Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE (NEZ) 1 Úvod ??. Legislativa 2 Úvod Aktuální stav: Zákon 86/2002 zavedl 7.6.2011 možnost zavedení nízkoemisních zón Zákon.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Akční plán pro Moravskoslezský kraj na rok 2011
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Nástroje územního plánování
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Základní registr obyvatel
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
ADMINISTRATIVNÍ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ JUDr. Michal Bernard MŽP ČR, odbor ochrany ovzdu ší Seminář Návrh nového zákona o ochraně ovzduší.
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 1 Úvod. Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 2 Úvod Proč na tomto sněmu? Později by bylo pozdě…… Prováděcí vyhláška je ve fázi externího.
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Novela zákona o ochraně ovzduší Připravena na základě poslanecké iniciativy poslanců: Pavla Drobila Kristýny Kočí Pavola Lukši Jakub Achrer, OOO MŽP 20.
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Příprava II. etapy EDR Praha Mgr. Aleš Kuták, náměstek ministra a ředitel sekce ochrany klimatu a ovzduší.
Nízkoemisní zóna v hl. m. Praze varianty územního rozsahu duben 2014.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 1 Úvod. Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 2 Úvod.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v. Upravené značky A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Návrh městského mýtného systému v Hradci Králové Karel Michal Kamenický Dušan.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
1 Úvod. 2 3 Historické 4 Úvod Historické, malebné.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Informačních systémů veřejné správy
Nový zákon o ochraně ovzduší
Výbory a pracovní skupiny
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Prázdniny bezpečnější
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
„Velká“ novela školského zákona
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE (NEZ) 1 Úvod ??

Legislativa 2 Úvod Aktuální stav: Zákon 86/2002 zavedl možnost zavedení nízkoemisních zón Zákon 201/2012 ze dne tuto možnost upřesnil Prováděcí vyhláška vlády ze dne dokonala legislativní cyklus

Legislativa 3 Úvod Aktuální stav: Nízkoemisní zónu je tedy možno teoreticky vyhlásit. Jak tomu ale bude ve skutečnosti?

Ideální stav dopravy v Klimkovicích 4 Stav dopravy

PROČ? 5 Úvod Důvod plánovaného vyhlášení nízkoemisní zóny: Neúspěch a krach jednání s Moravskoslezským krajem o zákazu vjezdu automobilů >12t do centra Klimkovic

PROČ? 6 Úvod Důvod plánovaného vyhlášení nízkoemisní zóny: Neúspěch při jednání o bezplatném používání dálnice D47 jako obchvatu města.

Proč? 7 Úvod Důvody vyhlášení: Nevhodné podmínky pro rozvoj lázeňství Přímé ohrožení zdraví dětí, občanů a lázeňských projíždějícími nákladními i osobními automobily (úrazy) Nepřímé ohrožení projíždějícími nákladními i osobními automobily (znečištění) Škody na soukromém i veřejném majetku

Aktuální stav dopravy 8 Úvod Aktuální stav průjezdu přes Klimkovice (mimo dálnici): Přes automobilů denně (5-15% nákladních) Okolo tranzitních vozidel Několik set automobilů s kamenivem > 40t 80% překračujících rychlost

Cíl omezení dopravy 9 Stav dopravy Počet projíždějících automobilů v pracovní dny v jednom směru Aktuální stav dopravy Stav dopravy Počet projíždějících automobilů v pracovní dny v jednom směru

Co získáme? 10 Možné přínosy NEZ pro Klimkovice: Tlak na instalaci značek „Zákaz vjezdu nákladních vozidel“ Tlak na zrušení zpoplatnění obchvatu přes D47 Zvýšení přímé bezpečnosti občanů Klimkovic Snížení exhalací a prašnosti Zvýšení přitažlivosti Klimkovic jako zdravého města Přínos za pokuty do rozpočtu (kompenzace nákladů) Marketingové zviditelnění Klimkovic a důsledky pro ostatní projekty a činnosti Provedení

Co ztratíme? 11 Možné zápory NEZ pro Klimkovice: Úbytek klientely podnikatelů v Klimkovicích Komplikace při soukromých návštěvách Náklady na značení a provoz nízkoemisní zóny Malá efektivita NEZ Provedení

Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 12 Co je to nízkoemisní zóna? Zóna ohraničená dopravními značkami, do které mají vjezd povolen pouze ty automobily, které mají platnou ekologickou plaketu nebo výjimku. Provedení

Varianty NEZ 13 Stav dopravy

Varianty NEZ 14 Stav dopravy

Varianty NEZ 15 Stav dopravy

Víme to, ale co jinak? 16 Úvod Nízkoemisní zóna je nejméně účinné řešení problematiky tranzitní dopravy přes Klimkovice, ale jako jediné je v rukou samosprávy.

