Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
2 Obsah bloku ► Efektivní internetová reklama? Luboš Plotěný (Dobrý web) ► PPC reklama ► marketing Tomáš Symerský (OMD Digital) ► Bannerová reklama ► PR články online
3 Efektivní internetová reklama?
4 Obecně efektivní forma online reklamy neexistuje,......ale efektivní mohou být všechny! ► Jaké faktory hrají klíčovou roli – Známost firmy a síla značky – Charakter firmy a obor podnikání – Cíle reklamní kampaně – Typ reklamního sdělení – Cílové publikum –...
5 PPC reklama
6
7
8 Princip PPC reklamy ► Pay Per Click = platba za kliknutí ► Reklamní kampaň máte plně pod kontrolou – Rozpočet – Cena za kliknutí (návštěvníka) – Čas – Zacílení – Návratnost investic ► Nevyhrává ten, kdo zaplatí víc!
9 Kdy využít PPC reklamu... a kdy ne ► Kdy ANO? – Omezené reklamní rozpočty – Zaměření na obchodní výkon webu (internetové obchody, cestovní kanceláře) – Propagace konkrétních výrobků a služeb ► Kdy NE? – Zvyšování povědomí o značce – Budování komunity
10 Mějte své investice pod kontrolou ► Efektivitu PPC reklamy lze velmi přesně vyhodnocovat – Pomocí systémů pro správu PPC reklamní kampaně – Pomocí nástrojů pro monitoring návštěvnosti webu
11 Více o PPC reklamě ► PPC konference – Odborná konference na téma PPC reklamy – Kdo bude přednášet? » Specialisté na internetový marketing » Provozovatelé PPC systémů » Inzerenti » Zástupci mediálních agentur – Termín: 22. května 2007 – Místo: Praha – Více informací: konference.dobryweb.cz/ppc/konference.dobryweb.cz/ppc/
12 marketing ► Využívá elektronickou poštu ► Účelem nemusí být vždy jen přímé reklamní sdělení ► Kritické faktory úspěchu – Cílení a personalizace – Informační hodnota – Opakování – Masovost ► marketing není SPAM!
13 Kdy se marketing hodí... a kdy ne ► Kdy ANO? – Budování vztahů se zákazníky (cross-selling a up-selling) – Vytváření komunit – Zvyšování povědomí o značce ► Kdy NE? – Výkonové reklamní kampaně
14 Sledujte efektivitu a vyhodnocujte ► Sledované ukazatele jsou závislé na formě marketingu a charakteru sdělení ► Můžete sledovat – Vývoj počtu odběratelů newsletteru – Odezvu na reklamní sdělení (otevření, kliknutí) – Vliv na počet objednávek, poptávek, prodeje – Co funguje lépe – A/B testování
15 Děkuj i za pozornost Kontakt Dobrý web, Internet Info s.r.o. tel.: ( +420 ) Luboš Plotěný (