Zdanění motorových vozidel Michal Radvan. Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Registrační daň Pravidelně placená daň Pravidelně placená daň.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Struktura daní v ČR.
Advertisements

Daně.
LEASING z pohledu daně z příjmu
Role Finanční správy ČR v důchodové reformě
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Silniční daň.
DAŇOVÝ SYSTÉM České republiky. Daňový systém České republiky je ve svých hlavních znacích podobný systémům většiny vyspělých zemí Daňový systém České.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Silniční daň Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_04A10 Autor Ing. Yvona Fidzinská Období vytvoření listopad.
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Cestovní náhrady podnikatelů
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2014.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 3. prosince 2014.
OSVČ – sociální zabezpečení 2014
Daňová soustava Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 27. listopadu 2013.
Automobily – koncepce, karoserie
Daňový systém Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Daň z příjmů právnických osob DPPO je samostatně upravena v ZDP § 17 – 21, Poplatníky DPPO jsou obecně osoby, které nejsou fyzickými osobami, organizační.
Daň z příjmů právnických osob Michal Radvan
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Majetkové daně – motorová vozidla a transferové daně Michal Radvan
zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční Ing.Pavla Kvapilová
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan. Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Registrační daň Pravidelně placená daň Pravidelně placená daň.
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Základní prvky daňové techniky
Daň z příjmů právnických osob Mgr.Eva Kolářová, Ph.D. Tato prezentace vznikla za podpory projektu FRVŠ č.2714/2007.
DANĚ a jak na ně. daň odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) daň: přímá z příjmů z příjmů z nemovitostí,
PŘÍMÉ A NEPŘÍMÉ DANĚ Kristýna Nevolová Lucie Krausová C2A.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
Zápatí prezentace Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan.
Ekonomická, finanční, právní a insolvenční andragogika určená lektorům, poradcům a dalším účastníkům vzdělávání - CZ.1.07/3.2.11/ Vzdělávací program:
Daňová soustava v ČR Daně tvoří významnou část příjmů státního rozpočtu a jsou významným nástrojem ovlivňování ekonomiky státem Daně tvoří významnou část.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ DAŇ SILNIČNÍ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Cestovní náklady podnikatele. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno firemní vozidlo.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
Daň silniční a daň z hazardních her
DAŇOVÁ SOUSTAVA CHARAKTERISTIKA DANÍ.
Daň silniční 25. listopadu 2015 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
VY_62_INOVACE_ , silniční daň Ing. Blanka Kožíšková
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 30. října 2017
Daně z motorových vozidel Michal Radvan
Daň z nabytí nemovitých věcí, daň silniční a daň z hazardních her
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Silniční daň Předmět silniční daně
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Spotřební a energetické daně
Cestovní náklady podnikatele
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

Zdanění motorových vozidel Michal Radvan

Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Registrační daň Pravidelně placená daň Pravidelně placená daň Spotřební daň z pohonných hmot Spotřební daň z pohonných hmot Časové poplatky Časové poplatky Výkonové poplatky Výkonové poplatky

Silniční daň Zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů Pravidelná majetková daň Pravidelná majetková daň Výnos cca. 5,5 mld. je příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury Výnos cca. 5,5 mld. je příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury Správa vykonávána územními finančními orgány Správa vykonávána územními finančními orgány

Předmět daně silniční Taková silniční motorová vozidla, která jsou vyrobena za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí a jejich přípojná vozidla Taková silniční motorová vozidla, která jsou vyrobena za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí a jejich přípojná vozidla Rozhodujícím pro určení, zda jde o silniční vozidlo, je druh (příp. kategorie) vozidla zapsaný v technickém průkazu vozidla Rozhodujícím pro určení, zda jde o silniční vozidlo, je druh (příp. kategorie) vozidla zapsaný v technickém průkazu vozidla

Předmět daně silniční motocykly motocykly osobním automobily osobním automobily autobusy autobusy nákladní automobily nákladní automobily speciální automobily speciální automobily přípojná vozidla přípojná vozidla ostatní vozidla ostatní vozidla

Aby tato vozidla podléhala silniční dani, musí splňovat následující podmínky: Vozidlo musí být registrováno v České republice, tzn. má standardní státní poznávací značku; tím je respektována praxe států Evropské unie zdaňovat vozidla pouze ve státě registrace Vozidlo musí být registrováno v České republice, tzn. má standardní státní poznávací značku; tím je respektována praxe států Evropské unie zdaňovat vozidla pouze ve státě registrace Vozidlo musí být provozováno v České republice, Vozidlo musí být provozováno v České republice, Vozidlo musí být používáno k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti, případně používáno v přímé souvislosti s podnikáním, eventuelně k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daní z příjmů Vozidlo musí být používáno k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti, případně používáno v přímé souvislosti s podnikáním, eventuelně k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daní z příjmů

Výše uvedené podmínky se nevztahují na vozidla s celkovou hmotností více než 3,5 t, pokud jsou v České republice registrována a jsou určena výlučně k přepravě nákladů. Taková vozidla jsou předmětem daně vždy. Výše uvedené podmínky se nevztahují na vozidla s celkovou hmotností více než 3,5 t, pokud jsou v České republice registrována a jsou určena výlučně k přepravě nákladů. Taková vozidla jsou předmětem daně vždy.