Rozdíly v možnostech 17 Standardní obce: Jen v obcích, kde došlo k překročení imisních limitů (smogová situace definovaná zákonem) Lázeňská místa: Bez ohledu na limity Definice NEZ

O kolik se sníží doprava? 18 Definice NEZ

O kolik se sníží doprava? 19 Definice NEZ

O kolik se sníží doprava? 20 Definice NEZ

O kolik se sníží doprava? 21 Definice NEZ

??? 22 Dilema Klimkovic: Omezit průjezd těch, kteří přes lázeňské město Klimkovice projíždí aut denně jede přes město místo po dálnici. Neomezit ty, kteří chtějí v lázeňském městě Klimkovice konzumovat služby. Ať už přímo ve městě nebo v lázních, kde došlo k tragickému poklesu návštěvníků a snížit ho ještě více by byla smrt. Návrhy změn legislativy

??? 23 Dilema Klimkovic: Když budou mít emisní plaketu všechna auta, nebude pokles konzumentů služeb významný a nízkoemisní zónu můžeme spustit Kdyby si měli návštěvníci lázní nebo jiných služeb vyřizovat jen pro ten účel emisní plaketu, půjdou ke konkurenci a to nechceme. Návrhy změn legislativy

??? 24 Dilema Klimkovic: Rozdíl oproti velkým městům, které toto neřeší a chtějí omezit co nejvíce. Nemáme MHD ani záchytná parkoviště Návrhy změn legislativy

Výjimky 25 Trvalé výjimky ze zákona zvláštní vozidla, vozidla záchranného systému, vozidla k řešení havárií a škod, vojenská vozidla, vozidla s poštovními zásilkami, vozidla pro svoz odpadu vozidla přepravující osoby zdravotně postižené, označená podle příslušných předpisů, historická vozidla vozidla pro údržbu, opravy nebo výstavbu pozemních komunikací, zásobování plynem, elektřinou, vodou a jinými sítí ve veřejném zájmu vozidla zajišťující veřejnou linkovou dopravu osoby s trvalým pobytem na území nízkoemisní zóny. Provedení

Výjimky 26 Výjimky obecní: Osoby s trvalým pobytem v obci (?? bez vazby na SPZ ??) Vozidla se speciálním vybavením Vozidla určená k přepravě věcí na kulturní a společenské akce Vozidla pro zásobování palivy veřejnoprávních institucí Z důvodu nemocni, bezmoci nebo jiného postižení osoby Z důvodu pracovní doby, neumožňující přepravu MHD Z důvodu zásadního významu pro podnikání, kde by omezení provozu mohlo výrazně ohrozit nebo znemožnit podnikání Definice NEZ

Výjimky 27 Provedení výjimky Není definováno provedení výjimky, kde by ideální byla rovněž samolepka na přední sklo, což ale odporuje jiným předpisům, které bude nutno změnit. Návrhy změn legislativy

Plakety 28 Vydávání emisních plaket V obci s rozšířenou působností (tam, kde se vydávají řidičské průkazy) Na Ministerstvu životního prostředí a SFŽP (krajská města) U právnických osob, které si požádají o registraci (STK, pumpy, prodejci, servisy) U obcí, které mají přístup do registrů (obce s městskou policí, včetně Klimkovic) Poštou a elektronicky Návrhy změn legislativy

Plakety 29 Vydávání emisních plaket Žádost obsahuje kopii velkého technického průkazu Cena plakety 80Kč (+ případné poštovné) Kompatibilita evropských plaket Tlak na povinné označení vozidla plaketami v rámci kontroly na STK – bez zbytečné „buzerace“ Návrhy změn legislativy

Osvěta 30 Osvěta – musí zajistit „stát“, ne obce Bez dlouhodobé osvěty, která jasně a jednoduše vysvětlí princip fungování nízkoemisních zón všem řidičům, není možné toto opatření spustit v praxi. Příkladem je kampaň o nutnosti použití dálniční známky při použití dálnice, celoročního svícení nebo použití zimních pneumatik v zákonem stanovené době. Osvěta musí být zaměřena i do zahraniční. Návrhy změn legislativy

Postup vyhlášení NEZ 31 1.Zpracování „Studie proveditelnosti“ 2.Vyhlášení nízkoemisní zóny s ročním odkladem 3.Informační kampaň 4.Získávání plaket pro řidiče 5.Vydávání obecních výjimek 6.Instalace značek 7.Počátek platnosti 8.Kontrola dodržování 9.Vyhodnocení a opatření Návrhy změn legislativy

Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 32 Úvod ??

Možné postupy 33 1.Neřešit vůbec a nikdy 2.Neřešit zatím a zkoušet ostatní 3.Neřešit do doby povinné plakety 4.Neřešit do doby NEZ v Ostravě 5.Připravit „Studii proveditelnosti“ a vyčkat 6.Vyhlásit zónu s hodně dlouhým odkladem 7.Vyhlásit zónu s minimálním odkladem Návrhy změn legislativy

Rozhodnutí 34 Místní referendum nebo rozhodnutí vedení města. Návrhy změn legislativy

Osobní názor 35 Připravit „Studii proveditelnosti“ a vyčkat do doby, než bude nízkoemisní zóna v Ostravě nebo budou plakety povinnou součástí vozidla Zdůvodnění: Studie proveditelnosti obsahuje téměř vše, co bychom stejně potřebovali při povolení zákazu nákladních automobilů nad 12t. Žádná finanční zráta. Mít platnou zónu jako jediní v regionu je příliš odvážné z důvodu poklesu zákazníků našich podnikatelů. Návrhy změn legislativy