Sociální role Petr Machala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ŽŠ Komenského 495, Slavkov u Brna Číslo a název oblasti podpory:
Advertisements

Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výchova ke zdraví Vztahy ve skupině.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Jak vybírat povolání?. Jaká máme povolání?Víte, že…? Povolání nejsou stále stejná, vznikají, zanikají, mění se… Pro drtivou většinu povolání je nutné.
Emoce (city).
Rovnost a nerovnost Petr Machala.
Učení Petr Machala.
Člověk mezi lidmi – sociální role
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Týmový herní výkon (THV)
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Konflikt sociálních rolí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Rodina jako vzor a příklad
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
OBYVATELSTVO. Geografie obyvatelstva OBJEKT: Člověk a společnost PŘEDMĚT:Stav a zákonitosti rozmístění, dynamiky a struktury obyvatelstva - stav: Výsledek.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Komenského Slavkov u Brna 495 Číslo a název operačního programu:
Úvod do učiva občanské výchovy
Život ve skupině Petr Machala.
VY_32_INOVACE_PSYM22160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
SOCIÁLNÍ ROLE ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané.
I ve škole s pravidly Petr Machala.
VY_20_INOVACE_SVF20360DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Občanské soudní řízení
VY_32_INOVACE_PSYM22560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
Každé povolání si žádá své
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: 21. září 2012 Číslo.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Sociální role Sociální pozice Sociální mobilita
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
Sociální pozice, sociální role
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
1. Současný legislativní stav
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Sociální pozice, sociální role
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Socializace Kejřová.
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Pedagogika a psychologie
ETOLOGIE 8. ročník.
Specializace na nepříznivé sociální situace rodin s dětmi
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Transkript prezentace:

Sociální role Petr Machala

V procesu socializace se učíme sociálním rolím.

STATUS pozice v určité společnosti, skupině spojená s mírou ocenění ze strany druhých a) vrozený (pohlaví, rasa, věk...) b) připsaný (např. dědictví…) c) získaný (vzdělání, profese…)

Role předepsané chování, jednání, vystupování, které se od člověka očekává sbíhavé – plníme očekávání spojené s rolí

b) rozbíhavé odmítáme, ale musíme přijmout razantně odmítáme Uveďte nejméně 2 příklady ze života.

Napište příklad role: a) rovnocenné b) nadřazené c) podřazené Pro správný výkon role musíme znát: Předepsané požadavky role Subjektivní výklad role Výkon role – kompromis mezi požadavky role a výkladem role

Úkol Napište jak by měl výkon role vypadat a jak si člověk představuje výkon role. Ředitel školy Vědec Dlaždič Fotbalista

Děkuji za pozornost