Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Advertisements

Jan Opatřil….
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_483_Život a dílo Aloise Jiráska AUTOR: Mgr. Martina Ringová.
JIŘÍ ŽÁČEK * v Chomutově.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_14.
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Spisovatelé dětské literatury
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Mark Twain Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
VY_32_INOVACE_ČJ.6.05_ F.Nepil, prezentace Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM – Jazyk a jazyková komunikace_Český.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_06.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Autor: Bc. Eva Doležalová
KAREL POLÁČEK 9. ročník.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_09.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Spisovatelé dětské literatury
Ondřej Sekora ( – ) autor: Kateřina Marková.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Marie Majerová 9. ročník.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_35.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_28.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.6 Karel Poláček Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Český jazyk a literatura – Na počátku prý stálo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_14_LITERATURA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_ČESKÝ JAZYK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Božena Němcová.
Martina Drijverová ( ).
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Spisovatelé dětské literatury
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Iva Procházková Eva Švančarová
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
Spisovatelé dětské literatury
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Transkript prezentace:

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní znalosti s novými poznatky Autor: Mgr. Michaela Suchardová

Martina Driverová „ S úsměvem a dobrou myslí lze v životě vzdorovat v podstatě všemu.“

Představení:  spisovatelka knih pro děti  autorka televizních pořadů, rozhlasových her seriálů, audiokazet a divadelních her  po studiích vyučovala francouzštinu, tlumočila a překládala  pracovala v dětské redakci Československého rozhlasu v Praze  průběhu let přispívala do řady dětských časopisů - do ABC mladých techniků a přírodovědců, Mateřídoušky, Sedmičky a Sluníčka.

Charakteristika tvorby:  nejraději píše pro děti od 3 do 16 let. „Děti věří na zázraky a to je něco jiného, než u dospělých.“  její próza je doplňována autorskými projekty, které se obracejí k minulosti  od pohádek zvolna přešla k historickým vypravováním a vetkla do nich prvky osobitého humoru  dialozích mezi dětmi používá nespisovnou formu jazyka

Přehled díla: 1. Táta k příštím vánocům 2. Ježíš a jeho příběh 3. To první, to druhé dítě  její prvotina, ve které holčičky, kterým zemřel táta a hledají nového.  Najvýznamnější události ze života Ježiše Nazaretského poutavě a srozumitelně převyprávěné pro malé čtenáře  peripetije tzv. mateřské dovolené popisuje velmi barvitě ze své vlastní zkušenosti

4. Máme doma zvířata 5. České pověsti pro malé děti 6. Táta pro radost i pro zlost 7. Táta nemá smutky rád  encyklopedie základních znalostí pro výběr a chov domácího mazlíčka, mít doma zvířátko není jen o mazlení a chlubení se kamarádům, ale jsou to i povinnosti a zodpovědnost  autorka vybrala pro malé čtenáře ty nejznámější a nejpůvabnější a vypráví je jazykem čtivým a dětem srozumitelným  volné pokračování knihy Táta k příštím Vánocům  desetiletá Jana je okouzlena o deset let starším Evženem, vyčítá si, že myslí na někoho cizího, že rodiče budou smutní, že nemá ráda jen je, snaží se na něho zapomenout, pomohou jí k tomu její dvě mladší sestry

Zajímavosti:  je to knížka pro děti o Downově syndromu, kterou nechtěl nikdo vydat a na vydání čekala 8 let.  díky Albatrosu a grantu Jiřího Koláře nakonec vyšla a získala pět literárních cen.  dodnes píší autorce rodiče dětí s Dawnovým syndromem, kterým pomohla.

Použité zdroje:   Spisovatele.cz [online] [cit ]. Martina Driverova. Dostupné z WWW:.