Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Vzdělávací obor: Matematika
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_747.
Matematika a její aplikace
AUTOR: Martina Dostálová
Autor výukového materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Obvody základních obrazců
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
24..
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vyvození a procvičení učiva
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Dělitelnost - test 6. třída.
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_MA Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: srpen 2012 Určeno pro 6. ročník Matematika 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možných 6 bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy vytvoříme žlutou, modrou a zelenou skupinu, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

13. – 15. úloha testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) 13. Jaké číslo dostaneme, když sečteme největší a nejmenší trojciferné číslo a největší a nejmenší dvojciferné číslo? 14. Prázdný kamion váží 4 t. Veze 20 palet, z nichž každá váží 250 kg. Kolik těchto palet musí vyložit, aby mohl projet po mostě s nosností 7 t? 15. Číslo je menší než 50, větší než 30, dělitelné třemi a je násobkem pěti. O které číslo se jedná?

Jaké číslo dostaneme, když sečteme největší a nejmenší trojciferné číslo a největší a nejmenší dvojciferné číslo? 13. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Největší trojciferné číslo je 999, nejmenší trojciferné číslo je 100. Když je sečteme dostaneme = Největší dvojciferné číslo je 99, nejmenší dvojciferné číslo je 10. Když je sečteme dostaneme = 109. Jejich součet je = Správnou odpovědí je varianta C). Nabízená řešení jsou: A) 1108; B) 1109; C) 1208; D) 1209

Prázdný kamion váží 4 t. Veze 20 palet, z nichž každá váží 250 kg. Kolik těchto palet musí vyložit, aby mohl projet po mostě s nosností 7 t? 14. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Samotné palety váží 20 x 250 = kg = 5 t. Prázdný kamion a palety váží = 9 t. Kamion s nákladem je těžší o 9 – 7 = 2 t. Kolik palet váží 2 t? 2 t = kg : 250 = 8 Je třeba vyložit 8 palet. Správnou odpovědí je varianta D). Nabízená řešení jsou: A) 4; B) 5; C) 6; D) 8

Číslo je menší než 50, větší než 30, dělitelné třemi a je násobkem pěti. O které číslo se jedná? 15. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Číslo menší než 50 a větší než 30 je 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49                    31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49. Z těchto devatenácti čísel jsou čísla dělitelná 3 tato: 33, 36, 39, 42, 45, 48. Z těchto šesti čísel je dělitelné 5 pouze číslo 45. Hledaným číslem je číslo 45. Správnou odpovědí je varianta C). Nabízené odpovědi jsou: A) 30; B) 42; C) 45; D) takové číslo neexistuje.

16. – 18. úloha testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) 16. Která z následujících úseček je osou souměrnosti uvedeného obrazce? 17. Lucka má v peněžence tři pětikoruny, dvě desetikoruny a jednu dvoukorunu. Kterou z uvedených částek nemůže z těchto mincí poskládat? 18. Uvedený obrazec je možné rozdělit na šest shodných rovnostranných trojúhelníků, každý s obvodem 12 cm. Jaký je jeho obvod?

Která z následujících úseček je osou souměrnosti uvedeného obrazce? 16. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Úsečka BF není osou souměrnosti. Úsečka CG je osou souměrnosti. Úsečka DH není osou souměrnosti. Úsečka BH není osou souměrnosti. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízené odpovědi jsou: A) úsečka BF; B) úsečka CG; C) úsečka DH; D) úsečka BH.

Lucka má v peněžence tři pětikoruny, dvě desetikoruny a jednu dvoukorunu. Kterou z uvedených částek nemůže z těchto mincí poskládat? 17. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: 25 Kč = 2 x x 5 27 Kč = 2 x x x 2 28 Kč = 2 x x x 2 a 1 Kč mi chybí, nelze poskládat. 37 Kč = 2 x x x 2 Z určených mincí nelze poskládat částku 28 Kč. Správnou odpovědí je varianta C). Nabízené odpovědi jsou: A) 25 Kč; B) 27 Kč; C) 28 Kč; D) 37 Kč. Zdroj: Pětikoruna: Desetikoruna: Dvoukoruna:

Uvedený obrazec je možné rozdělit na šest shodných rovnostranných trojúhelníků, každý s obvodem 12 cm. Jaký je jeho obvod? 18. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2012) Řešení: Rovnostranný trojúhelník má všechny strany stejně dlouhé a má obvod 12 cm. Každá ze tří jeho stran tedy měří 12 : 3 = 4 cm. Obvod obrazce je složen z 8 takových stran, tj. 8 x 4 = 32 cm. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízené odpovědi jsou: A) 24 cm; B) 32 cm; C) 48 cm; D) 64 cm