Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytvoření rovnice v programu Microsoft Word
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Prostředí tabulkového kalkulátoru, základní operace Vypracoval : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky.
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
X EXEL.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Dajbych Václav Pole Další stránku vyvoláte levým kliknutím na Vaší myš, nebo popřípadě rolovacím kolečkem.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Hromadná korespondence
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Excel – editace ( formát ) buněk
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
postup tvorby prezentace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_32_INOVACE_TE_3 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
EDITOR ROVNIC Mgr. Alena Tichá.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Anotace Žák dokáže formátovat text v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže naformátovat text a nastavit různé formáty.
Anotace Žák se seznámí se základy psaní textu ve Wordu a pohyb po dokumentu. Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže napsat, opravit a smazat.
Tabulkový procesor – Excel 2010.
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Symboly, rovnice, obrazce
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo v digitálním archivu školy
Textový Editor.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Relativní a absolutní odkazy
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Sada: 2Číslo materiálu v sadě: 20 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: MS Excel – editace matematických výrazů Jméno autora: Jan Kameníček Předmět: Práce s počítačem Jazyk: česky Klíčová slova: MS Excel, matematický výraz, rovnice, editor rovnic Cílová skupina: žáci 1. ročníku střední odborné školy, obor strojírenství Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žáci se seznámí s možnostmi zápisu matematických výrazů a rovnic v tabulkovém procesoru MS Excel.

Metodický list/anotace Prezentace seznamuje žáky se dvěma různými způsoby zápisu matematických výrazů a rovnic v tabulkovém procesoru MS Excel, a sice pomocí Editoru rovnic 3.0 a pomocí integrované knihovny matematických symbolů. Datum vytvoření: 21. června 2013

MS Excel – editace matematických výrazů

Úvod Tabulkový procesor MS Excel je (podobně jako všechny tabulkové procesory) uzpůsoben k matematickým a jiným výpočtům, pro jejichž zadávání má svůj vlastní jazyk. Někdy ale můžeme potřebovat přiložit k tabulce matematickou rovnici zapsanou tak, jak jsme zvyklí v běžném životě, což ovšem přímo do buňky tabulky nejde. Matematické výrazy a rovnice totiž mají určitá specifika, jako komplexní zlomky, odmocniny a mnohá další. Totéž se týká také různých technických zápisů, značení chemických sloučenin a podobně. Potřebu takových zápisů lze v aplikaci Word vyřešit dvěma způsoby: pomocí Editoru rovnic 3.0, nebo využít integrované knihovny matematických symbolů.

Spuštění Editoru rovnic 3.0 Editor rovnic 3.0 vkládá rovnice jako samostatné objekty. Nejprve na kartě „Vložení“ vybereme příkaz „Objekt“, čímž otevřeme dialogové okno, jaké vidíme na obrázku vpravo.. V otevřeném okně pak najdeme a vybereme typ objektu „Editor rovnic 3.0“.

Zápis matematického výrazu v Editoru rovnic 3.0 Po spuštění příkazu „Editor rovnic 3.0“ se do dokumentu vloží (zatím prázdný) objekt a současně se objeví panel „Rovnice“, viz obrázek: Do objektu můžeme zapisovat z klávesnice nebo vkládat symboly z panelu „Rovnice“, včetně zlomkových čar, horních a dolních mezí, znaků pro sumy, písmen řecké abecedy atp.

Zápis matematického výrazu v Editoru rovnic 3.0 Výsledný výraz potom může vypadat například následovně: Například mocniny vkládáme tlačítkem ze skupiny Horní a dolní meze: Podobně zde máme také třeba skupinu na různé typy závorek. Výhodou, oproti prostému psaní závorek z klávesnice je, že se nám podle potřeby zvětšují či zmenšují. Podobně se mění velikost i délka břevna u symbolu pro odmocninu.

Zápis pomocí knihovny matematických symbolů Druhou možností je využít knihovny matematických symbolů. Tu spustíme tak, že na kartě „Vložení“ spustíme příkaz „Rovnice“ (označený symbolem π, viz obrázek) nebo použijeme klávesovou zkratku ALT=. Následně se opět vloží (zatím prázdný) objekt, do něhož můžeme zapisovat z klávesnice anebo vkládat symboly z nově se objevivší karty „Návrh – nástroje rovnic“ se skupinami příkazů „Symboly“ a „Struktury“. Vlastní zápis je pak obdobný, jako v případě Editoru rovnic 3.0.

Příklady Zapište pomocí Editoru rovnic 3.0 a pomocí integrované knihovny matematických symbolů následující:  Vyjádření přepony z Pythagorovy věty:  Pevnostní podmínku v tahu:  Následující komplexní zlomek:  Vzorec kyseliny sírové:

Použité zdroje: Podpora Office [online]. Microsoft Corporation, 2013 [cit ]. Dostupné z: cz/support. cz/support