Marketingové prostředí obce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Neziskové organizace a jejich financování
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Činnost veřejné správy
Veřejná správa – úvod.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Marketing měst a obcí.
Základy marketingu šestá přednáška
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
2.Marketingové prostředí
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Sekretariát Regionální Rady NUTS II Severovýchod Implementační jednotka Společného regionálního operačního programu.
MARKETINGOVÝ MIX.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
KONFERENCE „VĚDA, MANAGEMENT A LIDSKÉ ZDROJE“ SENÁT PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY 1. PROSINCE 2011 HLAVNÍ SMĚRY PROJEKTU NAKI „ EFEKTIVNÍ METODIKY PODPORY.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Venkovská turistika podnikatelské minimum
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Urbanizace a urbanismus
Tržní prostředí.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
Veřejné finance Veřejný sektor, veřejné statky
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Komunitní plánování péče a podpora zaměstnanosti na Vsetínsku.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
MARKETING Přednáška P
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Strategie regionu, obce
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Assessment centrum.
Marketing neziskových organizací
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Lidé, procesy, partnerství
Vítejte na marketingu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ekonomika malých a středních podniků
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Marketingové prostředí obce

Z metodiky obr. 1

Vnější prostředí Demografické Ekonomické Politicko- právní (obec může spoluvytvářet) Sociálně kulturní Přírodní Technologické

Vnitřní prostředí Situace organizace Obecný rozpočet Zaměstnanci obecního úřadu a institucí, které obecní úřad přímo řídí

Materiální prostředí Okolní příroda Územní uspořádání Soubor budov a zařízení Základní:součástí poskytované služby – prostor ve které je služba poskytována Periferní:dotváří dojem zákazníka Vybudování konkurenční výhody

Řízení prostředí Zahrnuje vše co ovlivňuje výkon a komunikaci Součást plánu mkg. mixu Negativní příklad: Plánování prostředí řeší:funkční požadavky, pocity klientů, jakou úlohu hraje exteriér,co má probíhat v přilehlých prostorách

Vnější prostředí: tvar budov, velikost budov, průčelí budov, užití znaku, vchody, venkovní osvětlení…. Vnitřní prostředí: kombinace barev,vybavení,pomůcky, osvětlení, šířka chodeb, klimatizace, větrání, vytápění, znak…. Nástrojem řízení je územní plán a aktivity stavebního úřadu.

Postavení obce v konkurenčním prostředí Hledání, vymezení postavení obce vůči zákazníkům a vůči jiným městům – positioning: Turistická oblast Středisko rozvoje průmyslu Středisko rozvoje služeb Nákupní centrum Komerční a finanční centrum

Tržní postavení Konkurenti Dominantní kultura obce Geografická orientace obce Duch místa

Segmentace teritoriálního marketingu Segmentace proces rozdělení zákazníků do odlišitelných skupin s podobnými vlastnostmi, potřebami a chováním. Tyto skupiny jsou vnitřně relativně homogenní, navzájem pak heterogenní. Zákazníci jsou občané, podnikatelé, návštěvníci či potenciální investoři působící dočasně či trvale na území kraje/obce, kteří čerpají v nějaké formě poskytované služby či produkty. Tržním segmentem je ta skupina zákazníků (obyvatel, podniků), která má podobné potřeby a chování.

Cílová skupina je segment zákazníků, na kterou je zaměřena pozornost kraje či obce: Jedná se o: externí podniky, které se chtějí v území usídlit, finanční zprostředkovatele, poskytující externí financování pro rozvoj kraje/obce, podniky, jejichž odchodu z kraje/obce je potřebné zabránit, obyvatele kraje/obce - spotřebitele (klienty) veřejných služeb, návštěvníky kraje/obce, management kraje/obce, včetně producentů veřejných služeb.

Segmentace cílových skupin územního marketingu Velké skupiny /masový marketing Specifičtí jednotlivci/přímé formy marketingu Interní cílové skupiny Obyvatelé města/regionu Místní úředníci, místní podnikatelé Externí cílové skupiny Domácí turisté, zahraniční turisté,cestovatelé, obchodníci Domácí i zahraniční investoři, st.úředníci, instituce

Aktéři teritoriálního marketingu Obligatorní aktéři Fakultativní aktéři Lokálně specifičtí aktéři Respektované osobnosti

Financování teritoriálního marketingu Dáno: Typem teritoriálního marketingu Délkou trvání projektu Velikostí území Nároky na personální a materiální vybavení Mírou autonomie ve veřejné správě

Zdroje Veřejné zdroje Soukromý sektor Smíšené financování