Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

INTERNET PRO NEVIDOMÉ A SLABOZRAKÉ Služby veřejných knihoven zdravotně postiženým uživatelům PhDr. Ivana Štrossová Hradec Králové 26.března 2001.
Veřejné informační služby poskytované prostřednictvím Internetu Městskou knihovnou v Ústí nad Orlicí n okres Ústí nad Orlicí - MěK Ústí nad Orlicí s reg.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Mgr. Jarmila Krkošková Knihovnické a informační služby Univerzitní knihovny Ostravské univerzity v Ostravě
Zkvalitnění elektronických služeb Univerzitní knihovny ZČU PhDr.Miloslava Faitová Tematický okruh: E/a.
Oborová brána TECH, tech.jib.cztech.jib.cz specifika, silné a slabé stránky oborové brány: velké množství zapojených zdrojů – knihoven i databází s přístupem.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Univerzitní knihovna Západočeské univerzity v Plzni.
Seminář knihoven okresu Vsetín MVK Vsetín, Trendy rozvoje knihoven ve Zlínském kraji se zaměřením na malé knihovny.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
OD FAKULTNÍCH KNIHOVEN KE KNIHOVNĚ CENTRÁLNÍ Dana Lošťáková Knihovna UP Olomouc.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Služby badatelům - uživatelům muzejních knihoven již 3. workshop pro seminář knihovníků muzeí a galerií.
Teorie a praxe městského marketingu v České republice Jiří Ježek Západočeská univerzita v Plzni Středisko pro výzkum regionálního rozvoje.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
VZDĚLÁVÁNÍ a REGIONÁLNÍ FUNKCE ??? Brno Zlata Houšková.
1. 2 Obsah Nabídka služeb Číselné údaje Oddělení pro dospělé Studovna Hudební oddělení Oddělení pro děti a mládež Městské informační centrum Knihkupectví,
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Novostavba NK z hlediska provozu Bohdana Stoklasová ředitelka Novodobých fondů a služeb.
E-město a e-knihovna Městská knihovna v Praze: infrastruktura pro síť knihoven a služby občanům Jaroslava Štěrbová.
Nepřizpůsobiví uživatelé knihoven. Seminář pro pracovníky služeb knihoven. Středočeská vědecká knihovna v Kladně Metodické vyjádření Ministerstva.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
Elektronické knihy v Masarykově veřejné knihovně Mgr. Jana Machalová Praha, NTK,
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
Knihovny okresu Vsetín Ing. Věra Pelcová v roce 2013.
Marketing ? Marketing!. Jaroslava Štěrbová Marketing je procesem … plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek,
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Vyhodnocení ankety „Kde a jak hledáte odborné informace?“
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
Aplikace teorie information commons v Ústřední knihovně Přírodovědecké fakulty MU Klub vysokoškolských knihovníků SKIP Zdeňka Dohnálková Prosinec 2006.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Metody knihovnické práce (VIKBA04)
Knihovny a jejich služby Souborné katalogy. Obsah přednášky výklad základních pojmů typologie služeb typologie katalogů souborné katalogy.
Co by měla splňovat pověřená knihovna Brno
6. zasedání sněmu RVŠ. Praha, Financování elektronických informačních zdrojů (EIZ) pro VaVaI na vysokých školách potřeba koncepčního řešení.
8. Marketing.
CENTRUM CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ S KNIHOVNOU MANŽELŮ TOMANOVÝCH ROŽMITÁL POD TŘEMŠÍNEM Dana Súlovcová.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Natáčení videa jako jeden ze způsobů propagace služeb Informačního centra MZLU v Brně Zuzana Streichsbierová Informační den ÚVIS,
1. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Konsorcia knihoven a knihovnické systémy pro jejich podporu Martin Ledínský Univerzita Karlova v Praze Ústav výpočetní techniky
ODBOR SLUŽEB Seminář pro vedoucí pracovníky infrastrukturních útvarů NK ČR 13. ledna 2016.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Koncepce rozvoje knihoven ČR na léta 2011 – Co venkovské knihovny umějí a mohou VIII Vít Richter Národní knihovna ČR.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Knihovnické systémy. Knihovnické systémy Kombinovaná forma výuky PhDr. Miloslava Faitová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni tel.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Knihovna UTB ve Zlíně a její (nejen) elektronické služby PhDr
SLUŽBY KRAJSKÉ VĚDECKÉ KNIHOVNY V LIBERCI z hlediska technického vybavení Dana Petrýdesová.
Problémy výpůjčního protokolu v „nejlepší knihovně na světě“
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Svět e-zdrojů na FSV UK Mgr. Daniela Uhrová
7 let po „velkém třesku“ aneb kam jsme došli, kudy dál a s kým
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Ústav vědecko – pedagogických informací a služeb Informační den Již po desáté!
Procházka po knihovnách
Elektronické informační zdroje na UP v Olomouci
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
DALŠÍ KROKY V OBLASTI RACIONALIZACE SÍTĚ ŠKOL
Transkript prezentace:

Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny Jan Soukup Lukáš Kulovaný Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny Případová studie

Co je marketing? Marketing můžeme nazvat procesem plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb. („Americká marketingová společnost“) Knihovna má zaměřit veškeré své úsilí na spokojenost všech typů uživatelů, k čemuž musí znát jejich přání a potřeby (a tomu podřídit své služby) a starat se o pozitivní obraz instituce. („Ikaros“)

Proč marketing? Úkolem marketingu je "maximalizovat" spokojenost uživatelů: aby se dobrý produkt (product) dostal na správné místo (place) v příhodné době za přiměřenou cenu (price) s přispěním odpovídající propagace (public relations)

Univerzitní knihovny PřF UK Poslání zpřístupňování knihovních dokumentů z vlastního knihovního fondu nebo prostřednictvím meziknihovních výpůjčních služeb bibliograficko-informační, referenční a rešeršní služby elektronické služby reprografické služby

SWOT ANALÝZA Silné stránky Slabé stránky velmi obsáhlý knižní fond poměrně konstantní počet čtenářů velmi kvalitní knihovnický systém Aleph500 Slabé stránky nejasná hierarchie knihoven roztříštěnost knižního fondu chaotický způsob financování velmi nízká počítačová gramotnost knihovnického personálu

SWOT ANALÝZA Příležitosti Hrozby výstavba jedné centrální knihovny za pomoci fondů EU postupná digitalizace především starých tisků možnost snadno a rychle oslovit téměř všechny potenciální čtenáře Hrozby pomalý postup rekatalogizace knižních katalogů do systému Aleph podceňování problémů knihoven vedením fakulty uzavřenost vůči „vnějšímu světu“ možné nesystémové vynakládání finančních prostředků

Externí informační toky SVI Rektorát Dodavatelé EIZ Členové konsorcií Naklada-telské instituce Žadatelé o mvs Sekční knihovny Oborové

Interní informační toky Vedoucí sekcí Vedení fakulty Sekční knihovny SVI Oborové knihovny Studenti a pedagogové

Veřejná knihovna Knihovna Jana Drdy Příbram Poslání městská knihovna v Příbrami je veřejná univerzální knihovna knihovna s regionálními funkcemi

Z hlediska produktu Z hlediska propagace knihovní fond a výpůjční služby informační centrum pořádání akcí vydavatelství rešeršní služby web Z hlediska propagace regionální funkce platforma pro setkávání občanů

Z hlediska místa a času Z hlediska ceny otevírací doba pobočky dotace, granty sponzorské dary vydavatelství

Čtenáři a návštěvníci Oddělení čtenáři 04 čtenáři 05 % návštěvníci 04   čtenáři 04 čtenáři 05 % návštěvníci 04 návštěvníci 05 Dospělí ÚP 2747 2775 101 34190 32865 96,1 Čítárna 5678 4839 85,2 Informační středisko 16847 18630 111 Příbram VIII – Křižák 1010 998 98,8 15505 15223 98,2 Březové Hory 178 202 113 2122 2354 Dospělí celkem 3935 3975 74342 73911 99,4 Děti – ÚP 954 903 94,7 10159 9290 91,4 Příbram VIII 7. ZŠ 492 494 100 9589 *10060 105 158 163 103 1531 1484 96,9 Děti celkem 1604 1560 97,3 21279 20834 97,9 ÚHRNEM 5539 5535 99,9 95621 94745 99,1

Univerzitní vs.Veřejná knihovna Hlavní rozdíly knižní fond (specializace, kvantita) cílová skupina poskytované služby (potisk triček vs. odborné databáze) způsob financování technické vybavení

Děkujeme za pozornost