PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDMĚT ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Diagnostika SPU.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Aplikovaná psychologie
ZSV Filip Kuřec, 6.A.  Historická v ě da, zabývající se chováním, jednáním, pro ž íváním a dalšími č innostmi jedince  Zalo ž ena 1879 Wilhelmem Wundtem,
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Psychologie a komunikace Dělení psychologických věd
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Pedagogika jako věda Její předmět, cíle, metody, postavení v rámci společenských věd, jednotlivé disciplíny, základní pojmy.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Základy psychologie – úvod
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Úvod do psychologie
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Postavení pedagogiky mezi vědami
Pedagogická diagnostika
Úvod do psychologie
Výzkumné metody v psychologiI
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Úvod do psychologie
ZÁKLADY PSYCHOLOGIE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Metody psychologie IV. Část Experiment, sociometrická metody Anotace : Prezentace slouží jako osnova, která má pomoci učiteli při výkladu. Výukový materiál.
Psychologické disciplíny I.ČástZákladníSpeciální.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Úvod do psychologie Prezentace Barbora Čechová – Labeling Příště (4.11.): Barbora Palatová – Vězeňský experiment Barbora Skoumalová – Teorie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Pedagogika předmět disciplíny výzkum metody. předmět Pedagogiky = výchova (záměrné působení na rozvoj jedince) výchova = celoživotní proces rozvoj jedince.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pedagogické disciplíny
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Metody psychologie.
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Úvod do psychologie II. přednáška
Dějiny psychologie současná psychologie.
Transkript prezentace:

PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA

KDE MŮŽEME VYUŽÍT PSYCHOLOGII? VŠUDE TAM, KDE POTŘEBUJEME: POZNAT LIDI A PŮSOBIT NA NĚ USPOŘÁDAT VĚCI A POMÍNKY K ŽIVOTU A PRÁCI POZNAT SEBE A DRUHÉ OSVOJIT SI LÉPE ZPŮSOB UČENÍ NAUČIT SE ÚČELNĚ ODPOČÍVAT A ČERPAT NOVÉ SÍLY

ODVĚTVÍ PSYCHOLOGIE ZÁKLADNÍ (TEORETICKÉ) APLIKOVANÉ SPECIÁLNÍ

ZÁKLADNÍ ODVĚTVÍ OBECNÁ PSYCHOLOGIE VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI EXPERIMENTÁLNÍ PSYCHOLOGIE SROVNÁVACÍ PSYCHOLOGIE PSYCHOPATOLOGIE

APLIKOVANÁ ODVĚTVÍ PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE KLINICKÁ PSYCHOLOGIE PSYCHOLOGIE ORGANIZACÍ PSYCHOLOGIE SPORTU LÉKAŘSKÁ PSYCHOLOGIE SOUDNÍ PSYCHOLOGIE PSYCHOHYGIENA A DALŠÍ

SPECIÁLNÍ ODVĚTVÍ PSYCHODIAGNOSTIKA PSYCHOLINGUISTIKA METODOLOGIE PSYCHOLOGIE NEUROPSYCHOLOGIE ZOOPSYCHOLOGIE

METODY PSYCHOLOGIE 1. EXPERIMENT SPECIÁLNÍ LABORATOŘE PŘIROZENÉ PODMÍNKY

METODY PSYCHOLOGIE 2. POZOROVÁNÍ PŘÍLEŽITOSTNÉ – NÁHODNÉ ZÁMĚRNÉ – SYSTEMATICKÉ POZOR: NEPROMÍTAT DO POZOROVÁNÍ, CO OČEKÁVÁME, PŘEDPOKLÁDÁME, NA CO SE SAMI ZAMĚŘUJEME!!!

METODY PSYCHOLOGIE 3. ROZHOVOR CÍL ROZHOVORU PROSTŘEDÍ, ATMOSFÉRA OTÁZKY: UZAVŘENÉ A OTEVŘENÉ ZÁPIS – JEN SKUTEČNOSTI, NE DOMĚNKY

METODY PSYCHOLOGIE 4. DOTAZNÍK ANAMNESTICKÝ ZÁJMOVÝ POVAHOVÝ TYPY OTÁZEK: ZJIŠŤOVACÍ – ODPOVĚDI ANO/NE/NEVÍM DOPLŇOVACÍ – ODPOVĚĎ NĚKOLIKA SLOVY.

METODY PSYCHOLOGIE 5. TESTY K MĚŘENÍ VÝKONŮ A SCHOPNOSTÍ OSOBY např.: PROJEKČNÍ TESTY (RORSCHACHŮV TEST)

JAK VY OSOBNĚ MŮŽETE VYUŽÍT ZNALOSTI Z PSYCHOLOGIE VE VLASTNÍM ŽIVOTĚ ?

JAKÝ VÝZNAM MÁ PSYCHOLOGIE PRO PRÁCI ZDRAVOTNICKÝCH PRACOVNÍKŮ?

DĚKUJI ZA POZORNOST KONEC PREZENTACE