ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Pří_265_Živá příroda_Mapa Chřibů Autor: Mgr. Marie Pížová
VÝPRAVA DO VESMÍRU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Neživá příroda – Slunce
Autor: Mgr. Helena Uhříková
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
ZAJÍMAVOSTI ZE SVĚTA OBOJŽIVELNÍKŮ
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
SPOLEČNÉ ZNAKY ČLOVĚKA S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY
Neživá příroda - vzduch
Opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
Planety sluneční soustavy – Velké planety
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pří_084_Rozmanitost přírody_ Pavouci Autor: Mgr. Marie Boučková
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Magnetické vlastnosti látek
CESTA ŽELEZA A DRUHY KOVŮ
ČLOVĚK VYUŽÍVÁ SÍLU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Náhrdelník Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
PČ_137_Kovy_Nástroje pro ruční zpracování kovů
Rozmnožovací soustava
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Autor: Mgr. Pavla Martincová
TÁNÍ – TUHNUTÍ FY_023_Změny skupenství látek_Tání - tuhnutí
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Autor: Mgr. Libor Sovadina
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Houby jedovaté Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pří_023_Rozmanitost přírody _Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Př_136_Geologie_Petrologie
TÁNÍ - TUHNUTÍ Autor: Mgr. Lenka Němcová Škola: Základní škola Velehrad, okres Uh. Hradiště, příspěvková organizace (Základní škola Velehrad, Salašská.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Pří_020_Rozmanitost přírody_Souhvězdí Autor: Zdeňka Bartlová
Autor: Mgr. Helena Nováková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
CELOSVĚTOVÁ TĚŽBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pří_273_Živá příroda_Bezobratlí v Chřibech Autor: Mgr. Marie Pížová
FY-072_Jaderná energie_Jaderná reakce
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Pří_184_Rozmanitost přírody _ Hraboš polní Autor: Mgr. Eliška Galíková
Smysly člověka (všeobecně)
Shrnutí učiva IV Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Planety sluneční soustavy – Velké planety
VLIV TĚŽBY NEROSTŮ NA KRAJINU A ŽP
Planety sluneční soustavy – Malé planety Pří_114_Rozmanitost přírody_Planety sluneční soustavy – Malé planety Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
PŮSOBENÍ VODY V PÍSKOVCÍCH
PŮSOBENÍ VODY V PÍSKOVCÍCH
Pří_083_Rozmanitost přírody_Brouci Autor: Mgr. Marie Boučková
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Pří_179_Rozmanitost přírody _ Srnec obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Pří_084_Rozmanitost přírody_ Pavouci Autor: Mgr. Marie Boučková
SPOLEČNÉ ZNAKY ČLOVĚKA S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY
Rozmnožovací soustava
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Transkript prezentace:

ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ Pří_246_Člověk_Odlišujeme se od ostatních živočichů Autor: Mgr. Kateřina Švecová Škola: Základní škola Velehrad, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro ucelení vědomostí o odlišnostech člověka od ostatních živočichů. Materiál doplňuje dosavadní vědomosti žáků, ukazuje náměty k přemýšlení. Žáci porovnají své znalosti a rozšiřují své povědomí o odlišnostech člověka, ale i jeho zodpovědnosti. Je určen pro přírodovědu v 5.ročníku. DUM je určen pro práci s počítačem a interaktivní tabulí. Zpracováno pro tematický celek Člověk. Tento materiál vznikl jako doplňující materiál k učebnici : MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. Přírodověda 5: učebnice pro 5. ročník. Brno: Nová škola, 2004, 91 s. ISBN 80-728-9063-8.

Člověk moudrý vertikála Homo sapiens člověk lidé lidstvo Znáš latinské označení pro člověka moudrého? Jak se běžně označuje jeden exemplář? Jak se označuje více členů tohoto druhu? Jak se nazývají všichni členové tohoto druhu? Homo sapiens vertikála člověk horizontála lidé lidstvo Vznik moderního člověka Homo sapiens se datuje asi před 200 000 lety. Je pro něj charakteristické vertikální držení těla.

Mozek – umí složitě myslet Pro člověka je charakteristická rozumová inteligence. Lidský mozek váží asi 1,3 kg. Kolik je to gramů? Jakou část lidské hmotnosti přibližně zabírá? Lidský mozek má objem asi 1450 cm3. Kolik je to dm3? Kdybychom narovnali šedou kůru mozkovou do plochy, pokryla by desku psacího stolu. 1300 gramů 2 % lidské váhy 1,45 dm3

Bible – Starý zákon, Kniha zrodu Písmo Pro člověka je charakteristická schopnost  mluvit. dorozumívá se pomocí řeči složené ze slov pro zaznamenání řeči vytvořil písmo díky písmu je možné předávání znalostí, proto je možné v průběhu generací znalosti postupně rozšiřovat Z jaké knihy je tato fotografie? Bible – Starý zákon, Kniha zrodu

Vývoj dorozumívacích technologií Pro člověka je charakteristické předávání znalostí. díky předávání znalostí je schopen v průběhu generací průběžně vylepšovat  nástroje Vývoj přenášení a uchovávání informací : 1. písmo 3. telefon 4. rádio 2. knihtisk 5. televize 6. internet

Člověk využívá přírodní zdroje, sílu a energii v přírodě jsou zdroje: obnovitelné neobnovitelné Se surovinami je nutno rozumně hospodařit.

Člověk pracuje Práce je každá smysluplná lidská činnost. prací člověk ovlivňuje a mění své životní prostředí tím se stává zodpovědným za životní prostředí organismů na celé Zemi Člověk je tvůrce i ničitel. Proč? Vyprávěj.

Vytváří umělecká díla, kulturní hodnoty Jaké jsou druhy umění? Např.: malířství sochařství divadlo architektura Umělecké dílo musí vyvolat nějaký pocit. Klade se důraz na tvořivost, originalitu a individualitu. 

Způsob života Pro člověka je charakteristický vyspělý společenský život. A co ještě? Jmenuj. bydlet navštěvovat divadla hrát si pracovat číst sportovat Co všechno člověk může dělat?

rozlišovat, poznávat, chápat je schopnost rozlišovat, poznávat, chápat Inteligence Co by mohli chlapci vidět v knížce? Člověk má schopnost řešit nově vzniklé situace na základě dřívějších zkušeností.

Umíš přemýšlet? Jaký obrazec patří místo otazníku?    

Použité zdroje: www.office.microsoft.com MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. Přírodověda 5: učebnice pro 5. ročník. Brno: Nová škola, 2004, 91 s. ISBN 80-728-9063-8. Člověk moudrý. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-16]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Clov%C4%9Bk_moudr%C3%BD Inteligence. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-18]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Inteligence RavenMatrix. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-18]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:RavenMatrix.gif Kultura. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-18]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kultura