Www.zlinskedumy.cz VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
Advertisements

Ocel jako stavební materiál
VY_32_INOVACE_36_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip dřevěných stropů
Princip monolitické konstrukce
Rozdělení stropních konstrukcí
Železobetonová stropní konstrukce vylehčená keramickými tvarovkami
STROPY 225 Katedra pozemního stavitelství, Fakulta stavební Ostrava
VY_32_INOVACE_36_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Panel – montovaný železobetonový prvek
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III cvičení
Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Stropní konstrukce klenuté
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Stropní konstrukce a ztužující věnec
VY_32_INOVACE_35_05 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
KONSTRUKČNÍ SYSTÉMY BUDOV POZEMNÍCH STAVEB
Půda nebo podkroví Dříve nebyl častý požadavek na využití prostor pod střechou Proto zůstala půda bez provozu, nebylo nutno řešit omezení konstrukce krovu.
VY_32_INOVACE_34_08 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Síly v místě pozednice Od krokví zde vznikají jak svislé složky síly
Schéma krovu. Schéma krovu krokev Základní prvek krovu Osazeny v osové vzdálenosti 800 –1000 (1200)mm Osedláním připojené k pozednicím či vaznicím.
Fošnový strop Princip stejný jako u klasického dřevěného trámového stropu polospalného Masivní trámy jsou nahrazeny užšími a vyššími fošnami (80/160 –
VY_32_INOVACE_34_18 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip vložkových stropů (miako)
Trámové a žebrové žb. monolit stropy
Princip zakreslování žb. monolit stropů
Princip spřažené konstrukce
STAVEBNICTVÍ Dřevěné konstrukce a stavby Obklady STA3
VY_32_INOVACE_34_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazení ležaté stolice
VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE _34_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Podlahy a podlahové konstrukce.
Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do.
Účel Základní spojení „dřeva“ – jednotlivých prvků krovu prostřednictvím správného vytvarování spojovaných prvků Tesařské vazby lze doplnit pro zvýšení.
Nosníkové stropy z hurdis desek
Nejdůležitější část střechy?
Keramika Keramické tvárnice jsou cihlářským výrobkem s pórovitým červeným střepem. Základní surovinou pro výrobu jsou vhodné cihlářské hlíny (jíly, slíny).
Definice pultového vikýře
Princip bedničkového stropu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Stavebnictví Pozemní stavby Stěnové systémy (STA16)
VY_32_INOVACE_34_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_03 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip řešení Uvažujeme se střešními rovinami stejného sklonu
VY_32_INOVACE_34_07 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Výkres skladby stropních prvků
VY_32_INOVACE_34_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip stojaté stolice
VY_32_INOVACE_34_11 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Účel Architektonický – kombinace sedlové střechy s polovalbami zajímavě dotváří výraz objektu Konstrukční - valbové střechy se vyznačují větší tuhostí.
Zobrazení plné a prázdné vazby
Účel tesařských konstrukcí
VY_32_INOVACE_35_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Pozemní stavby Předsazené a ustupující konstrukce (STA29) Ing. Stanislav Martinec, Ph.D.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie montovaných skeletových staveb.
podlahy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TE_ZP_16 Ing. Josef Kůra
Stropní konstrukce – III. část
Postup při návrhu (výpočtu) schodiště
Vysoká škola technická a ekonomická
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastOdborné vzdělávání – profilující okruhy Vzdělávací oborPozemní stavby Tematický okruhStropní konstrukce objektů pozemních staveb TémaStropní konstrukce objektů pozemních staveb Tematická oblastStropní konstrukce objektů pozemních staveb Název1. Úvod - význam stropních konstrukcí AutorIng. Josef Šenovský Vytvořeno, pro obor, ročníkBřezen 2014, Stavebnictví, 1.,2.,4. ročník AnotaceNastínění významu stropních konstrukcí pro vícepodlažní objekty Přínos/cílové kompetenceŽáci pochopí výškové uspořádání budov ; KV, SV,

D EFINICE STROPNÍ KONSTRUKCE Vodorovná nosná konstrukce Jedna ze základních konstrukcí stavebního objektu - základy (plošné, hlubinné) - svislé nosné konstrukce (stěny, rámy) - vodorovné nosné konstrukce - konstrukce zastřešení ( šikmé, ploché) - konstrukce spojující různé úrovně( schodiště, rampy)

ČLENĚNÍ STAVEBNÍHO OBJEKTU Stropní konstrukce rozdělují stavební objekt po výšce. Jsou základním předpokladem realizace vícepodlažních objektů Přenáší zatížení (stálé i nahodilé) do svislých nosných konstrukcí

S KLADBA STROPNÍ KONSTRUKCE Tři základní části Nosná konstrukce stropu Podlahová konstrukce Konstrukce podhledu ( některé z uvedených částí lze případně sloučit)

V ÝŠKOVÉ KÓTOVÁNÍ OBJEKTU PŘÍKLAD SVISLÉHO ŘEZU V MÍSTĚ OBVODOVÉ STĚNY

K ONSTRUKČNÍ VÝŠKA KV Základní výšková charakteristika objektu Je součtem výšky svislé nosné konstrukce (zdící výška) a tloušťky stropní konstrukce Kótováno od izolace proti zemní vlhkosti po horní úroveň stropní konstrukce (1. podlaží) Kótováno od horní úrovně nosné stropní konstrukce po horní úroveň následující stropní konstrukce (2. a následující podlaží)

Z DÍCÍ VÝŠKA Uvedený termín není v odborné literatuře obvyklý, ale je velmi důležitý. Výška objektu od horní úrovně nosné stropní konstrukce po spodní úroveň následující stropní konstrukce Při tradiční zděné technologii představuje počet tvárnic potřebných pro vyzdění podlaží Z praktického hlediska je velmi rozumné, aby tato výška byla násobkem zdícího prvku ( tvárnice)

S VĚTLÁ VÝŠKA SV Výška od čisté podlahy po stropní konstrukci (podhled) Minimální světlé výšky pro místnosti dle provozu jsou stanoveny hygienickými předpisy Např.: rodinný domek 2 500mm, bytový dům mm V případě obvodové stěny s okenním otvorem je tato výška součtem Parapetu Výšky okenního otvoru Překladu

S CHODIŠŤOVÁ VÝŠKA Technický termín ne úplně obvyklý. Představuje vzdálenost od čisté podlahy jednoho podlaží po čistou podlahu podlaží následujícího. Právě na tuto výšku se bude navrhovat schodiště (potřebný počet stejně vysokých schodišťových stupňů) V případě, že podlahy mají v obou podlažích stejnou tloušťku, má tato výška stejnou hodnotu jako KV.

S KLADBA PODLAHY Je odvislá od účelu a provozu v dané místnosti. Vždy je zde nášlapná vrstva – v úrovni „čisté podlahy“ Další vrstvy dle potřeby Podkladní Tepelně izolační Zvukově izolační (kročejový hluk) Hydroizolační ………

P ODHLED U většiny stropní konstrukcí je tvořen omítkou, jejíž tloušťka se ve svislém řezu neuvádí (značí se pouze v detailech). Jestliže je podhled tvořen samostatnou konstrukcí, je nutno tloušťku uvádět Pozor na dodržení předepsané SV.

OTÁZKA Popište a vysvětlete rozdíl mezi SV a KV

ZDROJE Vlastní