Předmětem daně nejsou speciální pásové automobily (např. rolby používané k úpravě svahů v lyžařských střediscích), speciální pásové automobily (např. rolby používané k úpravě svahů v lyžařských střediscích), zemědělské, lesnické a další (např. kolové) traktory a jejich přípojná vozidla, zemědělské, lesnické a další (např. kolové) traktory a jejich přípojná vozidla, samojízdné a přípojné pracovní stroje, samojízdné a přípojné pracovní stroje, nemotorové pracovní stroje nebo nemotorová vozidla tažená nebo tlačená pěšky jdoucí osobou, nemotorové pracovní stroje nebo nemotorová vozidla tažená nebo tlačená pěšky jdoucí osobou, vozíky pro invalidy s motorickým pohonem, vozíky pro invalidy s motorickým pohonem, vozidla se zvláštní registrační značkou (trvale manipulační vozidla, historická vozidla, vozidla pro zkušební účely apod.), vozidla se zvláštní registrační značkou (trvale manipulační vozidla, historická vozidla, vozidla pro zkušební účely apod.), všechna další silniční vozidla, která nejsou používána k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti, případně používána v přímé souvislosti s podnikáním, eventuelně k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daní z příjmů všechna další silniční vozidla, která nejsou používána k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti, případně používána v přímé souvislosti s podnikáním, eventuelně k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daní z příjmů

Osvobození od daně silniční veřejná prospěšnost veřejná prospěšnost policie, požárníci, záchranná služba… policie, požárníci, záchranná služba… ekologické aspekty ekologické aspekty elektrický pohon, hybridní pohon, LPG pohon, autobusy elektrický pohon, hybridní pohon, LPG pohon, autobusy vozidla určená k údržbě komunikací vozidla určená k údržbě komunikací vozidla diplomatických misí a konzulárních úřadů vozidla diplomatických misí a konzulárních úřadů vozidla kategorie L vozidla kategorie L

Poplatníci daně silniční provozovatel uživatel stálá provozovna nebo jiná organizační složka osoby se sídlem nebo trvalým pobytem v zahraničí zaměstnavatel zaměstnavatel Více spolupoplatníků – solidární povinnost Více spolupoplatníků – solidární povinnost

Základ daně silniční u osobních automobilů (s výjimkou osobních automobilů na elektrický pohon) je základem daně zdvihový objem motoru v cm 3 u osobních automobilů (s výjimkou osobních automobilů na elektrický pohon) je základem daně zdvihový objem motoru v cm 3 u návěsů tvoří základ daně součet největších povolených hmotností na nápravy v tunách a počet náprav u návěsů tvoří základ daně součet největších povolených hmotností na nápravy v tunách a počet náprav u ostatních vozidel (autobusy, nákladní automobily, tahače apod.) tvoří základ daně největší povolená hmotnost v tunách a počet náprav u ostatních vozidel (autobusy, nákladní automobily, tahače apod.) tvoří základ daně největší povolená hmotnost v tunách a počet náprav

Sazba daně pevná pevná pro skupinu osobních automobilů: pro skupinu osobních automobilů: – Kč/rok – Kč/rok pro skupiny návěsů a ostatních vozidel: pro skupiny návěsů a ostatních vozidel: – Kč/rok – Kč/rok platí se poměrně za měsíc platí se poměrně za měsíc

Sazba daně snížená zdaňované vozidlo je určeno pro činnost výrobní povahy v rostlinné výrobě a tuto skutečnost má uvedenu v technickém průkazu zdaňované vozidlo je určeno pro činnost výrobní povahy v rostlinné výrobě a tuto skutečnost má uvedenu v technickém průkazu v takovém případě lze základní sazbu daně snížit o 25 % v takovém případě lze základní sazbu daně snížit o 25 %

Sazba daně snížená o 48 % po dobu následujících 36 kalendářních měsíců od data jejich první registrace, o 48 % po dobu následujících 36 kalendářních měsíců od data jejich první registrace, o 40 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců, o 40 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců, o 25 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců. o 25 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců. Bez ohledu na datum první registrace se sazba daně u všech vozidel s výjimkou osobních automobilů snižuje o 100 % u nákladních vozidel vč. tahačů, nákladních přívěsů a nákladních návěsů s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny a méně než 12 tun, pokud tato vozidla nejsou používána k podnikání nebo v přímé souvislosti s podnikáním nebo k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daně z příjmů anebo nejsou provozována pro cizí potřeby a jsou-li používána nepodnikatelskými subjekty, jako vozidla autoškol nebo osobami fyzickými. Obdobně používaná vozidla s hmotností vyšší než 12 tun mají nárok na slevu ve výši 48 %. Bez ohledu na datum první registrace se sazba daně u všech vozidel s výjimkou osobních automobilů snižuje o 100 % u nákladních vozidel vč. tahačů, nákladních přívěsů a nákladních návěsů s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny a méně než 12 tun, pokud tato vozidla nejsou používána k podnikání nebo v přímé souvislosti s podnikáním nebo k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daně z příjmů anebo nejsou provozována pro cizí potřeby a jsou-li používána nepodnikatelskými subjekty, jako vozidla autoškol nebo osobami fyzickými. Obdobně používaná vozidla s hmotností vyšší než 12 tun mají nárok na slevu ve výši 48 %. snížení daně není možné kombinovat snížení daně není možné kombinovat snížení sazby daně se u téhož poplatníka vztahuje i na počet návěsů nebo tandemových přívěsů snížení sazby daně se u téhož poplatníka vztahuje i na počet návěsů nebo tandemových přívěsů

