Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Světoví hudební skladatelé
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_854_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Bedřich smetana Život a dílo
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Rozčlenění hudebního vývoje
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Z franc. romantique = jako v románu
Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_842_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_846_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Richard Wagner –
ANTONÍN DVOŘÁK.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
HUDBA V BAROKU.
Český hudební romantismus
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_851_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_359_Bohuslav Martinů AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
 Název: Leoš Janáček  Šablona : III/ 2  Číslo : 39  Autor : Vyhnálková Zuzana  ZŠ Choltice „Učíme se pro život“  Klíčová slova: moderní hudba 20.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.
Pavla Tesařová Základní škola Řevnice Vedoucí práce: PhDr.Olga Tomková, Ph.D. školní rok:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_29_Hudba.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_46_Představitelé ranného romantismu TémaMladší větev romantických.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Test ověřující znalosti z HV
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Netvořice
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výtvarné umění – kvíz Portréty skladadelů – kvíz Test Poslech POJMY
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Romantizmus.
Významní skladatelia romantizmu
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje na německé hudební skladatele Autor: Mgr. Hana Kalousková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Romantismus – 1.část 19. století

Znaky hudby: Důraz na cit, fantazii Zájem o lidovou hudbu Díla v národních jazycích Vznik programní hudby (hudba mající nějaký děj – program) Rozvoj hudebních forem (symfonie, symf. báseň, opera) Rozvoj obchodu s hudbou (koncerty, vydávání děl) Zakládání hudebních škol

Významní hudební skladatelé Felix Mendelssohn-Bartholdy Carl Maria von Weber Robert Schumann Richard Wagner Fryderyk Chopin Hector Berlioz Franz Liszt Petr Iljič Čajkovskij Giuseppe Verdi

Felix Mendelssohn -Bartholdy (1809 – 1847) Německý skladatel a dirigent Zakladatel konzervatoře v Lipsku Přispěl ke znovuobjevení J. S. Bacha 121 děl Předehra Sen noci svatojanské Klavírní cyklus Písně beze slov

Carl Maria von Weber (1786 – 1826) První moderní dirigent (taktovka) Zakladatel německé opery Ředitel pražské Opery v letech 1813 – 1817 Klavírní skladba Vyzvání k tanci Opera Čarostřelec

Robert Schumann (1810 – 1856) Německý skladatel Psal komorní hudbu 183 písní 4 symfonie Klavírní cyklus Dětské scény Manželka klavírní virtuozka

Richard Wagner ( ) Německý skladatel, operní reformátor Psal i libreta svých oper Založil divadlo v Bayreuthu Opery Bludný Holanďan, Lohengrin, Tannhäuser a další

Vyřeš přesmyčky : NASCHUMN DIAVLIV VENEHOBET NETAMAS VÝVOVJASEK SCHUMANN VIVALDI BEETHOVEN SMETANA VEJVANOVSKÝ

Použité zdroje: Carl Maria von Weber Carl_Maria_von_Weber.jpgCarl Maria von Weber Carl_Maria_von_Weber.jpg Felix Mendelssohn-Bartholdy Mendelssohn_Bartholdy.jpgFelix Mendelssohn-Bartholdy Mendelssohn_Bartholdy.jpg Robert Schumann Richard Wagner a_1862.jpg/225px-Richard_Wagner_by_Caesar_Willich_ca_1862.jpgRichard Wagner a_1862.jpg/225px-Richard_Wagner_by_Caesar_Willich_ca_1862.jpg