Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Světoví hudební skladatelé
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
Renesanční hudba (15. – 16. st.)
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klára Motlíčková, KVARTA
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Klasicismus v evropské hudbě
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Madrigal a Fuga.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.
Wolfgang Amadeus Mozart
Hudební výrazové prostředky
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
HUDBA V BAROKU.
Veronika Hochmanová,tercie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova - hudební nástroje Název materiáluPoznej hudební nástroj – dudy AnotaceDudy.
Franz Joseph Haydn Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala. Obsah Motivační skladby a text Úvod – ze skladatelova života Výmar Köthen Lipsko Zajímavosti, závěr.
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
Otázky jsou vybrány z DUM č
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Jakub Jan Ryba Česká mše vánoční
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Mgr. Jakub Tomala

 Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář k ukázce č. 3  Komentář k ukázce č. 4  Komentář k ukázce č. 5

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 Ludwig van Beethoven  1770 – 1827, Němec  Symfonie č. 9 d-moll „S ódou na radost“, 3. věta  nádherné Adagio, dvojité variace na dvě střídající se témata  nový ventilový lesní roh ZPĚT

 Leopold Mozart  1719 – 1787, Němec  Koncert pro hornu ZPĚT

 Antonio Vivaldi  1678 – 1741, Ital  Nulla in mundo pax sincera  moteto, vroucná motlitba k Ježíši o pokoj ZPĚT

 Arcangelo Corelli  1653 – 1713, Ital  Soante a violino e violone o cimbalo op. 5 „Follia“  velmi populární, ve své době melodii zpracovalo mnoho skladatelů ZPĚT

 Claudio Monteverdi  1567 – 1643, Ital  8. kniha madrigalů, bitevní scéna Zápas Tancreda a Clorindy (Combattimento di Tancredi e Clorinda) na Tassův text z Osvobozeného Jeruzaléma  operní prostředky ZPĚT

 AINSLEY, Robert. Klasická hudba. Editor John Burrows, Charles Wiffen. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. Velký ilustrovaný průvodce. ISBN