Sazba daně zvýšená vozidla registrovaná v České republice do 31. prosince 1989 – o 25 % vozidla registrovaná v České republice do 31. prosince 1989 – o 25 %

Denní sazba speciální zaměstnavatel je oprávněn uplatnit speciální denní sazbu daně silniční ve výši 25 Kč za každý započatý den použití automobilu zaměstnavatel je oprávněn uplatnit speciální denní sazbu daně silniční ve výši 25 Kč za každý započatý den použití automobilu

Sleva na dani v případě kombinované dopravy v případě kombinované dopravy v závislosti na počtu jízd v závislosti na počtu jízd 25 – 100 % 25 – 100 %

Pokyn MF ČR D-241 – Rozhodnutí o prominutí daně silniční vozidlo je pořízeno formou finančního leasingu a v technickém průkazu je jako provozovatel zapsán nájemce, který vozidlo nepoužívá k podnikání (tzv. soukromý leasing) vozidlo je pořízeno formou finančního leasingu a v technickém průkazu je jako provozovatel zapsán nájemce, který vozidlo nepoužívá k podnikání (tzv. soukromý leasing) vozidlo je určeno a používáno výlučně pro přepravu koní vozidlo je určeno a používáno výlučně pro přepravu koní vozidlo má uloženou státní poznávací značku formou depozita u registračního místa a není sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu vozidel (tzv. povinné ručení) vozidlo má uloženou státní poznávací značku formou depozita u registračního místa a není sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu vozidel (tzv. povinné ručení) vozidlo bylo dočasně vyřazeno z registru silničních vozidel vozidlo bylo dočasně vyřazeno z registru silničních vozidel

Správa daně silniční Daňové přiznání k dani silniční podává poplatník do 31. ledna kalendářního roku následujícího Daňové přiznání k dani silniční podává poplatník do 31. ledna kalendářního roku následujícího placení ve lhůtě pro podání daňového přiznání placení ve lhůtě pro podání daňového přiznání zálohové platby: čtyři splátky, a to k 15. dubnu, k 15. červenci, k 15. říjnu a k 15. prosinci zálohové platby: čtyři splátky, a to k 15. dubnu, k 15. červenci, k 15. říjnu a k 15. prosinci

Časové poplatky zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů poplatek za užívání dálnic a rychlostních silnic označených příslušnými dopravními značkami do roku 2006 poplatek za užívání dálnic a rychlostních silnic označených příslušnými dopravními značkami do roku 2006 časový poplatek od 2007 časový poplatek od 2007 povinnost zakoupit dálniční známku mají všichni řidiči vozidel nejméně se čtyřmi koly a provozovatelé souprav, kteří užívají české dálnice a rychlostí silnice povinnost zakoupit dálniční známku mají všichni řidiči vozidel nejméně se čtyřmi koly a provozovatelé souprav, kteří užívají české dálnice a rychlostí silnice nejvyšší povolená hmotnost vozidla nebo soupravy přitom nepřesahuje dvanáct tun nejvyšší povolená hmotnost vozidla nebo soupravy přitom nepřesahuje dvanáct tun

Sazby časových poplatků do nejvyšší povolené hmotnosti 3,5 tuny Kč, do nejvyšší povolené hmotnosti 3,5 tuny Kč, o největší povolené hmotnosti nad 3,5 tuny do největší povolené hmotnosti, která činí méně než 12 tun, Kč o největší povolené hmotnosti nad 3,5 tuny do největší povolené hmotnosti, která činí méně než 12 tun, Kč nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací, stanoví sazby na 1,000 Kč a vyšší + měsíční a sedmidenní sazby nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací, stanoví sazby na 1,000 Kč a vyšší + měsíční a sedmidenní sazby

Elektronické mýtné zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací zohledněny EURO limity a počty náprav, schváleny i sazby na silnicích I. třídy zohledněny EURO limity a počty náprav, schváleny i sazby na silnicích I. třídy

De lege ferenda základ daně podle CO 2 základ daně podle CO 2 rozšíření elektronického mýtného na silnice první třídy přes satelitní systém? rozšíření elektronického mýtného na silnice první třídy přes satelitní systém? ekologie a ekonomie jdou proti sobě ekologie a ekonomie jdou proti sobě majetková daň má respektovat majetkovou situaci poplatníka, ale čím starší a méně hodnotné auto, tím vyšší daň s ohledem na ekologické aspekty majetková daň má respektovat majetkovou situaci poplatníka, ale čím starší a méně hodnotné auto, tím vyšší daň s ohledem na ekologické aspekty