Periodizace dějin japonského myšlení pravěk a starověk - Džómon (asi 8000 BC – 300 BC), Jajoi (asi 300 BC- 3. stol. AD), Kofun (3. – 7. stol.), Nara (710-794),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

OPAKOVÁNÍ VLASTIVĚDY - TEST
Historická období a historické prameny
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Archeologické kultury na našem území
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lidé a čas 1) DÁVNÁ MINULOST.
II. Pravěk 8. Doba bronzová.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ.
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
VY_32_INOVACE_3D.6.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Periodizace dějin 6. ročník.
Eneolit = Chalkolit Eneolit- (pozdní doba kamenná), doba měděná; dokončen přechod k patriarchátu; zvyšuje se zemědělská produkce změna budování sídel-
Historický vývoj japonštiny
Historické prameny.
6. ročník Pravěk.
Doba bronzová v Čechách
Kultura doby bronzové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
I. Starověké středomoří
Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění v praxi CZ 1.07/2.2.00/ ÚVOD DO NÁBOŽENSTVÍ V JAPONSKU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Japonsko ZEMĚ VYCHÁZEJÍCÍHO SLUNCE.
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
Kultura lidu popelnicových polí
Konec pravěku, Slované Název školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Japonsko jap. Nihonkoku Zuzana Pešičková SEXTA. Japonsko obecně Je ostrovní stát v Tichém oceánu- základně ho tvoří 4 ostrovy: Hokkaido, Honshu, Kyushu,
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_03_Periodizace dějin hudby TémaPeriodizace dějin hudby Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
Českofalcká mohylová kultura – 1700 – 1300 př.n.l. - Plzeňsko.
Počátky umění na našem území
DOBA BRONZOVÁ Zpočátku lidé zacházeli s mědí jako s lepším druhem nerostu. Hmota se dala kováním tvarovat, roztepávat na pláty, vytahovat do délky. Poté.
Chronologie doby bronzové Jako doba bronzová se v ČR archeologicky vymezuje období přibližně mezi roky 2000 až 800 př. n. l. Periodizace a významné.
Pravěk.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
(asi od 40. tis. př. n. l.do 4. až 3. tis. př. n. l.)
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Archeologické kultury na našem území
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Požadavky na splnění předmětu
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
UMĚNÍ A NÁBOŽENSTVÍ 6.TŘÍDA
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Úvod do učiva dějepisu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Periodizace dějin japonského myšlení pravěk a starověk - Džómon (asi 8000 BC – 300 BC), Jajoi (asi 300 BC- 3. stol. AD), Kofun (3. – 7. stol.), Nara ( ), Heian ( ) středověk a novověk - Kamakura ( ), Muromači ( ), Azuči-Momojama ( ), Edo ( ) moderní období - Meidži ( ), Taišó ( ), Šówa ( ) poválečné období a současnost - Šówa ( ), Heisei (od 1989)

Džómon džidai 縄文時代  asi 8000 (či 10000) BC – 300 BC  kultura keramiky provazcového vzoru  figurální keramika dogú 土偶  množství archeologických nalezišť – sídliště, mušlové hromady  pohřební zvyklosti – častý výskyt skrčenců  kamenné kruhy svědčící o společných náboženských obřadech

Jajoi džidai 弥生時代  asi 300 BC až 300 AD  používání bronzu a železa  přechod k zemědělské společnosti – pěstování rýže  bronzové meče a zvonce dótaku 銅鐸  bronzová zrcadla  praxe věštění z kostí

Kofun džidai 古墳時代  konec 3. až 7. století  kultura mohyl  úzký kontakt s asijskou pevninou  hliněné sošky haniwa 埴輪  uctívání božstev moře a hor  rozdílné rituály používané při pohřbech a čistě náboženských obřadech  významné nálezy na ostrůvku Okinošima 沖ノ島  nálezy v horských soutěskách