Kulhánková Adéla, C4A.  Ř ecké ethos = zvyk, oby č ej, charakter  Praktická filosofie – morální jevy  Deskriptivní etika – mravní jednání a hodnoty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Advertisements

PRAKTICKÁ A SOCIÁLNÍ ETIKA
Etika v podnikání Business Ethics
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Anotace: Objasnění etických pojmů se zaměřením na věcný a společenský význam Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor:
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Etika Mgr. Blanka Chocová.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
Uvedení do etiky Zuzana Svobodová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
DOBRO A ZLO – etické kategorie
Sokrates Kristýna Chvalová, C4A.
Druhy lásky podle filosofie a etiky
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_02 TÉMA: SLAVNÍ.
Co je péče? Jiří Šimek ZSF JU České Budějovice. Otázka péče teoreticky filosofie + sociologie + psychologie rozvíjí pojem péče teprve pár desetiletí.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Platón & „objektivní idealismus“
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Sociální etika 1 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 1 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Osvícenství. Na počátku moderní společnosti... Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
N EZISKOVÉ ORGANIZACE Základní termíny a pojmy. N EZISKOVÉ ORGANIZACE JAKO SOUČÁST OS Sektor, občanský, jeden ze sektorů národního hospodářství; řadíme.
Michalíková Hor č íková 2. Ro č ník VSRR Bc. Aristoteles.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
Náboženství a fanatismus
Smrt a umírání ve zdravotní péči
Digitální učební materiál
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE II.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Politické strany a politické směry
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Úzká brána a cesta k životu
Filozofové odpovědnosti: židovská filozofie reagující na holocaust
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
Úvod do etiky v podnikání - základní pojmy
Filozofické disciplíny
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DUM_003/ ČLOVĚK A JEHO SVĚT/ ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA/ VYDMUCHOV/ŠŤÁSTKOVÁ/ 2012 Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace.
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
seminář k Teorii a metodice výchovy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PRAVĚK.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Žít svůj život naplno.
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
PRAVĚK.
Úvod do politologie (PS) Vyučuje: PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Úvod do etiky v podnikání (1) - morálka, etika, mravnost EvP (P-1)
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Teologická etika: úvod do disciplíny, pojmy, vymezení oblasti
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Základní filozofické otázky
Věda a etika.
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Transkript prezentace:

Kulhánková Adéla, C4A

 Ř ecké ethos = zvyk, oby č ej, charakter  Praktická filosofie – morální jevy  Deskriptivní etika – mravní jednání a hodnoty  Normativní etika – lidské jednání  Individuální etika – morální otázky jednotlivce  Sociální etika – mravní ž ivot a normy r ů zných spole č enství  Teoretická etika – filosofické otázky etiky  Praktická etika – konkrétní situace, mravní jednání

 Areté, od aristot = to nejlepší, č eho je č lov ě k schopen  Celé vzd ě lání  Celkové zam ěř ení č lov ě ka k dobru  Druhy ctností: 1. Rozumnost 2. State č nost 3. Um ěř enost 4. Spravedlnost  Platón – ž ivot podle nejvyšší ideje dobra  Aristoteles – rozumný ž ivot a uspo ř ádání spole č enský ž ivot

 Smysl ž ivota ti druzí – p ř átelství  Základy sociálního chování  Testuje etické principy pro všechny ostatní vztahy  D ů v ě ra, tolerance, odpušt ě ní, solidarita, odpov ě dnost  Egoistický zájem – ž árlivost, citové vydírání  Širší lidské vztahy i politiky – p ř átelské vztahy

 Podoby:  Rodi č ovská, d ě tí, milenecká, k vlasti, k p ř írod ě, k Bohu  Vztah, cit, rozhodnutí  Nejvýsti ž n ě ji – poezie  Ř e č tina – erós, filiá, agapé  Erós – láska citu a sympatie  Filiá – láska p ř átelská  Agapé – láska nezištná  Opravdová láska – propojení rovin, otev ř ená, sociáln ě citlivá, dlouhodobý proces

 Základní pilí ř lidského a spole č enského ž ivota  Prost ř edí lásky  Spole č enství mu ž e a ž eny  Dar – nezrušitelné, v dobrém i zlém dokonce smrti  V ě rnost, úcta, tolerance a trp ě livost  Láska náro č ná

 P ř ekonání individualismu a sobectví  Sm ěř uje k mate ř ství a otcovství  První vychovatelé  Prost ř edí proniknuté láskou a úctou – první škola lidství  Civilizace lásky – rodiny ž ijící opravdovými hodnotami

 Co je to etika?  Jaké jsou podoby lásky?  Jaké jsou druhy ctností?

 U č ebnice - Základy spole č enských v ě d, Základ filosofie a etiky pro st ř ední školy,