ORL ambul. – centrum léčby hlasových poruch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nemedikamentózní léčba závratí, habituace závrativých stavů
Advertisements

Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Reedukace hlasu po parciálních výkonech na hlasivkách
Výpočet a interpretace ukazatelů asociace v epidemiologických studiích
VLASTNOSTI ZVUKU.
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
SYSTÉMOVÁ ENZYMOTERAPIE V ORL A FONIATRII
Diferenciální diagnostika závratí
LIDSKÝ HLAS Hlasová hygiena.
I.
Akustika lidského těla
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Audio Josefína Čadská 4.A.
Vyšetření GRBAS MUDr. Martin Kučera (1) RNDr. Marek Frič (2)
ZKUŠEBNICTVÍ A KONTROLA JAKOSTI 01. Experimentální zkoušení KDE? V laboratoři In-situ (na stavbách) CO? Modely konstrukčních částí Menší konstrukční části.
Překlad: PhDr. Jan Kuneš
Fonetika (fóné – hlas, zvuk lidské řeči)
Temperované ladění.
Lorenzova křivka a Giniho koeficient
Zdeněk Švancara Martin Pavlů Petr Marek Školitel: Bc. Miroslav Krůs
Eliška Židlická Sekunda
Základy matematické statistiky. Nechť je dána náhodná veličina X (“věk žadatele o hypotéku“) X je definována rozdělením pravděpodobností, s nimiž nastanou.
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ.
Dysfonie, Afonie, Fonastenie,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
A KUSTICKÉ VLASTNOSTI KLAVÍRU Jan Máca FJFI ČVUT v Praze Fyzikální seminář ZS
Fotodetektory pro informatiku X34 SOS semináře 2008
Maximální chyba nepřímá měření hrubý, řádový odhad nejistoty měření
Vývoj hlasu Hlasové změny – hlasové poruchy (vady)
Kartografie Láďa Mráz.
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Sborový zpěv Porovnání způsobu zpěvu sborového a sólového M. Lejska, R.Havlík AUDIO-Fon centr. Brno Plzeň
1 Základy akustiky hlasu M. Frič Výzkumné centrum hudební akustiky (MARC) Praha, Akademie múzických umění v Praze, Malostranské. nám. 13, Praha 1,
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Hlasové pole P. Weberová Celostátní foniatrický seminář Brno
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
Zvuk a jeho vlastnosti Tematická oblast
Konzervativní léčba hlasových poruch 69. kongres ORL Plzeň Radan Havlík AUDIO-Fon centr Brno.
Vznik hlasu Radan Havlík AUDIO-Fon centr Brno. Základní podmínka vzniku hlasu Anatomické a funkční propojení 3 systémů: Anatomické a funkční propojení.
Můj kamarád, Dolf de Vries Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou Marie Říčařová.
Reinkeho edém Jak na něj ???
DSI – Dysphonia Severity Index Lejska,M., Bártková,E., Havlík,R.,Weberová,P.,Frostová, J. Audio-Fon centr. Brno.
Fyziologie hlasového ústrojí Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Korekce velmi těžkých senzorineurálních vad sluchu
Hlasové potíže po papilomatóze hrtanu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Geografická kartografie
Principy korekce těžkých sluchových vad
Normální rozložení Intervalová/poměrová proměnná
Význam matematiky v hudbě
Základní principy pro posuzování hlukařů
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Akustické porovnání nahrávek sólového a sborového zpěvu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
DSI – Dysphonia Severity Index
Moje cvičná prezentace
Úvod do prostředí Upraveno pro verzi 2007
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Pozvánka Brno, Filozofická fakulta, A. Nováka 1
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ.
Poruchy hlasu Organické Funkční Psychogenní.
Analýza obrazu MUDr. Michal Jurajda.
Transkript prezentace:

ORL ambul. – centrum léčby hlasových poruch Hlasové pole MUDr. Martin Kučera ORL ambul. – centrum léčby hlasových poruch v Rychnově nad Kněžnou www.hlascentrum.cz

Interpretace hlasového pole Vyšetřovací postup: Habituální-konverzační hlas Hlasité volání Zpěvný hlas - ve střední intenzitě - v nejtišší fonaci - v maximálně hlasité fonaci Další – zpěv, dlouhé A, automatický text… Základní hodnoty: Tónový rozsah - TR (půltóny) Absolutní dynamický rozsah ADR (dB) Relativní dynamický rozsah (dB) Area - plocha hlasového pole (dB, tóny,%) Dále zjišťujeme: Přítomnost falzetu Přechod rejstříků Maximální intenzita (100 dB) Rozdíl dosažené intenzity zpěv-volání Poloha konverzačního hlasu Absolutní dynamický rozsah Relativní dynamický rozsah Tónový rozsah Norma: ADR – nad 30 dB TR – nad 2 oktávy Maximální intenzita – 100dB a více Konverzační hlas – dolní polovina modálu

Reinkeho edém Základní změny v hlase: 1. Ztráta falzetu 2. Prohloubení hlasu 3. Nemožnost ztišit 4. Zmenšení DR

Porovnání před a po… Habituální hlas Zpěvní hlas Před reedukací Po reedukaci Habituální hlas Zpěvní hlas Před reedukací Po reedukaci

Nodulární léze Základní změny v hlase: 1. Rozdělení rejstříků 2. Prohloubení hlasu 3. Nemožnost ztišit 4. Zmenšení DR

Atrofie hlasivek Základní změny v hlase: 1. Prolnutí falzetu a modálu 2. Vyšší poloha hlasu 3. Zmenšení DR i TR