOVACÍ

 Narozen 13. dubna 1948 v Annapolis v Marylandu  Po svatbě odešel do Newtonu v Massachusetts, kde se stal profesorem informatiky na Massachusetts Institute of Technology  Zemřel 3. září 2008  Je pohřben na Židovském hřbitově v Baker Street v Bostonu

 Zajímal se o základní podnikové procesy:  jak firma vyvíjí a prodává své výrobky a služby  jak vyřizuje objednávky svých zákazníků  jaký servis poskytuje svým zákazníkům  jak organizuje své činnosti a motivuje zaměstnance  Založil Konsorcium Phoenix, které se stalo významným výzkumným centrem a nástrojem implementace zásadních organizačních změn ve spolupracujících podnicích.

 byl vyhledávaným lektorem a řečníkem (jeho seminářů a konferencí se každoročně zúčastnili tisíce lidí), jako poradce spolupracoval s manažerskými týmy předních světových firem  během svého života napsal spoustu článků do časopisů, slávu mu však přinesly jeho knihy

REENGINEERING THE CORPORATION THE REENGINEERING REVOLUTION BEYOND REENGINEERING THE AGENDA

 Kniha, která vše začala  Poprvé zaveden výraz „reengineering“ do angličtiny  Koncepty a techniky uvedené v této knize jsou platné dodnes  Popisuje, proč je nutná zásadní změna v řízení podniků  Ukazuje, jak nové návrhy procesů můžou přinést průlom ve výkonnosti  Identifikuje klíčové prvky potřebné pro úspěch reengineeringu

= znovuzavedení základních podnikových procesů k dosažení dramatického zlepšení v produktivitě a kvalitě  Při realizaci BPR začínají společnosti s nepopsanou stránkou papíru a definují znovu již existující procesy z důvodu vytvoření a nastavení nových hodnot pro zákazníka. Daná společnost vhodným způsobem přijme nový hodnotový systém, který zvýší důraz na potřeby zákazníka. Společnosti při tomto kroku snižují organizační úrovně a eliminují neproduktivní činnosti ve dvou klíčových oblastech.

 1) nahradí tradiční funkcionalistickou organizační strukturu funkčními týmy pracujícími vzájemně skrze celou organizaci  2) využije nových metod pro šíření dat (informací) a rozhodovacích procesů.

 BPR obsahuje pět hlavních součástí a vyžaduje: a) Znovu se zaměřit na hodnoty společnosti a potřeby zákazníka. b) Znovuvytvořit základní procesy řízení, které často využívají IT, pro dosažení zlepšení. c) Reorganizaci do vzájemně provázaných pracovních týmů se zodpovědností spojenou z fungováním jednotlivých procesů. d) Změnu základních organizačních a lidských přístupů k řešení problémů. e) Zlepšení výkonu podnikových procesů skrze celou organizaci.

 Metoda BPR může při správné aplikaci přinést následující výsledky:  Redukovat náklady – BPR snižuje náklady odstraněním neproduktivních aktivit a lidí, kteří je vykonávali. Týmová organizace sníží potřebu velkého počtu úrovní řízení, akceleruje tok informací a eliminuje chyby a nutné opravy způsobené mnohonásobným předáváním informací.  Zlepšení kvality – metoda BPR zlepšuje kvalitu tím, že sníží roztříštení práce a stanoví jasnou zodpovědnost za vykonávané procesy. Pracovníci dostanou zodpovědnost za jejich pracovní výstup a může být lépe měřeno jakým způsobem vykonávají určené činnosti na základě bezprostřední zpětné vazby a dosažených výsledků.

 jeho koncepce reengineeringu podnikových procesů a myšlenka procesní podnikové organizace od základů změnily celý dnešní podnikový svět  časopis Business Week označil Michaela Hammera za jednoho ze čtyř nejvýznamnějších myslitelů v oboru managementu devadesátých let a magazín the Time jej zařadil do svého seznamu dvacetipěti nejvlivnějších osobností Spojených států amerických

Ivana Adamová Radek Vokurka