Umění 1. poloviny 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Klasicismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Advertisements

KLASICISMUS.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Fotografie s využitím autoprojekce, popř. jiné přetváření reality, ikon a známých symbolů.
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
III/2 XV A
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Romantismus 19. století.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
Theodore Géricault Vor Medúzy. Theodore Géricault Vor Medúzy.
ROMANTISMUS.
Romantismus Umění 19. století.
19. století Klasicismus.
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Klasicistní malířství
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Klasicismus Umění 19. století.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Obecná charakteristika Architektura
 století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.
Romantismus Název školy
Závěr 18. století – poč. 19. století
Přehled nejvýznamnějších malířů
Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Renesance a humanismus
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
BAROKO.
Romantické malířství ve Francii
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Parlament v Budapešti (Maďarsko).
Baroko ve Španělsku a Anglii
Literatura, architektura, výtvarné umění
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Umělecké směry 19. století
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Umělecké směry 19. století
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Klasicismus Charakteristika uměleckého slohu ve výtvarném umění.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Francisco GOYA španělký malíř a grafik romantismu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Baroko a Klasicismus.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Rozvoj klíčových kompetencí
Název školy: ZŠ Průhonice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Římské výtvarné umění. Římské výtvarné umění Sochařství - jezdecká socha Marca Aurelia.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Renesance a humanismus
Úvod do středověku.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Umění 1. poloviny 19. století Klasicismus a romantismus

Přelom 18. a 19.století Umění se vyvazuje z bývalých sociálních vazeb umělec-objednavatel (církev, panovník, šlechta) Na jedné straně se „osvobozuje“, na druhé je závislé na uměleckém trhu Prestiž umělce je vázána na akademické vzdělání, roste s úspěchy na pravidelných Salonech a jiných přehlídkách

Klasicismus Ideálem je antika 1738-1956 vykopávky v Herculaneu a Pompejích Cesty do Řecka a na Blízký východ Johann Joachim Winckelmann (1717-1768), Myšlenky o nápodobě řeckých děl v malířství a sochařství, 1755

Jacques-Germain Soufflot, Panteon v Paříži, 1758-1790 Alexandre-Pierre Vignon, Chrám sv. Magdaleny v Paříži, 1807-1947

Nicolas Claude Ledoux, Projekt ideálního města Chaux, 1775-1780

Nicolas Claude Ledoux, dům strážce polností, dům říčních inspektorů a projekt hřbitova v Chaux

Étienne-Louis Boullée, projekt Newtonova kenotafu, 1784

Leo von Klenze,Glyptotéka v Mnichově, 1816-1830 Leo von Klenze, Walhalla u Řezna, 1830-1842

Karl Friedrich Schinkel, Nová strážnice, 1816-1818 Altes Museum, 1823-1830

Karl Friedrich Schinkel, Středověké město u vody, 1813

Karl Friedrich Schinkel, kostel ve Friedrichwerde, Berlín, 1824-1830 Stavební akademie v Berlíně, 1832-1835

William Wilkins, Národní galerie v Londýně, 1832-1938

Antonio Canova, Náhrobek arcivévodkyně Marie Kristýny,Vídeň, 1799-1805

Antonio Canova, Perseus, 1801 Theseus a kentaur, 1804-1819

Antonio Canova, Paolina Borghese jako vítězná Venuše, 1808

Bertel Thorvaldsen, Ganymedes a orel, 1817

Bertel Thorvaldsen, Tři Gracie, 1817-1818

Jacques Louis David, Přísaha Horatiů, 1785

Jacques Louis David, Liktoři přinášejí Brutovi mrtvoly jeho synů, 1789

Jacques-Louis David,Sabinky (Zásah sabinských žen), 1799

Jacques-Louis David, Maratova smrt, 1793

Jacques-Louis David, Napoleon v průsmyku sv Jacques-Louis David, Napoleon v průsmyku sv. Bernarda, 1800 Dominique Ingres, Napoleon na císařském trůnu, 1806

Dominique Ingres, Jupiter a Thetis, 1811

Dominique Ingres, Turecká lázeň, 1862

Romantismus Individualismus Od antiky k národní mytologii (Ossian), ke středověku, víře, častěji i soudobé náměty Místo jediného uměleckého kánonu diferenciace a kulturní autonomie Orientalismus, exotika Hlavní obor: malířství - důraz na smyslovost barvy, rukopis

Théodore Géricault, Husarský důstojník velí k útoku, 1812

Théodore Géricault, Prám Medusy, 1819

Théodor Géricault, Uťaté končetiny, Sťaté hlavy, 1818

Eugène Delacroix, Dantova bárka, 1822

Eugène Delacroix, Svoboda vede lid na barikády, 1830

Eugène Delacroix, Alžírské ženy, 1834

François Rude, Odchod dobrovolníků (Marseillaise), Vítězný oblouk v Paříži, 1833-1836

Francisco Goya, z cyklu Hrůzy války, 1810

Francisco Goya, z cyklu Los Caprichos/Rozmary 1799 Spánek rozumu plodí nestvůry Činčilové

Francisco Goya, Saturn požírající své děti, cca 1820

William Blake, Počátek všech dní, Evropa: Proroctví, 1794 Rudý drak a žena oděná sluncem, 1805

William Blake, Vír milenců, ilustrace k Dantovu Peklu, po1826

John Constable, Vůz sena, 1821

Théodore Rousseau, Rybář, 1848-1849

William Turner: Sněhová bouře: Hannibal se svou armádou překračuje Alpy, 1812

William Turner, Sněhová bouře, 1842 William Turner, Déšť, pára, rychlost, 1844

Caspar David Friedrich, Mnich na mořském břehu, 1810

Caspar David Friedrich, Poutník nad mořem mlh, 1918

Architekti 1.pol. 19.st. Claude Nicolas Ledoux (1736-1806) Étienne-Louis Boullée (1728-1799) Karl Friedrich Schinkel (1781-1841) Leo von Klenze (1784-1864)

Malíři a sochaři 1.pol.19.st. Jacques-Louis David (1748-1825) Jean August Dominique Ingres (1790-1867) Théodore Géricault (1791-1824) Eugène Delacroix (1798-1863) Francisco Goya y Lucientes (1746-1828) William Blake (1757-1827) John Constable (1776-1837) William Turner (1775-1851) Caspar David Friedrich (1774-1840) Antonio Canova (1757-1822) Bertel Thorvaldsen (1770-1844) François Rude (1784-1855)