Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO 10 006, ISO 27 001, ISO 20 000-1 a ISO 19 011 Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Řízení jakosti, standardy
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Facility management ČSN EN
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Plánování zajištění jakosti produktu dle ISO/IEC 9126 Princip a představení praktického řešení Robert Pergl Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Systémy managementu jakosti
1.Management? 2.Management jakosti?
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Principy posuzování kvality software podle ČSN ISO/IEC Praha Ing
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
E-PRAHA 2006/Osička1 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Management systému řízení kvality
MARKETINGOVÝ MIX.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
POŽADAVKY NA SYSTÉM MANAGEMENTU – VOLBA STANDARDŮ
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Model strategie marketingového mixu
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Systém managementu jakosti
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Procesní řízení (management)
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Systém managementu SSHR
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO 10 006, ISO 27 001, ISO 20 000-1 a ISO 19 011 Ing. Daniel Kardoš 1

Obsah Úvod – kvalita, požadavek, třída ? Křivka kvality dle Guisetta a volba firemní strategie Řízení kvality = plánování produkce Řízení kvality = plánování, řízení zdrojů Normy pro podporu řízení procesů ITC Dokumentace systému řízení kvality ManagementDesk

Kvalita, požadavek, třída ? ISO 9 000 - kvalita; jakost - stupeň splnění požadavků souborem inherentních charakteristik. Požadavek potřeba nebo očekávání, které jsou stanoveny, obecně se předpokládají, nebo jsou závazné Co kvalitu nezvyšuje, cena ? Potěšení, marketing, politika, propagace, propaganda, image, účinnost, efektivnost, zisk ? Spolehlivost, zmetkovost, kvalita výroby (vysoká), kvalita produktu (nízká - kurvitka) ? Úroveň vlastnosti produktu, cena, společenské postavení, třída? ISO 9 000 - třída - kategorie nebo pořadí dané různým požadavkům na kvalitu produktů, procesů nebo systémů, které mají stejné funkční použití

Křivka kvality dle Guisetta a volba firemní strategie vysoká Kvalita nízká nízké vysoké Náklady

Řízení kvality = plánování produkce (kvality a kvantity) Detailní analýza Bonita skupiny zákazníků nebo klientu K1-Kn Vlastnosti produktu V1-Vn Úrovně vlastnosti pro skupinu Kn (váhy, míry) KnM1-KnMn Absolutní očekávané požadavky na produkt pro skupinu Kn: Kn(V1KnM1+V1KnM2…+… VnKnMn) Základní přístup Stejný produkt – několik úrovní kvality- třídy v letecké dopravě

Řízení kvality = plánování, řízení zdrojů Personální, stroje a zařízení, materiál a komponenty, marketing, prodej, dodání, servis, finanční, dislokační, časové Procesní přístup (5 úrovní řízení procesů) Systém Model PDCA Měření a monitorování Málo řízený proces, náhodný proces, řízený proces

Normy pro podporu řízení procesů ITC ISO/IEC 27001 Systémy managementu bezpečnosti informací ISO/IEC 17799 Soubor postupů pro management bezpečnosti informací ISO/IEC 20000-1 Informační technologie - Management služeb ISO/IEC 20000-2 Soubor postupů pro management služeb ISO 9001 Systémy managementu jakosti ISO 10006 Směrnice pro management jakosti projektů ISO 19011 Směrnice pro auditování systému managementu jakosti Viz prezentace ročník 2008, http//kardos.cz

Dokumentace systému řízení kvality Formální přístup – certifikát Neformální přístup – řízení organizace a veškerá dokumentace řízení v souladu s požadavky ISO Politiky, příručka jakosti, směrnice, popis procesů, záznamy, zápisy Příprava dokumentu v čase, multiplicity Používání a dodržování směrnic (zavedený systém) Orientace v dokumentaci Znalost povinnosti

ManagementDesk

Děkuji za pozornost Ing. Daniel Kardoš dkardos@seznam.cz http//kardos.cz Tel: 774 061 028 15