Ošet ř ovatelské vzd ě lávání v Portugalsku CALOUSTE GULBENKIAN SUPERIOR NURSING SCHOOL LISABON.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volitelné předměty pro 3. ročník 2012/13. Každý student současného 2. ročníku obchodní akademie si zvolí pro druhou polovinu svého studia volitelný blok.
Advertisements

Vědy o sportu (Sport sciencis)
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Moje budoucnost. Založena v roce Vlastní moderní vybavení. Přátelské prostředí. Individuální, partnerský a komunikativní přístup k žákům a studentům.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
EDINBURGH NAPIER UNIVERSITY
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Vzdělávání dětských sester
Využití počítačové techniky a internetu ve výuce ZSV Seminář pro učitele základů společenských věd a občanské výchovy.
Text: Reprodukce nálevníků Metody získávání vědeckých poznatků
Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků v sociální oblasti.
Masarykovo Gymnázium Vsetín
Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta klinické části studia.
- zabývají se studiem živých soustav
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_749.
Fakulta zdravotnických studií
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_744.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Greifswald Ernst – Moritz – Arndt - Universität Kateřina Přikrylová.
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Úvod do psychologie
Vědy o sportu (Sport sciencis)
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Centrum pro klinické doporučené postupy LF UP v Olomouci Radim Líčeník, Kateřina Ivanová Centrum.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
D OKTORSKÝ STUDIJNÍ PROGRAM NA LF UK V P LZNI Proděkan: prof. MUDr.Vladislav Třeška, DrSc. Referentka: Daniela Vyzrálová Kontakty: ,
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Pedagogická psychologie
První informativní setkání
Charakteristika a specifika oboru:
Fakulta zdravotnických studií
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Praktické příklady k procvičování
Ošetřovatelský proces u klienta s poraněním břicha
elektrotechnických měření
Fakulta zdravotnických studií
Postup pro aktualizaci seznamu doporučené literatury a učitelů uvedených u předmětu ve studijní agendě STAG.
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Pedagogická psychologie
Název ETOPEDIE = z řeckého „ethos“ – mrav + paidea – výchova Je jednou z disciplín speciální pedagogiky. Vývoj oboru etopede.
Název materiálu: Přihlášení ke službě Edu Live
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
VETERINÁRNÍ A FARMACEUTICKÁ UNIVERZITA BRNO
Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Studijní obory Speciální edukace bezpečnostních složek Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek.
Výuka magisterské psychologie dnes (včera, zítra)
Akreditovaný vzdělávací program
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Výuka sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví na LF MU
Didaktika přírodopisu
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Ošet ř ovatelské vzd ě lávání v Portugalsku CALOUSTE GULBENKIAN SUPERIOR NURSING SCHOOL LISABON

Struktura kurikula ( v průběhu čtyřletého studia) Trvání každého roku Trvání každého roku36 týdn ů Po č et vyu č ovacích hodin Po č et vyu č ovacích hodin 25 h/týden Po č et hodin celkem v kurikulu Po č et hodin celkem v kurikulu4646 hodin Teoretická výuka Teoretická výuka2131 h (45,86% celkového po č tu hodin výuky) Praktická výuka Praktická výuka 2515h (54,13% celkového po č tu hodin výuky)

Struktura výuky v prvním ročníku  Historie ošet ř ovatelství – 45/T  Základy ošet ř ovatelství I– 105/T  Základy ošet ř ovatelství II– 155/TP  Komunitní ošet ř ovatelství I – 150/T  Anatomie /fyziologie – 105 /T  Microbiologie/Parazitologie – 45/T  Biochemie/Biofyzika – 30/T  Psychologie I – 45/T  Sociologie/anthropologie – 30/T  Pedagogika – 30/T  Volitelný p ř edm ě t – 35/TP  Klinická praxe I 315h

Struktura výuky ve druhém ročníku  Léka ř ské ošet ř ovatelství – 183/TP  Oše. v chirurgii – 178/TP  Komunitní ošet ř ovatelství II – 30/T  Ošet ř ovatelská farmakologie – 60/T  Psychologie II– 40/T  Sociologie/antropologie – 30/T  Epidemiologie – 30/T  Psychoterapie – 45/TP  Volitelný p ř edm ě t – 35/TP  Klinická praxe II 560h

Struktura výuky ve třetím ročníku  Ošet ř ovatelství v t ě hotenství – 80/T  Oše. v pediatrii– 100/TP  Komunitní ošet ř ovatelství III – 60/T  Ošet ř ovatelství v psychiatrii – 120/T  Výzkum I– 30/T  Zdravotní sociologie – 45/TP  Volitelný p ř edm ě t – 30/T  Klinická praxe III 735h

Struktura výuky ve čtvrtém ročníku  Výzkum a vývoj v ošet ř ovatelství – 75/TP  Výzkum II– 75/TP  Administrativa ošet ř ovatelské pé č e – 60/TP  Formation in Work contexts - 60/TP  Deontologie – 30/T  Ošet ř ovatelství v intenzivní pé č i – 30/T  Volitelný p ř edm ě t – 30/T  Klinická praxe IV 805h  Kone č ný reflexní seminá ř 30h  Všechny p ř edm ě ty jsou vyu č ovány multidisciplinárn ě