Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Martina Musilová 4. I. Koncem šedesátých let vynálezce Douglas Engelbart představil světu novinku, která je dnes známá pod přezdívkou myš. Své jméno dostala.
Advertisements

Periferní zařízení počítače
Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
Periferní zařízení počítače
Počítač Počítač je v informatice elektronické zařízení, které zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Počítač je zpravidla ovládán uživatelem,
Přehled mobilních zařízení
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PC komponenty.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Výukové materiály pro předmět Zpracoval: PaedDr. Miloslav Psota Základní škola a Mateřská škola Velký Újezd © 2011.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Rozhraní PC.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
3. MATURITNÍ OKRUH Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ herní, dotykové displeje
Periferní zařízení počítače
Periferní zařízení.
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
Vstupní a výstupní zařízení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
PC Vstupní periferie.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, O STRAVA – P ORUBA, P ORUBSKÁ 831 PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE R EGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
HARDWARE II Periferie.
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Popis klávesnice. Typy připojení klávesnic: Konektor DIN Jde o stejný konektor, který se používal k přenosu zvuku před příchodem konektorů Jack. Toto.
HARDWARE 3. část.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vstupní počítačová zařízení
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_132_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 HARDWARE Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hardware počítače Číslo DUM: III/2/VT/2/1/01 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Porty a rozhraní Markéta Koubíková.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
PC Vstupní periferie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Herní zařízení-tablety
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Autor: Mgr. Václav Chvál
Transkript prezentace:

Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače jednotlivé typy klávesnic se odlišují svou velikostí a tvarem počtem, uspořádáním a popisem kláves mechanickým provedením kláves (spínače, kapacitní, membránové, Hallovy snímače, ...) rozhraním obvykle je klávesnice připojena k základní desce počítače prostřednictvím konektoru PS/2 nebo pětikolíkového konektoru DIN (dříve) nebo je připojení klávesnice přes USB nebo bezdrátově při každém stisku klávesy je vyvoláno přerušení a následně provedena obslužná rutina tohoto přerušení

Klávesnice

Myš polohovací zařízení určené k ovládání pozice kurzoru na obrazovce obvykle je její činnost založena na optomechanickém principu snímání pohybu kulička umístěná uvnitř myši se třením o podložku uvádí do pohybu, přičemž její otáčení snímá soustava dvou válečků pohyb obou válečků je snímán optoelektronickými čidly, jejichž signály jsou následně vyhodnocovány a převáděny na informace o rychlosti a směru pohybu myši k počítači se obvykle připojuje prostřednictvím sériového rozhraní, PS/2 nebo USB nebo bezdrátově existují i myši bezkuličkové, bezdrátové atd.

Anatomie počítačové myši

Trackball Trackball – kulový ovladač, který bývá součástí klávesnice přenosných počítačů (uživatel pohybuje přímo kuličkou myši – „myš vzhůru nohama“)

Trackpoint Trackpoint – „kolík“ na klávesnici, který se natáčí a způsobuje tak pohyb kurzoru

Touchpad Touchpad – dotyková destička, která umožňuje ovládat kurzor lehkým pohybem prstu po destičce

Tablet Tablet může znamenat: Tablet (počítač) – počítač ve tvaru desky s dotykovou obrazovkou Tablet (polohovací zařízení) – zařízení sloužící k přenosu kreseb rukou přímo do počítače Tablet PC – mezistupeň mezi notebookem a kapesním počítačem, nejčastěji notebook s dotykovou obrazovkou

Tablet (počítač) Tablet je označení pro přenosný počítač ve tvaru desky s integrovanou dotykovou obrazovkou, která se používá jako hlavní způsob ovládání. Místo fyzické klávesnice se často používá virtuální klávesnice na obrazovce nebo psaní pomocí stylusu.

Tablet (polohovací zařízení) Tablet je polohovací zařízení skládající se z pevné podložky s aktivní, zpravidla obdélníkovou plochou a z pohyblivého snímacího zařízení v podobě bezdrátového pera nebo tak zvaného puku (obdoba myši s nitkovým křížem a tlačítky). Tato počítačová vstupní periferie umožňuje ovládat počítač podobným způsobem jako počítačová myš (ovládání kurzoru), v případě pera je použitelná i ke kreslení volnou rukou, s pukem pak může sloužit i k digitalizaci výkresové předlohy. Používá se zejména v CADu či grafických programech. Moderní tablety jsou citlivé i na tlak a je možné měnit tloušťku a charakter čáry v závislosti na tlaku na hrot pera.

Tablet PC Tablet PC je mezistupněm mezi notebookem a kapesním počítačem. Podle původních představ se mělo jednat o jednoúčelový přenosný počítač s vysokou výdrží baterií a s dotykovým displejem. Původní představy se však postupem času vytratily a současné Tablet PC jsou v podstatě klasické notebooky se všemi výhodami i nevýhodami. Jediné, co z původní představy zůstalo, je dotykový displej.

Herní ovladače Joysticky (pákové ovladače) analogové digitální Gamepady Volanty