Struktura přednášky Náklady A) Náklady v dlouhém období B) Náklady v krátkém období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Mikroekonomie II – přednáška č. 3: Produkční analýza firmy
Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Volba výstupu dokonale konkurenční firmou
Struktura oddílu Tržní rovnováha a tržní selhání
Cvičení 9 – Ekonomická funkce nelineární v parametrech :
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
TEORIE VÝROBNÍCH FAKTORŮ A ROZDĚLOVÁNÍ
Poptávka na dokonale konkurenčním trhu práce
Mikroekonomie I Výroba a náklady
Mikroekonomie II Volba technologie Ing. Vojtěch Jindra
ZÁKLADY EKONOMETRIE 10 cvičení Cobb-Douglas PF
3. Dlouhé období.
Teorie firmy II - Optimum výrobce - Mezní produkt, zákon klesajícího mezního produktu - Izokvanty produkční funkce - Další modely výrobce
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
D) Produkční a nákladová funkce
B) Nabídková funkce.
Výroba a náklady Pojmy Produkční funkce – je technický název vztahu mezi maximálním množstvím výstupu, které může být vyrobeno a vstupy požadovanými k výrobě.
CHOVÁNÍ VÝROBCE: - NÁKLADY A NABÍDKA MIKROEKONOMIE I
10. Maximalizace zisku Osnova přednášky
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
Využití členění nákladů na variabilní a fixní pro řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
A) Determinanty nabídky
Mikroekonomie I Teorie výroby, produkční funkce
Produkční analýza firmy
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Náklady a příjmy firmy definice nákladů náklady v krátkém období:
Odvození nabídkové křivky
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
Mikroekonomie II Náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
III. Analýza nabídky Přehled témat 8. Technologie 9. Minimalizace nákladů 10. Maximalizace zisku 11. Alternativní teorie firmy.
 Kapitál je proti jiným výrobním faktorům považován za faktor již vyrobený. Kapitál se skládá z takových vyrobených statků dlouhodobé spotřeby, které.
3. Produkční analýza firmy
II. Analýza poptávky Přehled témat
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
9. Minimalizace nákladů Osnova přednášky
V. Tržní rovnováha a tržní selhání Přehled témat
Struktura přednášky Analýza poptávky
Struktura oddílu Trhy výrobních faktorů
Trh práce a politika zaměstnanosti
Technologie a náklady Čtvrtý seminář.
7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a.
Analytický aparát mikroekonomie
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Mikroekonomie II – Přednáška č. 12: Všeobecná rovnováha
4. Náklady a příjmy firmy.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Formování poptávky Faktory ovlivňující individuální poptávku
12. Všeobecná rovnováha.
I. Firma a volba technologie II. Náklady firmy. 1.Firma a její cíl 2.Produkční funkce 3.Nákladová funkce 4.Produkční a nákladová funkce v krátkém období.
Produkční analýza firmy. Základní východiska analýzy firmy Firma je subjekt specializující se na výrobu (přeměnu zdrojů/vstupů na statky/výstup). Firma.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
Náklady firmy.
Výroba a náklady Mikroekonomie I.
3. Produkční analýza firmy
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Mikroekonomie II – přednáška č. 4: Náklady a příjmy firmy
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Transkript prezentace:

Struktura přednášky Náklady A) Náklady v dlouhém období B) Náklady v krátkém období

Vymezení funkce dlouhodobých celkových nákladů LTC Funkce LTC:LTC = f (Q) c.p. minimální náklady, které nese firma při různých úrovních výstupu Q - ceteri paribus (tj. při dané technologii a při daných cenách výrobních faktorů)

Odvození funkce LTC z úlohy minimalizace nákladů

Dlouhodobá stezka expanze výstupu (LOEP) - vymezení = minimální náklady, které nese firma při různých úrovních výstupu Q - ceteri paribus (tj. při dané technologii a při daných cenách výrobních faktorů) (Poznámka: porovnej s definicí funkce LTC!)

Vlastnost LOEP Na každé křivce LOEP je konstantní MRTS. Plyne z podmínky optima firmy minimalizující výdaje a z předpokladu konstatních cen vstupů: MRTS = w / r

Vlastnosti funkce LTC Funkce LTC: vychází z počátku souřadnic (pokud neexistují zapuštěné čili utopené náklady) je rostoucí je konvexní při klesajících výnosech z rozsahu je konkávní při rostoucích výnosech z rozsahu je lineární při konstantních výnosech z rozsahu

Jednotkové náklady vymezení Dlouhodobé průměrné náklady LAC = LTC / Q Dlouhodobé mezní náklady LMC = d LTC / d Q

Průběh dlouhodobých nákladů při konstantních výnosech z rozsahu

Průběh dlouhodobých nákladů při rostoucích výnosech z rozsahu

Průběh dlouhodobých nákladů při klesajících výnosech z rozsahu

Vymezení funkce krátkodobých celkových nákladů STC Funkce STC:STC = f (Q) c.p. minimální náklady, které nese firma při různých úrovních výstupu Q - ceteri paribus (tj. při daném objemu kapitálu K 0, při dané technologii a při daných cenách výrobních faktorů)

Vzájemný vztah LTC a STC (grafické vyjádření)

Vztah dlouhodobých a krátkodobých nákladů

Nevyužití výrobních kapacit při rostoucích výnosech z rozsahu

Otázky - náklady v krátkém a dlouhém období 1. Nakreslete vztah STC a LTC v případě, že firma vykazuje klesající výnosy z rozsahu. 2. Firma, která vykazuje klesající výnosy z rozsahu, má tendenci přetěžovat své výrobn kapacity. Zobrazte tuto situaci grafem.